بازدید 4027
۱

معافیت عراق از تحریم‌های ایران تمدید شد

کد خبر: ۹۰۵۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۵ 17 June 2019

با وجود تهدیدات مداوم دونالد ترامپ؛ رییس‌جمهور آمریکا علیه ایران، دولت آمریکا معافیت عراق از تحریم‌های انرژی ایران را به مدت ۹۰ روز دیگر تمدید کرد.

به گزارش ایبِنا به نقل از فرانس پرس، واردات انرژی از ایران برای عراق که به‌ شدت به منابع انرژی وابسته‌ است حیاتی محسوب می‌شود. عراق یکی از گرم‌ترین کشورهای جهان است که در فصل گرما با خاموشی‌های گسترده دست‌ و پنجه نرم می‌کند.

منابع مطلع در دولت عراق اعلام کرده‌اند که ایالات متحده معافیت ۹۰ روزه دیگری از تحریم‌های نفتی ایران را برای دولت عراق تمدید کرده است. به گفته این منابع، این معافیت در جریان یک تماس تلفنی بین وزیر امور خارجه آمریکا؛ مایک پومپئو و عادل عبدالمهدی؛ نخست‌وزیر عراق تمدید شده و دولت عراق مذاکرات طولانی و فشرده‌ای با آمریکایی‌ها برای این تصمیم داشته‌است.

این معافیت‌ در حالی تمدید شده که هم ایران و هم آمریکا از متحدان نزدیک عراق به شمار می‌روند و تنش ها بین دوطرف در هفته‌های اخیر رو به افزایش بوده‌ است. عراق به عنوان یکی از کشورهای گرم جهان برای حل مشکلات انرژی خود به شدت به واردات انرژی از ایران وابسته‌است. خاموشی‌ها در عراق گسترده‌ است و گاهی برخی خانه‌ها تا ۲۰ ساعت قطع برق را تجربه می‌کنند.

برای جبران این مسئله عراق روزانه بالغ بر ۲۸ میلیون متر مکعب گاز از ایران وارد می‌کند تا نیروگاه‌های این کشور بتوانند این وضعیت را جبران کنند. علاوه بر این، عراقی‌ها روزانه ۱۳۰۰ مگاوات برق نیز از ایران وارد می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
در حقیقت این امتیازیست که امریکا به عراق میدهد نه لطفی در حق ایران.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان