بازدید 11066
پیمانه اقتصادی؛

لابی دو شرکت آمریکایی برای کاهش تحریم‌های هوآوی/ کاهش ارزش دلار به کمترین میزان در سه ماه گذشته/ شش عامل جهش قیمت مسکن در اردیبهشت/ بازار داغ اجاره حساب‌های بانکی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون وزیر نفت: نمی‌توانیم به اسم ایران نفت صادر کنیم، ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران، طلا در بازار‌های جهان با کاهش ارزش دلار گران شد، کاهش بهای نفت در دومین روز هفته، قیمت نفت برای افت بیشتر جا دارد، کاهش ۱۵۰ تومانی قیمت دلار در بازار سه شنبه، فقط ۷ کالا با ارزش بالای یک میلیارد دلار صادرات داریم و رشد ۷ درصدی تبادلات ایران و روسیه را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 19 June 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون وزیر نفت: نمی‌توانیم به اسم ایران نفت صادر کنیم، ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران، طلا در بازار‌های جهان با کاهش ارزش دلار گران شد، کاهش بهای نفت در دومین روز هفته، قیمت نفت برای افت بیشتر جا دارد، کاهش ۱۵۰ تومانی قیمت دلار در بازار سه شنبه، فقط ۷ کالا با ارزش بالای یک میلیارد دلار صادرات داریم و رشد ۷ درصدی تبادلات ایران و روسیه را در بر دارد.

وزیر نفت: نمی توانیم به اسم ایران نفت صادر کنیم

وزیر نفت در مراسم بزرگداشت شهید تندگویان گفت: شرایط امروز از دوران جنگ سخت تر است، زیرا زمان جنگ مشکلی در صادرات نفت نداشتیم و تنها صدام واحدهای ما را هدف قرار می داد، ضمن آنکه پول نفت را می گرفتیم، ولی الان این فرایند به سختی انجام می شود و اکنون نمی توانیم به اسم ایران نفت صادر کنیم. 

لابی دو شرکت آمریکایی برای کاهش تحریم‌های هوآوی

شرکت‌های آمریکایی تولیدکننده تراشه اینتل و کوالکام در حال رایزنی و فشار بر دولت آمریکا به منظور کاهش فشارها و تحریم‌ها علیه هوآوی و فروش محصولاتشان به این شرکت چینی هستند. شرکت‌های بزرگی همچون اینتل و زیلینکس در اواخر ماه گذشته، نشستی با اداره تجارت آمریکا برگزار کرده و درخصوص تحریم‌های وضع‌شده علیه هوآوی به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. به نقل از دنیای اقتصاد، طبق دستور دولت آمریکا، شرکت‌های آمریکایی اجازه فروش محصولات خود را به هوآوی ندارند. این تصمیم بنابر آنچه دولت آمریکا اعلام کرده به مسائل امنیت ملی این کشور مربوط می‌شود و هرگونه دادوستد بدون مجوز با این شرکت عواقبی برای شرکت متخلف به‌ دنبال خواهد داشت. شرکت کوالکام نیز در همین رابطه گفت‌وگوهایی را با اداره تجارت آمریکا داشته است. استدلال این تولیدکنندگان بزرگ تراشه در جهان این است که در محصولاتی مانند گوشی‌ و سرورهای کامپیوتری هوآوی از قطعات معمولی استفاده می‌شود و نگرانی‌های امنیتی که برای محصولات مرتبط با شبکه ۵G وجود دارد، درخصوص این دستگاه‌ها صدق نمی‌کند. البته این گفت‌وگو صرفا برای کمک به هوآوی نیست، بلکه در راستای جلوگیری از هر گونه ضرر و آسیب به شرکت‌های آمریکایی صورت می‌گیرد. هوآوی در سال ۲۰۱۸، بالغ بر ۷۰ میلیارد دلار قطعه خریداری کرد که نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار آن به جیب شرکت‌های آمریکایی همانند کوالکام، اینتل و میکرون تکنولوژی رفت. کوالکام در تلاش است بتواند قطعات خود را برای استفاده در برخی محصولات هوآوی از قبیل گوشی‌ها و ساعت‌های هوشمند ارسال کند. از سوی دیگر، نهاد محصولات نیمه‌هادی آمریکا نیز مذاکراتی را با دولت این کشور انجام داده تا توضیحاتی را درخصوص تأثیر این تحریم‌ها بر شرکت‌های آمریکایی ارائه کند. جیمی‌ گودریچ، نایب‌رئیس انجمن صنعت نیمه‌هادی در این رابطه عنوان کرد: ما دیدگاه‌های خود را به دولت منتقل کردیم. منطق حکم می‌کند که تکنولوژی‌هایی که به امنیت ملی ارتباطی ندارند، شامل این قانون نشوند.

عقب نشینی ۱۰۱۲ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه، با کاهش ۱۰۱۲ واحدی معادل ۰.۴۳ درصد به رقم ۲۳۷ هزار و ۱۴۸ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۲۸۶ واحدی معادل ۰.۴۳ درصد به رقم ۶۷ هزار و ۱۱۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۱۷۴ واحدی معادل ۰.۳۰ درصد، عدد ۵۷ هزار و ۱۶۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۱۹ واحدی معادل ۰.۳۰ درصد به رقم ۳۹ هزار و ۱۳۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۲۳۷ واحد کاهش معادل ۰.۰۹ درصد را رقم زد و به سطح ۲۶۷ هزار و ۱۵۱ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۴۳ واحد کاهش معادل ۰.۲۵ درصد به رقم ۱۷۵ هزار و ۶۳۸ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۳۹۰ واحد کاهش معادل ۰.۷۲ درصد همراه بود و عدد ۴۶۷ هزار و ۶۹۱ واحد را به نمایش گذاشت.  

لابی دو شرکت‌ آمریکایی برای کاهش تحریم‌های هوآوی/ کاهش ارزش دلار به کمترین میزان در سه ماه گذشته/ شش عامل جهش قیمت مسکن در اردیبهشت/

نوسانات محتاطانه سهام آسیایی پیش از اجلاس فدرال‌رزرو

روز سه‌شنبه، احتیاط سرمایه‌گذاران قبل از جلسه فدرال‌رزرو در مورد نرخ بهره، بر بازارهای آسیایی سایه انداخت، اما اکثر سهام آسیایی توانستند رشد کند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی، در خارج از ژاپن ۰.۲ درصد رشد کرد. کامپوزیت شانگهای ۰.۱۳ درصد افت کرد و نیکی ژاپن ۰.۸۸ درصد پایین آمد. شاخص هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۷۰ درصد رشد کرد، در حالی که ای‌اس‌اکس استرالیا و کوسپی کره‌جنوبی، به ترتیب ۰.۵۳ درصد و ۰.۳۰ درصد بالا آمدند. مقامات بانک مرکزی استرالیا امروز اشاره کردند احتمالاً نرخ بهره این کشور را دوباره کاهش خواهند داد.

ثبات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه تهران

روز گذشته، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) به رقم ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم، ۴ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز در چهارمین روز هفته، به رقم ۲ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان رسید. همچنین هر ربع سکه بهار آزادی در لحظه تنظیم این گزارش، یک میلیون و ۶۶۰ هزار تومان ارزشگذاری شد. هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۱۰ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار، ۴۲۵ هزار و ۲۰۰ تومان ارزشگذاری شد. همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، یک میلیون و ۸۴۰ هزار تومان تومان قیمت گذاری شد. به گفته کشتی آرای، حباب سکه، ۴۵۰ هزار تومان بود.

طلا در بازارهای جهان با کاهش ارزش دلار، گران شد

قیمت طلا در روز سه شنبه به علت فاصله گرفتن دلار از بالاترین رقم چند هفته گذشته در آستانه نشست دو روزه سیاست‌گذاری فدرال رزرو، افزایش یافت. هر اونس طلا با 6.48 دلار افزایش 1346.14 دلار فروخته شد. هلن لائو، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «در کل احساس حاکم بر بازار طلا مثبت است. این انتظار وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش خواهد داد که این امر ارزش دلار را تضعیف کرده و همچنان عامل مهم برای افزایش قیمت‌هاست.»

کاهش بهای نفت در دومین روز هفته بازارهای جهانی

پس از بروز نشانه‌های بیشتری از اینکه رشد اقتصادی جهان با تنش‌های تجاری آمریکا و چین ضربه دیده است، قیمت نفت برای دومین روز در معاملات امروز کاهش یافت هرچند کاهش قیمت در میانه تنش‌ها بر سر حادثه نفتکش در غرب آسیا محدود بوده است. هر بشکه نفت برنت با 31 سنت کاهش 60.63 دلار فروخته شد. این نوع نفت در جلسه گذشته به علت نگرانی در مورد کند شدن رشد جهانی 1.7 درصد کاهش یافت. هر بشکه نفت خام آمریکا با 22 سنت کاهش 51.71 دلار معامله شد. نفت خام آمریکا روز گذشته 1.1 درصد از ارزش خود را از دست داد.

قیمت نفت برای افت بیشتر جا دارد

دیلی اف ایکس: قیمت نفت به شکلی چشمگیر ضعیف شده و ارتباط آن با بازارهای سهام و معاملات پر خطر، به شکلی روزافزون کمرنگ می‌شود. بازگشت قیمت نفت از افت ماه ژوئیه تا حدی قدرت داشت، اما در چند روز گذشته این بازگشت ضعیف شده است. استمرار افت قیمت شاخص نفت خام دبلیوتی‌آی به کمتر از ۵۰ دلار و ۵۴ سنت می‌تواند قیمت این شاخص را دوباره در سراشیبی سقوط بیندازد. نمودارهای کنونی نشان‌دهنده احتمال افت چهار دلاری قیمت این شاخص و رسیدن آن به ۴۶ دلار هستند. اگر قیمت از مرز ۵۰ دلار و ۵۴ سنت پایین‌تر نرود، دورنمای قیمت نفت بدون تغییر باقی خواهد ماند. شاخص نفت خام برنت نیز اگر از مرز ۶۰ دلار و ۲۸ سنت پایین‌تر برود، ممکن است سقوط آن تا حدود قیمت ۵۲ دلار تا ۵۵ دلار ادامه داشته باشد.

کاهش 150 تومانی قیمت دلار در بازار سه شنبه

در پایان معاملات روز گذشته، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 13100 تومان در صرافی های مجاز و بانکی خریداری شد و در مقابل با افت 150 تومانی نسبت به روز دوشنبه، به قیمت 13200 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ 15000 تومان خریداری شد و به قیمت 15100 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

کاهش ارزش دلار به کمترین میزان در سه ماه گذشته

در حالی که زمان کمی تا برگزاری جلسه هیأت مدیره بانک مرکزی فدرال آمریکا باقی مانده است ارزش دلار به کمترین میزان در سه ماه گذشته در برابر دیگر ارزهای مرجع رسید. این انتظار در بازار ایجاد شده است که ممکن است بانک مرکزی فدرال آمریکا برای نخستین بار در ده سال گذشته به سمت کاهش نرخ بهره برود. مؤسسه CME فدواچ احتمال کاهش بهره در نشست کنونی را 20 درصد و در نشست آتی را 70 درصد عنوان کرده است. طی سه هفته گذشته دلار یک درصد از ارزش خود را از دست داده و برخی کارشناسان معتقدند در صورتی که بانک مرکزی آمریکا موضع خنثی‌تری را نسبت به افزایش یا کاهش نرخ بهره در پیش گیرد، دلار تقویت خواهد شد. کارشناسان مؤسسه بانکی HSBC می‌گویند: با در نظر گرفتن سیگنال‌های ارائه شده از سوی بانک مرکزی فدرال آمریکا به این نتیجه می‌رسیم، هیچ تمایلی به کاهش سریع نرخ بهره دلار در ماه‌های جولای یا ژوئن در این بانک وجود ندارد.

شنبه آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل

معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به مصادف بودن مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل با تعطیل رسمی روز جمعه گفت: به موجب تبصره یک ماده ۱۷۷ قانون مالیات های مستقیم و به منظور تکریم مودیان گرامی و فراهم آوردن زمینه اجرای تکالیف قانونی برای آنان، مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) روز شنبه اول تیرماه است.

رشد ۷ درصدی تبادلات ایران و روسیه

الکساندر نواک در حاشیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بار دیگر از میهمان‌نوازی گرم وزیر نیروی ایران و میزبانی شهر اصفهان قدردانی می‌کنم. وی گفت: برنامه‌های این اجلاس به خوبی انجام شد و تقریباً در تمام موارد به تفاهم رسیدیم؛ ضمن اینکه راه‌های همکاری آینده را نیز مشخص کردیم. نواک با اشاره به اینکه میزان تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در حال رشد است، افزود: براساس آخرین آمار، میزان این تبادلات بیش از ۷ درصد رشد داشته است. همچنین نسبت به سال گذشته میزان تبادلات در بخش کشاورزی هم ۱.۵ برابر افزایش یافته است.

فقط ۷ کالا با ارزش بالای یک میلیارد دلار صادرات داریم

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در ششمین جلسه شورای راهبردی توسعه صادرات غیر نفتی که در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، با اشاره به وجود بیش از ۳ هزار و ۸۹۵ قلم کالای دارای کد ۸ رقمی صادرات در جهان گفت: در کشور ما فقط ۳۴۵ قلم کالای با ارزش ۱۰ میلیون دلار صادرات وجود دارد و فقط ۱۳ قلم کالای صادراتی با ارزش نیم تا یک میلیارد دلار داریم و اقلام صادراتی با ارزش بالای یک میلیارد دلار فقط ۷ قلم کالاست و برای رشد صادرات غیر نفتی، باید با استفاده از فناوری‌های روز دنیا و افزایش کیفیت تولید و ارتقای مؤلفه‌های رقابت پذیری محصولات ایرانی، اقلام دارای امکان صادرات را تنوع بیشتری بخشیم. وی با اشاره به موقعیت مهم و راهبردی ایران در منطقه و جهان به عنوان دومین کشور دارای بیشترین تعداد همسایه گفت: اگر ایران به شاهراه تبادل کالاهای کشورهای همسایه بدل شود، هیچ نیازی به ارز حاصل از فروش نفت نخواهد بود. وی افزود: کشورهای همسایه ایران سالانه هزار میلیارد و ۱۱۸ میلیون دلار انواع کالا و خدمات وارد می‌کنند، اگر فقط ۱۰ درصد این کالاها و خدمات فنی مهندسی از ایران تأمین می‌شد، می‌توانستیم سالانه بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار صادرات غیر نفتی به کشورهای همسایه داشته باشیم. به گفته مودودی سهم صادرات غیرنفتی در ۴۰ سال گذشته از حدود ۴ درصد به بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته که بر این اساس ایران در جایگاه نوزدهمین اقتصاد بزرگ دنیا قرار دارد.

بازار داغ اجاره حساب‌های بانکی

ایرنا گزارش داد: بازار اجاره حساب های بانکی با هدف پولشویی، فرار مالیاتی و کلاهبرداری در ماه های اخیر رونق زیادی یافته که بر اساس آن ماهانه به ازای هر حساب بانکی مبلغ ۲ تا ۴ میلیون تومان به افتتاح کنندگان حساب، اجاره پرداخت می شود؛ اجاره دهندگان از کلاهبرداری و فرارهای مالیاتی میلیاردی که به نام آنها انجام شده بی خبر هستند. 

بازار اجاره حساب بانکی در فضای مجازی برقرار است. متقاضیان این نوع حساب‌ها، افراد بی اطلاع و یا نیازمند را با دادن وعده‌های جذاب ترغیب به این کار می‌کنند. اجاره دهندگان حساب باید یک حساب بانکی با موجودی خالی باز کنند و سپس رمز دوم، اینترنت بانک، کارت بانکی، همراه بانک و سایر اطلاعات لازم را در اختیار متقاضیان قرار دهند. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از اجاره کنندگان این حساب‌های بانکی، خوش حساب بوده و مبلغ اجاره را بموقع و هفتگی یا ماهانه پرداخت می‌کنند. اما مشکلی که وجود دارد این است که اجاره دهندگان حساب نمی‌دانند چه معاملات و نقل و انتقالاتی از طریق حساب‌های بانکی آنها در حال انجام است.

شش عامل جهش قیمت مسکن در اردیبهشت

قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه در شرایطی اوج گرفت که تورم ماهیانه ملک در کشور از حدود دو درصد به ۰.۶ درصد رسید و رشد قیمت در پایتخت را سؤال برانگیز کرد. کارشناسان دست کم شش عامل را در افزایش غافلگیرکننده قیمت مسکن شهر تهران در اردیبهشت ماه مؤثر می‌دانند؛ کمبود شدید فایل‌های دارای قیمت مناسب، نبود چشم‌انداز روشن در بازارهای طلا ارز و بورس، رشد قیمت کمتر بازار مسکن نسبت به بازارهای یاد شده، پایان معافیت صادرات نفت ایران در نیمه اول اردیبهشت، انتظارات تورمی ناشی از سردرگمی بازار و ماهیت مسکن به عنوان یک دارایی مطمئن را در هجوم تقاضا به سمت این بازار در اردیبهشت ماه مؤثر شناخته شده است. به نقل از ایسنا؛ واسطه‌های ملکی از نیمه دوم اردیبهشت ماه اعلام کردند که تقاضا در بازار مسکن فروکش کرده است. خروج سفته‌بازان از بازار در نیمه دوم، فضا را تا حدودی برای تقاضای مصرفی باز گذاشت و روند افزایش قیمت‌ها تا حدودی کنترل شد. به گفته دفاتر مشاور املاک، معاملات به ندرت صورت می‌گیرد اما آپارتمان‌هایی که با قیمت مناسب عرضه می‌شود در ساعات اولیه به فروش می‌رسد. از سوی دیگر، دست به دست شدن مکرر مسکن توسط سوداگران به تورم این بازار منجر شده و ذهنیت انتظارات تورمی را در بازار ایجاد کرده است. سلمان خادم‌المله، کارشناس اقتصاد مسکن می‌گوید: زمانی که میانگین قیمت مسکن شهر تهران به بیش از ۱۱ میلیون تومان در اسفندماه سال گذشته رسید در واقع از چارچوب تعادل عرضه و تقاضا خارج شد. متری ۱۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان فعلی نیز قطعاً از توان دهک‌های میانی و حتی بعضی از دهک‌های بالای جامعه خارج شده است. لذا از این به بعد افزایش قیمت مسکن، صرفاً منجر به کاهش حجم معاملات می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
سایتهای آگهی رایگان در تحریک به خرید و افزایش نجومی قیمتها تاثیر بسزایی داشتند و ابزار دست دلالان شدند و در هرج و مرج و قیمت سازی و هماهنگی دلالان نقش بسزایی داشتند . کسی نیست اینها روسامان دهی کنه و هیچ همتی برای کنترل بازارهای حساس وجود نداره. نه کارشناسی برای تعیین قیمت و یا تایید اصالت آگهی و نه همتی برای کنترل قیمت و تولید...بیچاره مردم و مستاجرا...
دوستان فقط بلدند از طرحهای خوب مثل طرح مسکن مهر ایرادای بنی اسرائیلی در بیارن . اگر اون طرح با اون شدت ادامه پیدا میکرد حالا شاهد قیمتهای نجومی در بازار مسکن و اجاره بها نبودیم ...
ای دریغ از این تدبیر ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
بله مسکن مهر درتاریخ ایران بی سابقه است وبسیار ارزشمند بود ولی آن را دادند دست دلالها ومسکن را گران کردند ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
رونق بخش مسکن علاوه بر کاهش و ساماندهی قیمت ها باعث کاهش نرخ بیکاری و رضایتمندی بیشتر مردم هم می شه.
اگر طرحها و ساخت وسازهای دولت دهم در بخش مسکن و تاسیس شهرهای جدید مثل پرند و پردیس و... نبود الان وضعیت بازار مسکن خیلی بدتر از این بود. این دولت در بخش مسکن خیلی ضعیف عمل کرد.
قیمت دلار شما دقیق نیست!!
قیمت خرید الآن حدود 13500 تومانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
تازه اینم قیمت واقعی اش نیست
دلالها با حمایت دولتی ها خون مردم را در شیشه کرده اند!
چرا دولت در بخش مسکن ورود نکرده و فورا چاره اندیشی نمیکند با این وضعیت مملکت به سمت هرج و مرج میرود.باید در بافت فرسوده خود دولت ساختمان های 7 الی 8 طبقه بسازد و نقدینگی را جمع کند قیمت مسکن را هم پایین بیاورد.
... خيلي راحت ميشه كنترل كرد بازار اجاره بها رو .
يه نرخ ميزاريم كه تا اون نرخ ماليات نميگيريم . مثلا به ازاي هر متر مربع 30 هزار تومن بعد از 30 هزار تومن به بالا تا 50 هزار تومن روي مبلغ كل 30% ماليات از 50هزار تومن به بالا تا 70 هزار تومن 40% 70 هزار تومن تا 90 هزار تومن 50 % و بالاتر از اين مقدار هم 65% بعد ببينيد اجاره بها چقدر ميشه .همين قانون رو براي بنگاه املاكي ها هم بايد اجرا بشه
جناب روحانی باید توضیح دهند حالا که فقط دو سال از دوره دوم ریاست جمهوریشان باقی مانده و اینهمه در وعده های انتخاباتیشان به مسکن مهر حمله کردند ، وعده هایشان در مورد حل مشکل مسکن بکجا انجامیده !؟ خودشان نیز مثل مردم زندگی میکنند و طعم مستاجر بودن را چشیده اند ؟ برای نتیجه وعده مسکن هم نظر سنجی میکنند ؟ ...
تنها عامل گرانی تخیلی مسکن سودجوئی است و نجات مسکن هم با واقعی شدن قیمت مسکن امکانپذیر است. و قیمت های تخیلی و رؤیائی تا کنون برای هیچ مالکی سرمایه سازی و پول نقد ایجاد نکرده است!!!!!
عرضه ی مسکن چند سالیست که کاهش یافته است دولت و شهرداری ها و نظام مهندسی باید موانع ساخت و ساز را بردارند متاسفانه شهرداری‌ها بخش عمده ای از درآمد خود را از محل صدور مجوزهای ساخت و ساز تامین می نمایند یعنی کسی که می خواهد یک کالای ضروری تولید کند و در کنار آن چندین شغل و کسب و کار رونق می‌گیرد بخش عمده‌ای از نقدینگی خود را به شهرداری و نظام مهندسی می پردازد و در ادامه‌ی کار با مشکل مواجه میشود در حالیکه شهرداری‌ها می‌توانند بخش عمده ی درآمدهای خود را از عوارض پسماند ، خودرو و سایر خدمات بدست بیاورند . دولت نیز میبایست به جای متوقف کردن مسکن مهر ایرادات آن را رفع میکرد و طرح را استمرار می بخشید ، نظام مهندسی هم باید در حد خود به فرایند عرضه ی مسکن کمک کند.
دلال ها منتظر سکته باشند...! سقوط بدی در پیش است...!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار