بازدید 2449

اعتراض صدها نفر در ونکوور کانادا علیه لایحه "استرداد" هنگ کنگ

صدها نفر از مردم کانادا در مقابل کنسولگری چین در ونکوور علیه لایحه جنجالی استرداد هنگ‌کنگ تجمع کردند.
کد خبر: ۹۰۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ 10 June 2019

صدها نفر از مردم کانادا در مقابل کنسولگری چین در ونکوور علیه لایحه جنجالی استرداد هنگ‌کنگ تجمع کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایل تونگ، یکی از برگزار کنندگان این تجمع اعتراض‌آمیز اعلام کرد: این لایحه می‌تواند زندگی میلیونها نفر را نه تنها در هنگ کنگ بلکه در سراسر جهان تحت تاثیر قرار دهد.

تونگ که ۴۰ سال پیش از هنگ کنگ به کانادا مهاجرت کرده و مخالف نقض حقوق بشر در چین بوده، نگران است که فعالان حقوق بشر همانند وی با تصویب این قانون، با خطر استرداد به چین مواجه شوند.

معترضان بنرهایی در محکومیت لایحه استرداد و چترهای زردی به نشانه اعتراضات چتر ۲۰۱۴ هنگ کنگ در دست داشتند.

هم چنین برخی از تجمع کنندگان نیز خواستار آزادی دو تبعه کانادایی بازداشت شده در چین شدند.

در ماه‌های گذشته "مایک کوریگ" یک دیپلمات سابق کانادا و یک شهروند دیگر این کشور به نام "مایکل اسپاور" در چین به اتهام نقض امنیت ملی به زندان محکوم شدند.

از سوی دیگر روز یکشنبه صدها هزار معترض در هنگ‌کنگ به خیابان‌ها آمدند تا علیه لایحه استرداد مظنونان به چین اعتراض خود را به نمایش بگذارند. طبق این لایحه استرداد، مظنونان برای محاکمه باید به چین فرستاده شوند. این نگرانی وجود دارد که با این لایحه چین مخالفان سیاسی خود را هدف قرار دهد.

مقام‌های هنگ کنگ اخیراً این لایحه را در پارلمان خود ارائه کرده و در تلاش برای تصویب آن تا پیش از ماه ژوئیه هستند. در این لایحه سازوکاری برای استرداد متهمان قضایی به حوزه‌های قضایی که هنگ کنگ با آنها توافق همکاری ندارد نظیر چین، تایوان و ماکائو در نظر گرفته شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان