بازدید 8530

واکنش پامپئو به عدم تصویب لوایح FATF در ایران

کد خبر: ۹۰۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰ 22 June 2019

وزیر امور خارجه آمریکا با حمله به ایران به دلیل عدم تصویب لوایح FATF مدعی شد که اقدامات مخرب ایران تهدیدی برای امنیت جهانی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه در پیامی در توئیتر به عدم تصویب لوایح باقیمانده FATF در ایران انتقاد کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: سه سال پس از تعهد ایران به برنامه اقدام FATF، رژیم ایران در توقف پول شویی سیستماتیک و تامین مالی شکست خورده است. روز گذشته، FATF یک اقدام تقابلی اعمال کرد و خواستار اقدامات تقابلی بیشتر شد. اقدامات مخرب ایران تهدیدی برای امنیت جهانی است.

روز گذشته نیز «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره بازگرداندن ایران به لیست سیاه FATF هشدار داد و گفت: در صورتی که ایران پیشرفت بیشتری حاصل نکند FATF خواستار اعمال اقدامات تقابلی بیشتر علیه ایران خواهد شد.

این در حالی است که «کارگروه ویژه اقدام مالی» (FATF) روز جمعه اعلام کرد تصمیم گرفته تعلیق «اقدامات تقابلی» علیه ایران را برای یک دوره دیگر تمدید کند. 

در بیانیه این گروه آمده است: «ژوئن سال ۲۰۱۶ کارگروه ویژه اقدام مالی ژوئن از تعهد سیاسی ایران در سطوح بالا برای رفع کمبودهای راهبردی خود در زمینه مبارزه با پولشویی/تأمین مالی تروریسم (AML/CFT) استقبال کرد. با توجه به ملزم شدن ایران به این تعهد سیاسی و گام‌های مرتبطی که این کشور برداشته است FATF در فوریه ۲۰۱۹ تصمیم به تمدید این اقدامات تقابلی گرفت.»

«گروه ویژه اقدام مالی» در سال ۱۹۸۹ در پاریس توسط سران گروه هشت (G8) و با مأموریت ادعایی پولشویی تأسیس شد. سران گروه جی-۸ ضرورت تشکیل چنین نهادی را یکسان کردن مقررات بانکی و مبارزه با پولشویی عنوان کردند.

در سال ۲۰۰۱ و بعد از حادثه ۱۱ سپتامبر، آنچه «تأمین مالی تروریسم» خوانده شده در دستور کار فعالیت‌های گروه ویژه اقدام مالی FATF قرار گرفت. نظارت بر عملکرد شبکه بانکی در سطح جهانی و در سطح کشورها رسالت اصلی FATF محسوب می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان