بازدید 4840
۱
پرتغال-هلند در لیسبون

امشب اولین فینال لیگ ملت‌های اروپا: موشک رونالدو مقابل سپر فن‌دایک

کد خبر: ۹۰۴۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲ 09 June 2019

امشب ساعت 23:15 ، ۲ تیم با ریشه‌های متفاوت از سبک های فوتبال قاره سبز ، فینال اولین دوره لیگ ملت‌های اروپا را برگزار می‌کنند.

به گزارش تابناک ورزشی، شاید برتری پرتغال و درخشش توام با هت‌تریک کریس رونالدو در اولین بازی نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا قابل پیش‌بینی بود، اما آن حجم اشتباه از سوی دفاع تیم ملی انگلیس آن هم مقابل یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر فوتبال اروپا چندان مطابق انتظار به نظر نمی‌رسید. به هرحال یک اتفاق قابل پیش‌بینی از یک سو و رقم خوردن یک نتیجه نه‌چندان قابل انتظار از سوی دیگر، فینالی لاتینی برای اولین دوره رقابت‌های لیگ اروپا رقم زد؛ هلند فن‌دایک مقابل پرتغال کریس رونالدو!

یک نبرد نزدیک، ۲ ستاره تعیین‌کننده

هلند حالا که دیگر از ستاره‌های بزرگ و کارساز در حد گولیت، ریکارد و فن‌باستن بی‌بهره است، برخلاف بیش‌تر اوقات به جای حمله در دفاع یک ستاره دارد. ویرجیل فن‌دایک با دریبل نخوردن حتی از یک بازیکن در سراسر فصل گذشته، یکی از ارکان قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا و تبدیل این تیم به بهترین نایب‌قهرمان تاریخ فوتبال باشگاهی بود.

Image result for portugal and netherland europa league

اگر او امشب هم بدرخشد و قهرمانی را برای هلند به ارمغان بیاورد، قطعا شانس زیادی برای کسب عنوان بهترین بازیکن سال جهان و توپ طلا دارد. در سوی مقابل، پرتغال هم یک ستاره آشنا به اسم کریس رونالدو دارد؛ اعجوبه‌ای که با هت‌تریک در بازی نیمه‌نهایی خودش را مدعی جدی عنوان بهترین گلزن ملی دنیا معرفی کرد و پرتغال را در آستانه فتح یک جام دیگر قرار داد. اگر او موفق به گذر از فن‌دایک شود، حداقل شانس مدافع هلندی برای دریافت جوایز فردی پایان سال را از بین می‌برد؛ حتی اگر خودش شانسی نداشته باشد!

از خشن‌ترین بازی تاریخ تا زیباترین گل جام

۲ تیم در طول تاریخ هرچند هیچ‌گاه در یک فینال به مصاف هم نرفته‌اند، اما جدال‌های خاطره‌انگیزی را رقم زدند. شاهکار در بازی مرحله یک‌هشتم‌نهایی جام جهانی ۲۰۰۶ رقم خورد؛ جایی که در بازی موسوم به نبرد «نورنبرگ» ۴ بازیکن ۲ تیم اخراج شدند و پراخطارترین بازی تاریخ جام‌جهانی به خونین‌ترین نبرد تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شد. در نهایت پرتغال با برتری یک - صفر به یک‌چهارم‌نهایی، سپس نیمه‌نهایی و در نهایت مقام چهارم رسید. این پیروزی در یکی دیگر از بازی‌های کلیدی تاریخ ۲ تیم تکرار شد؛ جایی که به ثمر رسیدن زیباترین گل یورو ۲۰۰۴ توسط مانیش رای به برتری ۲ - یک پرتغال در بازی نیمه‌نهایی این جام داد. این بار هم مانند نبرد خونین نورنبرگ، برزیل اروپا عاقب بخیر نشد و در هیبت میزبان در فینال مغلوب یونان شگفتی‌ساز شد. این ۲ تیم در یورو ۲۰۱۲ هم به مصاف هم رفتند که باز هم پرتغال ۲ -یک به برتری رسید و این بار هم قهرمان نشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هلند قهرمان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر