بازدید 7124

واکنش دبیرکل سازمان ملل به حادثه دریای عمان

کد خبر: ۹۰۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶ 13 June 2019
دبیر کل سازمان ملل متحد حمله به دو نفتکش در دریای عمان را قویا محکوم کرد و خواستار روشن شدن ماجرا شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «آنتونیو گوترش»، دبیر کل سازمان ملل متحد در پی وقوع حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان، واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش اسکای نیوز عربی، وی حمله به دو نفتکش در دریای عمان را قویا محکوم کرد و ابراز داشت که واقعیت در خصوص این حادثه باید روشن شود.

وی تاکید کرد که جهان نمی‌خواهد شاهد مواجهه در منطقه خلیج فارس باشد.

در پی وقوع حادثه برای دو نفتکش در دریای عمان که در ساعات اولیه صبح پنج‌شنبه رخ داد، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هم از بروز این حوادث مشکوک ابراز نگرانی کرد.

موسوی در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «ایران از بروز حوادث مشکوک امروز برای نفتکش‌های تجاری مرتبط با ژاپن همزمان با دیدار نخست وزیر آن کشور با رهبر انقلاب ابراز نگرانی کرده و آن را خلاف جهت‌گیری‌ها و تلاش‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای کاهش تنش‌ها و آرامش در منطقه می‌دانیم».

ظریف هم در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «در حالی که آبه شینزو نخست‌وزیر ژاپن در حال ملاقات با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی بود، گزارش‌هایی از حملاتی به نفکتش‌های مرتبط با ژاپن منتشر شد».

وی با «مشکوک» توصیف کردن حادثه‌ای که امروز برای نفتکش‌های ژاپنی در خلیج عمان اتفاق افتاد، افزود: «طرح پیشنهادی ایران برای تشکیل «مجمع گفتگو‌های منطقه‌ای» امری ضروری است».

نابع خبری صبح پنجشنبه (۲۳ خرداد) از وقوع دو انفجار مهیب در دریای عمان خبر دادند. مدتی بعد روشن شد که دو نفتکش دچار حریق شده‌اند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرچم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول» بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان به مقصد سنگاپور، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.

وزارت تجارت ژاپن اعلام کرده است دو نفتکش حادثه‌دیده در دریای عمان حامل «محموله متعلق به ژاپن» بوده‌اند. یکی از این دو نفتکش متعلق به شرکتی سنگاپوری است که آن را اجاره کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر