بازدید 11384
۱
طرزکار خدمات مجالس و نکات مهم در انتخاب باغ عروسی به چه صورت هست؟

توصیه‌هایی به زوج‌های جوان برای مراسم ازدواج

کد خبر: ۹۰۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱ 22 June 2019

یکی از کارهایی که امروزه عروس و دامادها برای مراسم عروسی شان از پیش برنامه ریزی می کنند  انتخاب تشریفات عروسی و خدمات مجالس و انتخاب باغ عروسی است.

به گزارش «تابناک»، سنت عروسی در ایران از زمان قدیم تا به امروز ازدواج زوجین با برگزاری مراسمی به نام عروسی همراه بوده است. این مراسم به بهانه شادی برای تازه عروس و داماد و شروع زندگی مشترک برپا می‌شود. امروزه این مراسم با خدمات مجالس همراه است و کمی این سنت دچار تغییر شده است. اما آنچه یکسان مانده برپایی مراسمی برای شادی و همراهی آشنایان و خانواده‌ها با شادی عروس و داماد می‌باشد.

پوشیدن لباس سفید عروس و آراستن خود, پذیرایی از مهمانان از جمله این رسوم می‌باشد. مراسمی از قبیل حنابندان,بله برون,نامزدی و خواستگاری از جمله مراسمی هستند که قبل از عروسی برگزار می شوند. مراسم عروسی شبی که قرار است عروس و داماد زندگی مشترک شان را شروع کنند برگزار می شود و همه آنان را در این شادی همراهی می کنند. امروزه فیلمبرداری و گرفتن یک کلیپ عروسی به عنوان یادگاری,ماشین عروس که با گل تزیین شده است، باغ عروسی در داخل و خارج شهر و پذیرایی مفصل از مهمانان از جمله این تشریفات می باشند.

امروزه تشریفات نقش مؤثری در مراسم عروسی زوجین دارد. باغ عروسی, غذاهای اصلی و فینگرفود و تنوع آن‌ها, لباس عروس, موسیقی زنده, پذیرایی و... همگی بخشی از این تشریفات می‌باشند. طبیعتاً عروس و داماد با حجم زیادی از کار و استرس نمی‌توانند همگی این تشریفات را به‌تنهایی فراهم کنند. بنابراین مراکز تدارکات مراسم عروسی شروع به کارکردند تا با برگزاری مراسم و تشریفات لازم به این امر کمک کنند.امروزه تشریفات و مراکز خدماتی متفاوتی در بازار شروع به کارکرده اند که زوج‌ها می‌توانند برحسب سلیقه و هزینه‌ای که می‌خواهند بپردازند یکی از آن‌ها را انتخاب کنند تا آن‌ها را در این کار یاری کنند.برخی از آن ها علاوه بر کارهایی که در بالاتر گفته شد فیلمبردار و عکاس و باغ مناسب برای این کار را به زوجین معرفی می کنند

نکاتی که باید در انتخاب باغ عروسی حتماً در نظر بگیرید به شرح زیر می‌باشد:

اگر می‌خواهید مراسم عقد و عروسی را هم‌زمان برگزار کنید بهتر است که هر دو در یک مکان و باغ عروسی برگزار شود تا از مشکلاتی مانند ترافیک و از بین رفتن زمان پرهیز شود.

همچنین اگر می‌خواهید این مراسم را در فصل تابستان و یا زمستان برگزار کنید باید در باغ عروسی وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسبی تهیه‌ شده باشد.

به‌تناسب تعداد نفراتی که می‌خواهید دعوت کنید باغ عروسی را انتخاب کنید تا مشکلی در ظرفیت جا و پذیرایی پیش نیاید. تدارک دیدن و در نظر گرفتن مکانی مناسب برای خودروهای مهمانان نیز بسیار مهم و پراهمیت می‌باشد.

در نظر گرفتن منوی غذایی متفاوت که چندین طبع غذایی را در بربگیرد و همچنین سرو چندین نوع آب‌میوه طبیعی در فصل گرما و نسکافه, چای و شیرکاکائو در فصل سرما از نکات مهم در برگزاری مراسم باغ عروسی می‌باشد.

در سرو غذا نیز گرم بودن غذاها مخصوصاً در باغ عروسی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید.

موقعیت مکانی باغ عروسی باغ هایی در داخل شهر تهران و همچنین اطراف آن وجود دارند که شما می توانید از بین آن ها یکی را انتخاب کنید. با توجه به نوع مهمانی,مکان آرایشگاه عروس و ترافیک خیابان ها و دوری و نزدیکی مسیر شما می توانید باغ مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 در فصل گرما حتما حشرات را در نظر بگیرید و راهکاری برای آن پیدا کنید تا خاطره ی بدی برای مهمانان باقی نماند.همچنین در نظر گرفتن مکانی که صدای موسیقی موجب سلب آسایش ساکنین اطراف نشود بسیار مهم می باشد. طبیعتا شما نمی توانید همه ی این باغ های عروسی را بشناسید و به تمام آن ها سر بزنید بنابراین تشریفات مجالس آرشیدا با داشتن باغ تالار اختصاصی و همکاری با بیش از 100 باغ تالار و سالن شما را در انتخاب این امر مهم یاری می کند.

 

باید در نظر داشت که در کنار این هزینه ها پرداخت هزینه های دیگری مانند فیلمبرداری,گروه موسیقی زنده و دیگر موارد را باید در نظر گرفت. هزینه های تالارها و باغ ها در آخر هفته ها و ایام تعطیل و یا اعیاد بیشتر از اوایل و اواسط هفته می باشد اما باید در نظر گرفت که در چه زمانی میهمانان راحت تر می توانند در این مراسم عروسی شرکت کنند و مشکلی برای آنان ایجاد نشود. با در نظر گرفتن تمامی شرایط انتخابی مناسب با هزینه های مناسب داشته باشید.

برای مشاوره برگزاری مراسم های عروسی و نامزدی با شماره های زیر در ارتباط باشید

دفتر:۲-۲۲۶۳۵۰۴۱

موبایل:۰۹۱۲۴۱۷۷۷۶۱

اینستاگرام:arshidawedding

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱
پول چقدر?
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان