بازدید 11018
۳

جزئیات مکالمات تیم ترور جمال خاشقجی

کد خبر: ۹۰۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 20 June 2019
پزشک قانونی عضو تیم ترور با اشاره به اینکه «گوسفند قربانی» هنوز به کنسولگری نرسیده، توضیح می‌دهد که قرار دادن تنه انسان در چمدان مشکل است و باید جنازه تکه‌تکه شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم گزارش سازمان ملل متحد که دیروز چهارشنبه منتشر شد، جزئیات جدیدی از گفتگوی اعضای تیم ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری این کشور در استانبول ترکیه را منتشر کرده است. این گفتگو‌ها میان اعضای تیم ترور و تقطیع جنازه جمال خاشقجی رد و بدل شده است.

گزارش سازمان ملل متحد به جزئیات تکان دهنده از این گفتگو‌ها را فاش کرده و توضیح می‌دهد که دو نفر از قاتلان در کنسولگری عربستان در استانبول با حالتی نگران منتظر ماموریت قریب‌الوقوعی بودند که باید انجام می‌دادند.

ماهر مطرب افسر سرویس اطلاعاتی عربستان و مشاور ارشد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در این گفتگو‌ها از صلاح الطبیقی که پزشکی قانونی در وزارت کشور عربستان بوده، سوال می‌کند که آیا می‌توان تنه یک انسان را در داخل چمدان قرار داد؟

الطبیقی پاسخ می‌دهد: نه، چرا که تنه انسان بسیار سنگین است. او ابراز امیدواری می‌کند که بتواند این مأموریت را به شکلی ساده‌تر انجام دهد و می‌گوید که باید بخش‌های مختلف تنه نیز تکه‌تکه شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. چرا که جنازه سنگین است. او در این گفتگو تاکید می‌کند که اولین باری است که قطعه قطعه کردن جنازه را در روی زمین انجام می‌دهد. او می‌افزاید که اگر کیسه‌های پلاستیکی در اختیار داشته باشند و جنازه خاشقجی را به بخش‌های مختلف تقسیم کنند، مشکل حل می‌شود. وی توضیح می‌دهد که هر بخشی باید در کیسه‌های پلاستیکی پیچیده شود.

در پایان این گفتگو المطرب از الطبیقی سوال می‌کند: آیا «گوسفند قربانی» رسیده است؟ در این گفتگو اشاره مستقیمی به نام خاشقجی نمی‌شود، اما دو دقیقه بعد خاشقجی وارد ساختمان می‌شود.

بعد از ورود خاشقجی به ساختمان کنسولگری، وی به دفتر کنسول واقع در طبقه دوم ساختمان هدایت می‌شود و در آنجا ماهر المطرب را می‌بیند و او را می‌شناسد، چرا که هر دوی آن‌ها چند سال قبل در سفارت عربستان در لندن کار می‌کردند.

المطرب از خاشقجی می‌خواهد تا پیام کوتاهی را از طریق موبایل خود برای فرزندش بفرستد. خاشقجی می‌گوید: به او چه بگویم؟ نمیتوانم به او بگویم که ربوده شده‌ام. مطرب می‌گوید: خلاصه کن، پالتویت را نیز از تنت خارج کن. خاشقجی می‌گوید: چطور ممکن است چنین اتفاقی در سفارتخانه انجام شود؟ من چیزی نمی‌نویسم.

المطرب می‌گوید: پیام را بنویس. به ما کمک کن تا ما نیز بتوانیم به تو کمک کنیم و تو را به عربستان بازگردانیم. اگر به ما کمک نکنی، می‌دانی که چه چیزی در انتظار تو خواهد بود. بگذار این موضوع را به خوبی حل و فصل کنیم.

در این گزارش آمده است که در ادامه مکالمات شامل صدای حرکات مختلف و برخی صدا‌های منقطع شنیده می‌شود و در نهایت صدای کیسه‌های پلاستیکی به گوش می‌رسد که پیکر خاشقجی در آن پیچیده می‌شود. این موضوع سرویس اطلاعات ترکیه را به این نتیجه رسانده که مسئولان سعودی جنازه خاشقجی را بعد از کشتن وی تکه تکه کرده‌اند.

اگنس کالامارد محقق سازمان ملل متحد در خصوص مسایل خارج از چارچوب دستگاه قضا و اعدام‌های فوری و وحشیانه که دیروز منتشر شد، از مسئولیت حاکمان سعودی به ویژه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در جنایت ترور جمال خاشقجی حکایت دارد.

کالامرد از کشور‌ها خواسته تحریم‌ها علیه رژیم سعودی را گسترش داده و محمد بن سلمان و دارایی‌های شخصی او را هم در فهرست سیاه قرار دهند.

جمال خاشقجی مهرماه سال گذشته بعد از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد. تحقیقات بعدی نشان داد او داخل ساختمان به قتل رسیده و بدنش قطعه قطعه شده است.

کالامرد در گزارش خود که بعد از تحقیقات ۶ ماهه درباره این قتل انجام شده نوشته است: «جمع‌بندی گزارشگر ویژه این است که خاشقجی قربانی یک قتل عمد، از پیش‌برنامه‌ریزی‌شده و قتل فراقضایی شده که مسئولیت آن به عهده عربستان سعودی است».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
میخوان همون بلایی که سر بعضی ها آوردن سر حاکمان عربستان بیارن- نمیتونن ببینن مردم خاورمیانه در رفاه زندگی میکنند-متاسفانه ما هم از نابودی همدیگه خوشحال میشیم- نمیدونیم که اگر پشت هم باشیم قوی هستیم-وگرنه به وسیله خودمون -خودمون رو نابود میکنند- بعد از عربستان نوبت ترکیه هست که زیادی زیر آب زنی میکنه
هههههه بریم مکه ممه
بن سلمان بن شیطانه که بابا
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر