بازدید 17083

چرا باید با وزیر خارجه آلمان با صراحت و بدون تعارف صحبت کرد؟

قرار است، روز دوشنبه «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان وارد تهران شود تا با مقامات کشورمان در مورد مسائل مختلف و از جمله برجام و آینده آن گفت‌وگو کند. در همین رابطه، تحلیل‌های بسیاری پیرامون اهداف سفر وزیر خارجه آلمان به تهران از سوی ناظران داخلی و بین المللی منتشر شده است.
کد خبر: ۹۰۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱ 09 June 2019

قرار است، روز دوشنبه «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان وارد تهران شود تا با مقامات کشورمان در مورد مسائل مختلف و از جمله برجام و آینده آن گفت‌وگو کند.

به گزارش «تابناک»؛ در همین رابطه، تحلیل‌های بسیاری پیرامون اهداف سفر وزیر خارجه آلمان به تهران از سوی ناظران داخلی و بین المللی منتشر شده است.

سفر ماس به عراق، اردن و امارات

وزیر خارجه آلمان از جمعه شب سفری چهار روزه را به منطقه آغاز کرد، در اولین مقصد این سفر به اردن رفت تا با نیروهای آلمانی مستقر در این کشور دیدار کند و وارد پایگاه نظامی «الازرق»، جایی که نیروهای آلمانی با استفاده از هواپیماهای شناسایی «تورنادو» و سوخت‌رسان، در عملیان علیه گروه تروریستی داعش مشارکت داشتند، شد.

هایکو ماس در ادامه و در سفری از پیش اعلام نشده، صبح شنبه 18 خرداد ماه وارد بغداد شد و در سومین مرحله این سفر به امارات رفت و قرار است پیش از ظهر دوشنبه هم در تهران با ظریف دیدار کند.

سفر به تهران

سفر ماس از این منظر مهم است که نخستین سفر یک وزیر خارجه کشور اروپایی عضو توافق هسته‌ای پس از تعیین مهلت دو ماهه ایران است.

سفر ماس در حالی صورت می‌گیرد که صبر ایران در برابر تحرکات آمریکا کمتر شده و کمتر از یک ماه دیگر اولتیماتوم شصت روزه آن به اعضای باقی مانده در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به پایان می‌رسد. به نظر می رسد، سفر ماس به تهران دو دستور کار مهم دربرداشته باشد: نخست، برجام، دوم موشک های ایران و سوم، میانجی‌گری میان ایران و آمریکا.

چرا سفر وزیر خارجه آلمان به ایران مهم است؟

برجام

به نظر می رسد، دستور کار اصلی ماس در سفر به تهران در ارتباط با برجام باشد؛ دستورکاری که می توان از آن به نام دستور کار اروپا برای متقاعد کردن ایران باشد که پایان مهلت دو ماهه، تعهدات برجامی اش را کاهش ندهد. در واقع، به احتمال فراوان وزیر خارجه آلمان از مقامات ایرانی زمانی بیشتر از دو ماه برای اجرای تعهدات اروپا در قبال ایران خواهد خواست؛ مسأله ای که به نظر می رسد با مخالفت تهران مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید

در همین رابطه، ماس در دیدار با عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق گفت: ما می‌خواهیم به مقامات ایرانی درباره پایبندی آلمان و اروپا به توافق هسته‌ای اطمینان دهیم و اروپا به منظور حفظ این توافق طرحی را برای کاهش تأثیر تحریم‌ها و انجام تراکنش‌های مالی با ایران راه‌اندازی کرده است.

رسانه‌های آلمان نیز در آستانه سفر وزیر امور خارجه این کشور به منطقه و ایران نوشتند که هدف از سفر «هایکو ماس» به تهران دادن تضمین‌ها به طرف ایرانی در خصوص کانال مالی «اینستکس» است.

روزنامه «دی ولت» آلمان در این باره نوشت: طرحی که قرار است ماس به ایران پیشنهاد بدهد، شامل حفظ آرامش، خویشتنداری و حفظ توافق برجام از سوی تهران است.

حال باید منتظر ماند و دید، آیا مقامات ایرانی به اروپا فرصت بیشتری خواهد داد یا خیر؟ همان طور که در مواضع اعلامی مقامات کشورمان شاهد بودیم، به نظر می رسد پاسخ منفی است.

یک روزنامه آلمانی با اشاره به سفر وزیر خارجه این کشور به ایران به نقل از وی نوشت: نمی توان انتظار داشت ایران پایبند به توافق هسته ای باشد، در حالی که دستاورد دندان گیری نصیبش نشده است.

روزنامه زوددویچه سایتونگ در یادداشتی با اشاره به سفر «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان به ایران نوشت: تلاش ها و فعالیت های بسیاری برای انجام سفر وزیر خارجه آلمان به ایران انجام شده و این حاکی از خاص بودن شرایط و اهمیت این سفر دارد.

وزیر خارجه آلمان در حالی سفر به خاورمیانه و ایران را کلید زد که از حضور و شرکت در مراسم یکی از اعیاد مهم مسیحیان صرف‌نظر کرده است. این امر می تواند اهمیت موضوع توافق هسته ای ایران برای ماس را نشان دهد. وی بارها بر حفظ و بقای توافق هسته ای ایران تأکید و آن را ضامن امنیت خاورمیانه و اروپا قلمداد کرده است.

این روزنامه آلمانی با اشاره به گفت‌وگوهای ماس و مقامات ایرانی درباره توافق هسته ای نوشت: ماس استدلال های متعددی آورده که نمی توان در حالی که دستاوردهای دندان گیری از این توافق عاید ایران نشده، انتظار پایبندی همه جانبه آنها از این توافق را داشت.

آنچه برای دیپلمات های آلمانی بیش از هر چیز اهمیت دارد این است که طرف ایرانی را متقاعد کنند که اروپا برای حفظ این توافق در تلاش است، حال آنکه ایران بارها اروپا را به کم کاری متهم و تأکید کرده در صورت عدم تحقق خواسته های توافق شده از این توافق خارج خواهد شد.

موشک های ایران

انتظار ایران از سفر ماس به ایران این است که وی گزارشی از اقداماتی که اروپا قرار است تا یک ماه آینده در راستای تعهداتش در برجام عملیاتی کند را ارائه دهد. با این حال، وزیر خارجه آلمان، یک روز پیش از سفر به ایران و در دیدار با مقامات اماراتی، خواهان محدود شدن توانمندی هسته ای کشورمان شده است. موضع گیری که با تلاش های این کشور و اروپا برای متقاعد کردن ایران به عدم کاهش تعهداتش در برجام تناقض جدی دارد.

لازم به ذکر است که وزیر خارجه آلمان هم در اظهاراتی در امارات عنوان کرده که فردا در سفر به تهران به مقامات ایرانی، مخالفت اتحادیه اروپا با برنامه موشکی را اطلاع خواهد داد.

این اظهارات مداخله‌جویانه ماس در حالی عنوان می‌شود که مقامات ایرانی بارها اعلام کرده‌اند، برنامه موشکی ایران، صرفا دفاعی است و در همین راستا نیز ظریف اخیرا در دو توئیت به ادعاهای تازه آمریکا و برخی متحدانش در خصوص برنامه موشکی ایران پاسخ داد و نوشت:‌ ۱. ایالات متحده که با خروج از برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرده و یا متحدینش که در حال نقض مفاد قطعنامه در خصوص عادی سازی روابط اقتصادی با ایران هستند، در موقعیتی نیستند که همزمان با سرازیر کردن سیل سلاح برای قاتلین یمنی‌ها، بر تفسیر دلبخواهی خود از مندرجات قطعنامه در موضوع موشکی پافشاری کنند. ۲. بر خلاف ادعای پامپئو، قطعنامه ۲۲۳۱: الف) از ایران درخواست می‌کند، ایران را منع نمی‌کند؛ ب) که "هیچ فعالیت مرتبط با موشک‌های بالستیک «طراحی شده» برای این که قابلیت حمل تسلیحات «هسته‌ای» داشته باشند، انجام ندهد." موشک‌های ما برای تسلیحات هسته‌ای -که ما به دنبال ساخت آن نیستیم- طراحی نشده‌اند.

میانجی‌گری میان تهران ـ واشنگتن

هدف دیگر سفر ماس به تهران به نظر می رسد به تنش های میان ایران و آمریکا و میانجیگری میان آن ها مرتبط است.

در همین راستا، یک قانونگذار آلمانی از حزب سبز به وبگاه شبکه دویچه‌وله گفته است ماس تلاش خواهد کرد ایران را متقاعد کند که گفت‌وگو با آمریکا «تنها راه اجتناب از درگیری نظامی» است. هفته گذشته، مایک پمپئو، وزیر خارجه آلمان، در سفری به سوئیس اعلام کرده بود که آمریکا آماده گفت‌وگوی بدون پیش شرط با ایران است، ولی ایران این پینشهاد را رد کرد.

در پی سفر هایکو ماس به بغداد نیز وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تحولات اخیر ما را به عنوان همسایگان اروپایی بر آن داشت تا به منظور تنش‌زدایی و جبران خسارات به صورت مسالمت‌آمیز اقدام کنیم. ما نمی‌توانیم فقط پیشنهاد مذاکره بدهیم بلکه باید آن را پیگیری کنیم به خصوص در مواردی که تضادها اجتناب‌ناپذیر هستند و بحران‌های دراز مدت شدت گرفته‌اند. در این صورت این خطر وجود دارد که اشتباه محاسبات، سوءتفاهم و فتنه‌انگیزی در یکی از مناطقی که بسیار متشنج‌ است، پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد که این موضوع به وضوح مشهود است.»

اهمیت سفر ماس

سفر هایکو ماس به تهران از این جهت اهمیت دارد که می تواند زمینه های دوری یا نزدیکی اروپا و ایران به یکدیگر را فراهم سازد. در واقع، اگر آن ها طرح عملیاتی و جدی برای برآورده کردن انتظارات ایران نداشته باشند و در مقابل به زیاده خواهی های خود در برابر ایران به ویژه در رابطه با مسائل غیر هسته ای پافشاری کنند، به نظر نمی آید آینده مطلوبی در انتظار برجام و روابط ایران و اروپا باشد.

در واقع، سفر وزیر خارجه آلمان به ایران می تواند تکلیف دو طرف و از جمله ایران را به خوبی مشخص کند. پس از این سفر، احتمالا طرفین دست به انتخاب های حساس و سرنوشت ساز خواهند زد.

به نظر می رسد، وزیر خارجه آلمان در سفر به ایران باید نه در نقش مطالبه گر که در مقام پاسخگو ظاهر شود و مقامات کشورمان با صراحت و بدون تعارف با او گفت‌وگو کنند. گفت‌وگوی صریح و بدون تعارف این حسن را دارد که طرفین از فضای ابهام و خاکستری خارج می شوند و تکلیف تعهدات خود در برابر یکدیگر را خواهند دانست.

همان طور که وزیر خارجه آلمان اعلام کرد، در سفر به تهران مسأله موشکی ایران مورد بحث قرار خواهد گرفت. شاید این فرصت مناسبی برای مقامات کشورمان باشد که به صورت رودررو و با صراحت حمایت تسلیحاتی و شیمیایی آن ها از صدام در دوران جنگ تحمیلی را یادآور شوند.

به رغم اینکه جمهوری اسلامی ایران منطقا بر سر مسأله موشکی مذاکره نخواهد کرد، اما باید به ماس یادآور شد که حجم تسلیحات سبک و سنگین ارسالی از سوی اروپا و آمریکا به برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بسیار بیشتر از توانمندی موشکی ایران است. باید از آن ها پرسید، آیا حاضر به توقف فروش تسلیحات به کشورهای عربی و اسرائیل در برابر محدود کردن توانمندی موشکی ایران هستند!؟ باید به آن ها یادآور شد که نمی توانند خواهان محدود شدن توانمندی موشکی ایران باشند، ولی همزمان حجم گسترده ای سلاح به کشورهای عربی ارسال کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۰۳
انتشار یافته: ۵۴
چون زبان اونها رک است نه مثل ما مصلحت پروری...
سفر ماس اصلا مهم نیست
هیچ اتفاق خاصی نمی افته
با دهها سال سابقه ی دیپلماتیک تیم هسته ای متوجه نبود که چنین قرارداد بدون پشتوانه ای عاقبت خوبی نداره؟
اصولاً ایران نباید بهیچ وجه زیر بار سازوکار اینستکس برود. تنها سودی که از کشورهای اروپایی برای ایران متصور است ، دسترسی به وسایل ارتباط جمعی اروپایی اعم از روزنامه و تلویزیون و.. برای جهت دهی به افکار عمومی غربی ها هست. و در این راه ما هم باید مانند اروپایی ها فقط حرفهای خوب و وعده و وعید تحویل آنها بدهیم. والافلا.
در برابر این ها نباید یک قدم هم عقب گرد کرد ، اینقدر گستاخ هستند این ها
فقط باید محکم‌ایستاد اول امریکا به برجام برگردد وتحریمها را لغو کند.ودوم توان دفاعی پا قابل مذاکره نیست.
از آلمان چه انتظاری داریم وقتی یک باک بنزین هم به هواپیمای ظریف نداد
در پاراگراف آخر بدرستی مشکل ایران ،و منطقه را بیان فرمودید ؟ آری نمیشود کشورهای عرب حاشیهٔ خلیج فارس را به انواع سلاحهای پیسرفته ‌و پیچیده مسلح نمود ،و از ایران خواسته شود توان دفاعی ،و تهاجمی خود را بکاهد ؟ ، نمیشود اقتصاد ایران را ایزوله نمود ،و خواسته شود به توافق بی حاصل پایبند باشد ؟ اگر اروپا ،و امریکا ،و دیگر کشورها ، آرامش تجارت ،و مبادلات نفتی منطقه را میخواهند ، ایران نیز باید از ایت مبادلات سهمی داشته باشد ،و الا گذرگاه امن مبادلات نفتی برای دیگران که سهمی از آن نسیب ایران نگردد ،بی معنا ،و مفهوم است ؟ شک نکنید که ایران قادر است برای سالیان دراز تنگهٔ هرمز ،و تنگهٔ بابالمندل را نا امن کند و ریسک تجارت نفتی را صدها در صد بالا ببرد ؟
اینها کلا دو مسیله دارن.بکی اسراییل و دیگری کاسبی.
در خصوص مسیله اول که با وضعیت موجود به صراحت صحبت کنن در مورد دوم هم شرط بزارن که شرکت زیمنس یا بنز تو ایران سایت تولیدی ایجاد کنه و ازشون یه خریدی کنن.
مذاکره بدون مباحث اقتصادی میشه احوالپرسی
ترا بخدا در دهان آقای مارس که آیا حاضرید که کمتر سلاح به اسرائیل و کشورهای خلیج فارس بفرستید که فورا در همه اخبارهای اروپایی و عربی و عبری، آمریکایی جار خواهند زد که ایران حاضر است از برنامه دفاعی و نوشتی خود بگذرد و ما ایران اسلامی را مجبور به عقب نشینی کردین و ترامپ همین امشب در تویت خود می نویسد که ایران را مجبور به عقب نشینی کردیم و باز چند ترحیم دیگر به اجرا خواهد گذاشت و ملت بدبخت ما بیچاره تر خواهند شد.
خودتون رو به خواب زده این؟ برجام تمام شد رفت و تنها دلیل ماندن ما در برجام هم جلوگیری از عملی شدن بند ماشه و بازگشت تمامی تحریمهای شورای امنیت زیر فصل هفت منشور ملل متحد و اجازه رسمی و قانونی به آمریکا برای حمله به تاسیسات هسته ای و موشکی ایران میباشد! حالا شما هنوز در خواب و رویای برجام هستید؟‌ همه دنیا میدانند ایران در منگنه قرار گرفته و سه گزینه بیشتر نداریم. یا باید تحمل کنیم تا شاید در انتخابات بعدی ترامپ رای نیاره ولی تا آن موقع هم تحریم ها هر روز کمر شکن تر خواهند شد و هم احتمال یک حرکت در داخل کشور هست و اگر رای بیاره خدا به ما کمک کنه چون آن وفت قیمت توافق خیلی خیلی بالا خواهد رفت! حالت دوم خارج شدن از تعهد یکطرفه ما به برجام و رفتن زیر فصل هفت و خریدن ریسک حمله نظامی آمریکا میباشد و حالت سوم هم معامله با آمریکا و ترامپ میباشد. با توجه به تاکید مقامات ایران در عالیترین سطح قرار نیست مذاکره ای شکل بگیره پس یا تحمل باید بکنیم یا جنگ رو انتخاب کنیم! اینکه شما راجع به برجام حرف میزنید و توقعی از طرف اروپایی دارید واقعا مسخره هست! مثلا اروپایی ها چه کاری میتوانند بکنند؟ خط مالی که راه انداخته شده ولی کسی جرات یا میل استفاده از آنرا ندارد! دیگه چیکار مثلا میتونن بکنن؟!
پاسخ ها
محمد محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
دوست عزیز. بیرون آمدن از برجام ربطی به حمله نداره. آمریکا هر وقت منافعش ایجاب کنه حمله میکنه چه با برجام و چه بی برجام. مهم اینه که ما برگه های برنده خودمون رو نسوزونیم. آمریکا نیاز به مجوزی از سوی کسی نداره. عراق را فراموش کردید؟ ولی موضوع اینه اگر جنگی دربگیره خیلی برای همه پرهزینه خواهد بود و این مهمترین برگه برنده است.
ترامپ هم شک نکن که دوره دوم با اقتدار رای میاره
آلمانی ها چیزی بنام تعارف ندارند ولی این موضوع را در فرهنگ ایرانی میشناسند و تا آنجا که ممکن است از آن (سو) استفاده میکنند!
باید قبول کنیم‌که شینزو ابه نخست وزیر ژاپن برای آخرین اولتیماتوم به ما دارد می آید
و وقت زیادی نداریم
یا باید طبق خواست اکثریت مردم دست از ماجراجویی و دخالت در کشورهای منطقه برداشته و ثروت کشور را خرج مردم و توسعه کشور کنیم و تنش زدایی کنیم و کشوری عادی و نرمال شویم
و یا در تحریم کاملا خسته و درمانده و متلاشی و آماده سقوط کامل ، یا با شورش گرسنگان و یا با حمله نظامی گسترده آمریکا و اکثر کشورهای دور تا دور خودمان .
خودمونیم غربیها خوب سرمون کلاه گذاشتند.اول برای برجام امضاء گرفتند و تحریم را برداشتند.دوباره تحریم گذاشتند و ما ماندیم باامضاء.حالا هرچقدر تهدید میکنیم انگار فهمیدن ما اینکاره نیستیم.نه تنگه ای بسته شد نه نفتی گران.زمان میگذرد و مردم گرسنه تر.دلمونم خوشه تیم دیپلماتیک داریم.با این وضعیت ,امروز اتمام حجت کنیم به نفع همه است.جنگ اول به از صلح آخر.
المان خودشو آماده کنه که بزودی پذیرای شمار زیادی افراد پناهجو باشد. چه مذاکره ای ؟ چه وساطتی؟ میخواد معجزه کنه؟
جالبه
ایالات متحده بیش از سه هزار نوع سلاح از هواپیما و ناو و سلاح های سبک و سنگین متفاوت و انواع موشک های کشتار جمعی هسته ای و غیر هسته ای و ...داره و به قول خودشون در تاریخشون فقط شانزده سال در جنگ نبودن و تقریبا به کل دنیا لشکر کشی کردن
خود آلمان کشوریه که داره به عربستان سلاح میفروشه و کشوری بود که به صدام ملعون کمک تسلیحاتی شیمیایی کرد و اون بی شرف هم اونا رو رو مردم ما و حتی خود عراق استفاده کرد
خنده داره که اینا با این حجم از وحشی گری و سابقه کثیفشون و تولید این همه سلاح های مختلف چهار تا موشک ایران که نهایت بردش دوهزار کیلومتره رو(که هوک که مقام رسمی حساب میشه میگه موشک های ایران فتوشاپه) نمیتونن ببینن میگن ما مخالفیم
میخاد سر ژنرال های کاغذی دولت را شیره بماله و بره
هر موقع این اروپایها به ایران امدند از ایران امتیاز کرفتن
مسوولین حامی برجام کلاهی که بابرجام سرتان رفته است رابفهمید که ان ها برجام راکه اجرا نمی کنند به کنار تازه دست پیش را گرفته اند ودنبال مسئله ی موشکی هستنداگریادتان باشد کارشناسان ورهبری وقبل از ان حضرت امام تاکید کرده بودندکه امریکا براساس تجربیات قبلی درلیبی و...حیله گر وقابل اطمینان نیست وشمادیگران رابی عقل و....خواندیدحالا قضاوت کنید بی عقل وبزدل چه کسی است که هسته ای رانابود کرد تازه باز حاضر است تن به حقارت دهد ایا از اول مقاومت میکردید هزینه مابراساس فرمایش رهبری کمترنبود.امیدوارم از این به مثل یک ایرانی رفتارکنید.
اصلا بهش بگند اگر غیر از برجام می خواهی حرف بزنید بهتره ایران نیاد کسی ازش دعوت نکرده
شلوغش نکنید که اوضاع بدتر میشه مردم‌همینحوری بیچاره شده اند‌کافیه
واقعا این برجام چگونه قراردادی است که انقدر یکطرفه نوشته شده که طرف مقابل هیچ اقدامی نکند و به ما بگوید در برجام بمانید. لطفا یکبار دیگر این گزاره را بخوانید: طرحی که قرار است ماس به ایران پیشنهاد بدهد، شامل حفظ آرامش، خویشتنداری و حفظ توافق برجام از سوی تهران است." به شعور ما توهین می کنند. حداقل می توانست بگوید طرح ماس این است که آلمان تکنولوژی صنعت خودرو سازی و ماشین الکترونیکی و دنده های اتوماتیک و صنایع سنگین را بلافاصله به ایران می دهد تا ایران در برجام بماند.
اروپا بدون اجازه آمریکا آب هم نمی خورد وقتی که کشوری استقلال از خودش ندارد ۲۰۰ سال هم وقت بدهید فایده ای ندارد و ایران باید روی داشته های خودش بایستد ملت هم پشت نظام خواهد ایستاد تا آخرین نفس
غربیها دنبال بهانه میگردند تا از تعهدات شانه خالی کنند
یک روز توان موشکی بهانه میکنند یک روز FATF
الان هم که ابگرمکن های خلیج فارس دنبال سهم خواهی از مذاکرات برجام ۲ هستند.
اشتباه کردند! اتش زدن‌برجام در روز خروج ترامپ بهترین‌ انتخاب بود!
چینی ها یک وعده غذا میخورن ولی متاسفانه ما ایرانی ها بد عادت شدیم روزی 3 وعده غذا میخوریم
کشور نرمال بشویم همه چیز حل است
اروپایی ها استاد مچل کردن کشورهای جهان سوم هستند یعنی پاقعا درک این موضوع برای ما انقدر سخت است که نمیفهمیم امریکا با خروج از برجام تحریمها را اعمال میکند و اروپایی ها ماموریتشان ان است که سر ایران را هر روز به یک بهانه گرم کنند و با وعده و وعیدهای توخالی ایران را بر تعهداتش پایبند کنند حالا رویکرد ما باید مثل خودشان باشد! گفتگو میکنیم! از انها میخواهیم به تعهداتشان عمل کنند! همانطور که امریکا حتی چند روز قبل از مهلت اعلام شده اش عمل میکند اگر اقدامی انجام ندهند چند روز قبل از مهلت 60 روزه اقدام متقابل انجام بدهیم حتی اگر قرار باشد فردایش برویم و مذاکره کنیم درست مثل خودشان از یک طرف پیغام و پسغام فردای روزش تحریم پتروشیمی! باید بدانید تمامی انجه در فرانسه اتفاق افتاد برای فشار به مکرون بود تا به ایران فشار بیاورد و مقابل امریکا و صهیونیستها موضع نگیرد بنا براین هر چه انها ما را در اظهاراتمان شل حس کنند اقدام موثر خبری نخواهد بود
المان و بقیه اروپا همشون یک اشغال هستند. هدفشان هم محدود کردن قدرت موشکی ایران هست. با اینکار باید منتظر یک‌ سوریه٫ مصر ٫ لیبی دیگر باید باشیم.
مذاکره بی فایده است ، آزموده را آزمودن خطاست
ایران یکبار و برای همیشه و قاطع التیماتمی به اروپا
بدهد ، آنها دارن وقت کشی میکنن تا شاید مردم از مقاومت
دست بکشند اگر مسئولین موضع مشخصی داشته باشند مردم هم پستیبانی میکنن ، کجدار و مریز نباید باشد
مسئولین در برابر اروپا موضع قاطع بگیرند، کجدار و مریز
برخورد نکنن تا مردم هم دلگرم باشند و مقاومت بکنند
تمامی خواسته ها و اعتراضات کشور ما درست و منطقی است. اما یک سوال: در حالی که نقش و تاثیر ما در اقتصاد جهان تقریبا در حد صفر است، و نیز در حالی که پس از چند دهه، تنها کالای به درد بخور صادراتی ما همچنان همان نفت است، چطور میتوانیم در تقابل با زورگویی آمریکا و متحدانش دست بالا را داشته باشیم؟ نهایت توان ما در تهدید و ترساندن دشمنان، بازگشت به تولید اورانیوم و نهایتا اقداماتی از قبیل بستن تنگه هرمز است که البته قطعا ترامپ و همفکرانش، خود در آرزوی این واکنشها از سوی ایران هستند. ما بعد از پایان جنگ، حداقل سی سال فرصت داشتیم که وابستگی به درآمدهای نفتی را کم و تولید داخلی را رونق ببخشیم، و با جذب سرمایه گذاری خارجی شرایط را به گونه ای پیش ببریم که تحریمهای اینچنینی آمریکا و متحدانش، به ورشکستگی کمپانیها و کارخانجات بزرگ خود آنها تبدیل شود.
فکر کردیم میتونیم، اروپا رو مقایل آمریکا قرار بدیم؟
نوشته اید: "باید از آن ها پرسید که آیا حاضر به توقف فروش تسلیحات به کشورهای عربی و اسرائیل در برابر محدود کردن توانمندی موشکی ایران هستند!؟"

باید چندبار توسط این اروپایی های همکار آمریکا (پلیسهای خوب!) گزیده شوید تا بفهمید تعهد یفت و سخت هم بدهند بعد از اینکه امکانات ما را نابود کردند زیرش می زنند!!
از ماس که برماست
جای شاکی و متشاکی کلا عوض شده، اینها دیگه دست پرروئی رو از پشت بستن،
دستگیرش کنیم و جای برجام زندانیش کنیم
اگر مسولان وزارت خارجه یک جو همت بخرج میدادند و شکایتی مستوفا علیه حامیان صدام در جنگ 8 ساله علیه ایران به ویژه ارسال سلاح و مواد شیمیایی علیه ایران در دادگاه بین المللی مطرح میکردند. امروز در جایگاه متهم قرار نمی گرفتیم. راستی اگر اتهام داشتن مواد شیمیایی بهانه ای برای حمله به یک کشور است . پس برای تولید کنندگان آن چه باید کرد؟؟؟ لطفا آقای ظریف بپرسند اینهمه موشک که به دزفول شلیک شد از کجا آمده بود؟؟؟
اقای ماس غلط خواهد کرد در باره موشکهای ایران درخواست یا نظر خواهد داد.
بنظر میرسد آلمان و ژاپن زیر نظر یک مربی می خواهد در زمین ایران بازی کنند . نقش آلمان اطلاع از آخرین تفکر بازی ایران خواهد بود و نقش دادن پاس گل را به ژاپن ایفا خواهد کرد و زاپن بر اساس بازخورد آلمان سناریوی تدوین شده را اصلاح و وارد زمین خواهد شد .
باید تحرکات ایندو را باهم و با اتحادیه اروپا و امریکا لحظه به لحظه رصد کرد .
هنر در این است که کاری بکنیم تا بازخورد سفر آلمان و نحوه ارایه پیشنهادات ما ، ژاپن ( نماینده امریکا ) را گیج کند و نتوانند هیچکدام از پیش فرض های تدوین شده را عملیاتی کنند . و وادار به حرکت در مسیر پیشنهادات و مفروضات ما شوند . بازی باید با فرمول ما پیش برود . چون انتهایش برایمان مشخص است
..........هنر دیپلماسی یعنی این ....
اروپا تابع امریکاست
هم با آقای ماس و هم با آقای آبه که ایشان هم یکی دو روز دیگه به ایران می آیند باید با صراحت صحبت کرد . بیش از یکسال از خروج آمریکا از برجام می گذرد و اتحادیه اروپا (و احتمالا) ژاپن نتوانسته اند کاری برای حفظ برجام انجام دهند یا حتی کانال مالی خود را راه اندازی کنند . اما در این مدت هرچه که امریکا تحریم کرده بود را به اجراء گذاشتند !! خواهید دید که تحریم های پتروشیمی آمریکا را هم تا چند روز دیگر اجراء خواهند کرد اما نوبت به حفظ برجام و راه اندازی کانال مالی که می رسد ناتوان هستند!! نباید از چیزی بترسیم . حق با ماست خدا هم با ماست . هرکس با حق درافتد حق دماغش را به خاک خواهد مالید .
اروپا فاقد توان و اختيارات لازم است و وقتي ايران دل به اروپايي ها مي بندد؛ در مجامع ديپلماسي باعث خنده مي شود. اين ها فقط ماموريت سرگرم كردن دارند. بهتر است ايران با امريكا تعامل برد برد داشته باشد فرصت سوزي كافي است.
اینها بر خلاف ظاهرشان باید با زبان زور با آنها صحبت نمود
به نظرتون چرا نماینده آلمان و ژاپن (شکست خوردگان جنگ دوم جهانی) از آمریکا یک زمان وارد ایران میشوند؟ اینها هشدار دقیقی است به ما ..چون اگر تسلیم نشیم مثل عراق و افغانستان میشیم ..شبانه سفر رییس جمهوری آمرییکا بدون اجازه مقاماتمان اتفاق میاد.تحقیری که الان ملت ژاپن و آلمان هم محترمانه تجربه میکنند.
همین فرصت 2 ماهه هم زیادشون است - فرصت سوزی نکنن
اگر در مورد موشکها حالتون رو نگرفتند خواهید دید
باید دم کد خدا را ببینید این اروپایی ها کاره ای نیستند
در جواب تیتر:
چون خود اون از اصل میخواد همینطوری صحبت کنه.
باسلام امیدوارم که مسئولین این نظر بنده را بخوانند:
ایران با مهلت مثلا دو ماهه برای به تاخیر انداختن مرحله دوم موافقت کند تا سامانه اروپایی راه بیفتد و بگوید اگر در این دو ماه انجام نشد مرحله سوم مثلا دو مورد دیگر به مرحله دوم اضافه و در پایان دو ماهه چار مورد اعلامی همزمان اجرا می کنیم ....
لطفا بررسی نمایید به نظرم امکانش باشد یک دلسوز وطن و مردم
ایران چه اونها برای عربها سلاح بفرسن چه نفرستن موشک سازی میکنه و باید کرد .حالا مثلا اونا اومدن گفتن باشه متوقف میکنیم نمیفرسیم اینا هم باید محدود کنن .خنده داره حرفتون
ما اینقدر در سوریه و عراق وحتی یمن نفوذ نداشتیم این حماقت خود امریکا بود که با نابو.دی این مناطق زمینه نفوذ ما و دیگران را فراهم اورد در کل خاورمیانه در کل برای عرب بود و تمامیت خواهی امریکا باعث نان خوردن روسیه شد که در این 20 ساله امدند تمامش کنند بدتر در چاه افتادند با ماس با بی زبانی واقعا بی زبانی بگویید ما خواهان دوری از غرب نیستیم اما فشار های امریکا دارد ما را به سمت بی برگشتی میبرد که هرج و مرج باعث تغیر تعادل منطقه و ورود همیشگی و محکم روسیه و جین به منطقه خواهد شد بگویید ما فریب کاعذ پاره ها را نمیخوریم عینی ترین قرار دادها قبول قدرت بالقوه هسته ای ایران و قدرت موشکی ما و قدرت ما در اداره منطقه است دقیقا بر چیدن همه اینها یعنی ناتبودی ایران و بگویید نابودی ما تردید نکنند نابودی انها خواهد شد شعار نمیدهم نقطه ثغل اقتدار غرب در این 200 سال اقتدارشان در قلب جهان یعنی خاورمیانه بوده است
بعید است اتفاق خاصی با حضور این مقام آلمانی یا ژاپنی بیفته. آبی از اروپاییها گرم نمیشه.
ایران عزیز با جانفشانیهای منتهی به توانمندی موشکی و نفوذ منطقه ای در مرحله بازسازی و اصلاح ساختار اقتصادی بالاخص در حوزه استقلال بودجه از نفت و اتکاء به مالیات منصفانه و همکاریهای منطقه ای است چیزی که غربیها و آمریکا به شدت از آن هراس دارند و راه جلوگیری از آن را هم در مسیر از بین بردن توانمندی موشکی و نفوذ منطقه ای ایران می دانند که متعاقب آن اقتصاد مقاومتی نیز خود به خود از هم خواهد پاشید. اگر غرب موفق شود بعید می دانم تا صد سال دیگر حتی یک ایرانی با شرف هم توان سر بلند کردن داشته باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار