بازدید 14042

تأکید نمایندگان بر بازگشت آرامش به سکوها

اعضای فراکسیون ورزش مجلس با تأکید بر بازگشت آرامش به سکوهای ورزشگاه‌ها از تعطیلی برنامه ۹۰ که نقش مهمی در سالم سازی فضای فوتبال داشت، انتقاد کردند.
کد خبر: ۹۰۶۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ 18 June 2019

اعضای فراکسیون ورزش در نشستی با حضور وزیر ورزش و جوانان و معاونانش، رئیس فدراسیون فوتبال و سایر دست اندرکاران فوتبال، نشستی درباره مسائل و مشکلات اخیر ورزش فوتبال برگزار کردند و در این نشست به بیان راهکارها و پیشنهاداتی برای لیگ سال آینده پرداختند.

تابش: فوتبال پدیده‌ای چند وجهی است

محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش مجلس در این جلسه با اشاره به اینکه جلسه امروز متمرکز بر بازی های اخیر تیم پرسپولیس و داماش، پرسپولیس و سپاهان و تراکتورسازی است، گفت: فوتبال پدیده ای چندوجهی است و نباید همه اتفاقات و مشکلات آن را به گردن فدراسیون فوتبال بیندازیم.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان امنیتی و اجرایی نیز باید در کنار مسئولان فدراسیون پاسخگو باشند، افزود: متاسفانه اتفاقاتی که اخیراً در ورزشگاه های کشور افتاد، تمام تلاش هایی که برای حضور بانوان در استادیوم ها صورت گرفته بود را به باد داد.

جمالی نوبندگانی: موضوع ناآرامی ورزشگاه‌ها با حضور نهادهای امنیتی و انتظامی بررسی شود

محمدجواد جمالی نوبندگانی عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش نیز پیشنهاد کرد که برای بررسی جامع اتفاقات اخیر در استادیوم ها مسئولان انتظامی هم در جلسات کارشناسی حضور یابند تا مسائل به شکلی جامع بررسی شود.

وی تصریح کرد: تنش های به وجود آمده روی سکوها باید مسئله اصلی وزارت ورزش باشد تا این مسائل تبدیل به یک بحران اجتماعی نشود.

انتقاد میرزاده از عدم توجه به ورزش استان‌‌های مرزی

سیدحمایت میرزاده نماینده مردم گرمی و مغان در مجلس نیز با انتقاد از تمرکز وزارت ورزش و جوانان بر تهران و دو تیم استقلال و پرسپولیس تصریح کرد: آیا ورزش در سایر استان ها حق حیات دارد یا خیر؟ چرا هیچ توجهی به ظرفیت های استان های مرزی نمی شود؟

وی تاکید کرد: ضرورت دارد وزارت ورزش نیز یک سخنگوی واحد داشته باشد تا پس از هر اتفاقی هزاران صدا از گوشه و کنار این وزارتخانه به گوش نرسد.

تقدیر محمودی شاه نشین از فدراسیون فوتبال

محمد محمودی شاه نشین نماینده مردم شهریار، قدس، ملارد در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از مدیریت تاج رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: نباید با یک اتفاق، زحمات و تلاش های چندین ساله فدراسیون فوتبال را زیر سوال برد.

ذوالقدر: حوادث اخیر در فینال جام حذفی یک آبروریزی برای فوتبال کشور بود

سیده فاطمه ذوالقدر سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، حوادث اخیر در فینال جام حذفی و هفته های پایانی لیگ برتر را یک آبروریزی برای فوتبال کشور توصیف و اظهار کرد: قطعاً ضعف مدیریت مسئله ای است که برای همگان در این زمینه مشکوک بود، که باید این مدیریت در فصل آینده تغییر شکل دهد.

وی تصریح کرد: چرا وقتی شرایط برای حضور بانوان و خانواده ها در استادیوم ها فراهم می شود، چنین اتفاقی در ورزشگاه ها رخ می دهد، این مسئله نیاز به بررسی جدی دارد.

آزادی‌خواه: فدراسیون فوتبال یکی از موفق ترین فدراسیون های ورزشی است

احد آزادی خواه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تقدیر از زحمات فدراسیون فوتبال این فدراسیون را یکی از موفق ترین فدراسیون های ورزشی در کشور برشمرد.

زهرا سعیدی: ضرورت پرداخت پاداش قهرمانان ورزشی

زهرا سعیدی مبارکه نماینده مردم مبارکه در مجلس، پرداخت پاداش قهرمانان را یکی از مطالبات جدی ورزشکاران دانست که ضرورت دارد ورزش به این مسئله ورود کند.

جعفرزاده: صداوسیما با قلدری حق پخش را نمی‌دهد و برنامه 90 را تعطیل می‌کند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو فراکسیون ورزش با تاکید بر اینکه باید متناسب با امکانات هر دستگاه از آن وزارتخانه مطالبه داشت، عنوان کرد: مسئله ای که وجود دارد عدم پرداخت مطالبات وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال است که در حال حاضر صداوسیما با قلدری حق پخش تلویزیونی را پرداخت نمی کند و از سوی دیگر برنامه 90 را که به سالم سازی فضای فوتبال کمک می کرد را هم حذف می کند. از سوی دیگر وزارت ورزش کمترین دریافتی را در میان وزارتخانه ها در سال 97 داشته است.

قاضی زاده: وزارت ورزش چه برنامه‌ای برای سال آینده لیگ برتر دارد

سیداحسان قاضی زاده هاشمی نیز با انتقاد از ضعف مدیریت در برگزاری مسابقات لیگ برتر و فینال جام حذفی عنوان کرد: برنامه وزارت ورزش برای فصل آینده و جلوگیری از روی دادن چنین اتفاقات تلخی چیست؟

انتقاد کواکبیان از تعطیلی برنامه 90

مصطفی کواکبیان نیز با اشاره به ضرورت واگذاری قانونی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بیان کرد: آیا آمادگی لازم برای واگذاری دو باشگاه وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه مافیای ثروت و قدرت در فوتبال کشور کنترل نمی شود و برخوردی با آنها صورت نمی گیرد.

وی همچنین با انتقاد از عدم پخش برنامه 90 از صداوسیما عنوان کرد: در این زمینه وزارت ورزش هم هیچ واکنشی نشان نداد، در حالی که انتظار می رفت این موضوع از سوی وزارت ورزش پیگیری شود.

علی اصغر یوسف نژاد نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس، شعار و ناسزاگویی و زد خوردهای فیزیکی و قومیت‌گرایی را نیز از مواردی برشمرد که از سال‌های گذشته وجود داشت ولی در لیگ اخیر به شدت پررنگ شد و امروز موضوع قومیت گرایی نیاز به بررسی‌های آسیب شناسانه دارد.

یوسف‌نژاد اظهار کرد: از سوی دیگر اتهام زنی در ورزش فوتبال تبدیل به یک عادت شده است و انواع و اقسام اتهامات از جمله مالی، اخلاقی، تبانی و غیره به بازکینان، مربیان و حتی مسئولان زده می‌شود.

در انتهای اظهارات نمایندگان نیز همایون یوسفی رئیس کمیته فوتبال فراکسیون ورزش، گزارشی از جزئیات بازی فینال جام حذفی ارائه داد و به نقش هر یک از دستگاه‌ها پرداخت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر