بازدید 9372

نخست وزیر ژاپن راهی ایران شد

کد خبر: ۹۰۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۷ 12 June 2019

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران، ساعتی پیش توکیو را به مقصد تهران ترک کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، آبه قرار است در سفر به تهران با مقامات ایران در مورد مسایل و موضوعات دوجانبه و منطقه ای دیدار و گفت و گو کند.

امیدوارم گفت و گو با مقامات ایران تنش های خاورمیانه را خنثی کند

«شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن پیش از ترک توکیو به مقصد تهران در جمع خبرنگاران اظهار امیدواری کرد که گفت و گو و دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران به گونه ای باشد که تنش ها در منطقه خاورمیانه را کم و یا خنثی کند.

خبرگزاری کیودو گزارش کرد "شینزو آبه" صبح روز چهارشنبه (به وقت محلی) در فرودگاه "هاندا" توکیو گفت که می خواهد از طریق میانجیگری میان ایران و آمریکا به صلح و ثبات منطقه کمک کند.

او که به عنوان نخستین رهبر ژاپن بعد از چهار دهه به ایران سفر می کند قصد دارد از ظرفیت روابط دوستانه و سنتی تهران و توکیو برای کاهش تنش ها در منطقه به ویژه میان ایران و آمریکا که به بالاترین حد رسیده است استفاده کند.
آبه تاکید کرد که می خواهد از طریق "تبادل صریح دیدگاه ها" به کاهش تنش ها در منطقه کمک کند.

برنامه دو روزه سفر "شینزو آبه" به تهران دیدار و گفت و گو با مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله "حسن روحانی" رییس جمهوری اسلامی ایران است "تارو کونو" وزیر خارجه ژاپن نیز چند ساعت قبل از دیدار آبه با رییس جمهوری اسلامی ایران، با "محمد جواد ظریف" همتای ایرانی خود دیدار خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان