بازدید 15352

طرح جدید آمریکا برای ایجاد نیروی دریایی و واکنش سریع مشترک در خلیج فارس!

حملات روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان و در نزدیکی آب‌های سرزمینی ایران، فاز جدیدی از اتهام زنی مقامات آمریکایی علیه ایران را ایجاد کرد و بلافاصله پس از حمله به نفتکش ها، آمریکایی‌ها بار دیگر بدون هیچ گونه شواهد و مدارکی ایران را به دست داشتن در این حملات متهم کردند؛ اتهامی که با واکنش گسترده بین المللی مواجه شد و بسیاری از کشور‌ها، تردید خودشان نسبت به روایت آمریکا از ماجرا را اعلام کردند.
کد خبر: ۹۰۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۴ 15 June 2019

پس از حمله به چند نفتکش و کشتی در بندر الفجیره امارات در ماه گذشته، بلافاصله مقامات آمریکایی، ایران را به دست داشتن در این ماجرا متهم کردند. اتهامی که هیچ گاه نتوانستند مدارک و شواهدی دال بر تأیید آن ارائه دهند و عملا منجر به همراهی هیچ کشوری با واشنگتن نشد.

به گزارش «تابناک»؛ در ادامه، حملات روز پنجشنبه به دو نفتکش در دریای عمان و در نزدیکی آب‌های سرزمینی ایران، فاز جدیدی از اتهام زنی مقامات آمریکایی علیه ایران را ایجاد کرد و بلافاصله پس از حمله به نفتکش ها، آمریکایی‌ها بار دیگر بدون هیچ گونه شواهد و مدارکی ایران را به دست داشتن در این حملات متهم کردند؛ اتهامی که با واکنش گسترده بین المللی مواجه شد و بسیاری از کشور‌ها، تردید خودشان نسبت به روایت آمریکا از ماجرا را اعلام کردند.

آمریکایی ها اهداف مختلفی را از متهم کردن ایران دنبال می کنند. پیشبرد سیاست فشار حداکثری بر ایران، عمده ترین هدف احتمالی است.

با این حال، به نظر می رسد واشنگتن در پی افزایش حضور نظامی خود در خلیج فارس و تنگه هرمز به بهانه امنیت کشتیرانی و دریانوردی است.

در همین رابطه، روزنامه تایمز انگلیس نوشت: به دنبال حوادث اخیر و هدف قرار گرفتن دو نفتکش در خلیج عمان، کشورهای غربی برای ایجاد نیروی دریایی مشترک جهت حفاظت از کشتی‌های تجاری و نفتکش در منطقه برنامه ریزی می‌کنند.

این روزنامه به نقل از دو مسئول غربی نوشت: صحبت‌ها درباره نشان دادن واکنش سریع به این حادثه اخیر خیلی کم مطرح می‌شوند و بیشتر اعلام می‌کنند که تکمیل تحقیقات در خصوص آن ضرورت دارد.

طرح جدید آمریکا برای ایجاد نیروی دریایی و واکنش سریع مشترک در خلیج فارس!

این مسئولان بر ضرورت اتخاذ اقدامات برای حفاظت از نفتکش‌ها و کشتی‌های تجاری دیگر در تنگه هرمز تأکید داشته و گفته‌اند: در حال حاضر چالش بر سر دستیابی به توافق نظر درباره چگونگی تحقق این برنامه میان انگلیس، شرکای دیگر اروپایی، آمریکا، شرکای موجود در حوزه خلیج فارس، ژاپن و نروژ و هر طرف دیگر ذی‌ربط است.

این روزنامه افزود: نروژ، ژاپن، عربستان و امارات در پی دو حادثه اخیر خسارت دیدند و چین، هند و کره جنوبی از بزرگترین واردکنندگان نفت خام از حوزه خلیج فارس هستند و بسیاری از این کشورها که از حوادث اخیر متأثر شدند، حضور دریایی نظامی دایمی در منطقه خلیج فارس و نیز تعدادی پایگاه دریایی در شبه جزیره عرب دارند، ولی مشکل در انتخاب یک بخش بی‌طرف است که هم پیمانان بتوانند زیر نظر آن عملیات حفاظت مشترک را اجرایی کنند.

تایمز در ادامه نوشت: سازمان دریایی بین‌المللی وابسته به سازمان ملل ممکن است این نقش را بر عهده بگیرد؛ اما احتمالاً نفوذ سیاسی خود را از دست می‌دهد.

بر اساس این گزارش، به نظر می رسد آمریکایی ها در پی ایجاد یک سازمان امنیتی ـ نظامی با حضور سایر قدرت های غربی و متحدان منطقه ای هستند تا در وهله نخست، نفوذ و تسلط بیشتری بر خلیج فارس به دست آورند و در مرتبه بعد، اجماع و مشروعیت لازم بین المللی برای هر گونه اقدام احتمالی در منطقه را ایجاد کنند.

در واقع با بهانه امنیت کشتیرانی، در پی محدود کردن دامنه نفوذ و قدرت ایران در تنگه هرمز و نظامی کردن خلیج فارس هستند.

از سوی دیگر، با شکست طرح ناتوی عربی، واشنگتن و متحدانش ممکن است در پی ایجاد یک اتحاد جایگزین در منطقه باشد که بتواند به اقداماتشان مشروعیت بخشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۴
دم خروس بیرون زد....همونی که دتبال نیرو و حضور توی منطقه اس الان هم داره نشون میده و قبلا هم کشتی هارو منفجر کرد
و شاید عدو شود سبب خیر
پس از حمله به چند نفتکش و کشتی در بندر الفجیره امارات در ماه گذشته، بالافاصله مقامات آمریکایی را متهم به دست داشتن در این ماجرا کردند?!!!!خبرت اشتباهه((ايران متهم شد نه امارات))؟!
بالاخره امريكا راهي پيدا ميكند بر تسلط خود بر تنگه هرمز.
مي گويند پدرسوختگي هزاران راه دارد اين هم يكي از انها ست . پس ما بايد خيلي عاقل باشيم .كه دردام انها گرفتار نشويم و عرصه را با دست خود براي خود تنگ كنيم .
به نوشته روزنامه دیلی‌میل، نیروی دریایی انگلیس قصد دارد ۱۰۰ تفنگدار دریایی را برای حفاظت از کشتی‌های انگلیسی به منطقه اعزام کند. تفنگداران قرار است از بندر پلی‌موث واقع در جنوب انگلستان به سمت پایگاه جدید بریتانیا در بحرین اعزام و در آنجا مستقر شوند.
دنیا قرن هاست به خاطر این انگلیسی زبون های استعمارگر روز خوش ندیده.
یکجا در دنیا پیدا کنین که آشوب باشه و اینها دستی نداشته باشن.
هیچ کار درستی نمیتونه انجام بده
اوضاع برا خودش بدتر میشه
به این می گویند جیغ های بنفش
خوب دیگه بهونه هم جور شد از فردا باید منتظر درخواست پول توسط آمریکا از کشور های جهان بابت حفظ امنیت منطقه باشیم
به این میگن سیاست ما هم دلمون خوش تحویل نگرفتیم اینم نتیجه اش که تمام دنیا بزودی میاد در خلیج فارس و تنگه هرمز مستقر شود.
روزی که از دیوار سفارت عربستان بالا می رفتند باید فکر این روزها را میکردند که خلیج فارس را محل تجمع کشورهای بیگانه خواهند کرد.
ما نامه ترامپ را نمی پذیریم اما آمریکا دو گزینه انتخاب کرده بود اگر می پذیرفتیم مسیر حرکت خوب یا بد متفاوت می شد اما گزینه دوم را در صورت نپذیرفتن زدن کشتی ها و ایران هراسی و تشکیل اجماع جهانی و قانونی نمودن نیروی دریایی واکنش سریع و برای همیشه مانع تهدید و مانور ما روی خلیج فارس می گردد. به راستی سیاست چیست؟!
سلام، وقتی که ایران روضه سکوت اختیار کرده واز گفتن حقایق دوری مینماید ،نتیجه این میشود!!چرا اعلام نمیشود حضور پهپادهای امریکا درمنطقه به چه لحاظ بوده، هدف جاسوسی پهپاد امریکا از بندر جاسک چه بوده؟ چرا ایران با پرتاب یک موشک پهپاد امریکایی را ساقط مینماید؟ چگونه بدنه متلاشی شده پهپاد ایجاد اتش سوزی در نفت کش ها میشود؟؟؟؟؟؟
اینکه میگی بدون هیچ شواهدی ادم و جز میدی.فیلم و ندیدی؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس