بازدید 2573

گردهم‌آیی اعتراضی در هنگ‌کنگ علیه قانون استرداد مظنونان به چین

هزاران تن از مردم هنگ‌کنگ امروز (یکشنبه) علیه قانون استرداد در این دولتشهر دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.
کد خبر: ۹۰۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷ 09 June 2019

هزاران تن از مردم هنگ‌کنگ امروز (یکشنبه) علیه قانون استرداد در این دولتشهر دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این قانون به دولتشهر هنگ‌کنگ اجازه می‌دهد تا مظنونان را برای برگزاری دادگاه به چین مسترد کند.

پلیس این دولتشهر اعلام کرده که این بزرگترین راهپیمایی در ۱۵ سال گذشته محسوب می‌شود.

رؤسای پلیس خواستار خویشتنداری مردم شده‌اند؛ براساس گزارش شبکه خبری RTHK، بیش از ۲۰۰۰ افسر پلیس برای برقراری نظم در جریان این راهپیمایی که گمان می‌رود بیش از ۵۰۰ هزار تن در آن حضور داشتند، به خدمت گرفته شدند.

اپوزیسیون که مخالف این قانون هستند، دست به تجمعی گسترده زده و از مقام‌های هنگ‌کنگ خواسته‌اند تا این قانون را اجرایی نکنند.

راهپیمایان هم‌چنین قرار است به سمت پارلمان هنگ‌کنگ بروند که روز چهارشنبه درباره متمم‌های مطرح شده از سوی این دولتشهر در ارتباط با "حکم مجرمان فراری" بحث‌هایی در آن صورت می‌گیرد.

کشورهای خارجی هم نگرانی خود را درباره این قانون عنوان داشته و نسبت به تأثیر آن بر اعتبار هنگ‌کنگ به عنوان یک قطب اقتصادی بین‌المللی هشدار داده و گفته‌اند، خارجی‌هایی که چین آنها را می‌خواهد در هنگ کنگ به دام می‌افتند.

گروه‌های حقوق بشری نیز مکرراً نگرانی خود را بابت استفاده از روش‌هایی چون شکنجه، بازداشت‌های خودسرانه، اعتراف گرفتن‌های اجباری و مشکلات مربوط به دسترسی به وکلا در صورت اجرایی شدن این قانون اعلام کرده‌اند.

با این حال مقام‌های هنگ کنگ از این قانون دفاع کرده‌اند، به طوریکه یکی از مقام‌ها امروز گفت: ما به صحبت‌ها و نظرات مختلف گوش می‌دهیم و همچنان آماده و پذیرای نظرهای مختلف برای بهبود این وضعیت هستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار