بازدید 3874

احتمال الکترونیکی شدن انتخابات شورایاری‌ها

کد خبر: ۹۰۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ 09 June 2019

رئیس شورای شهر تهران از احتمال الکترونیکی شدن انتخابات شورایاری‌ها خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پایان یک صد و چهل و ششمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و با بیان اینکه بیشترین وقت جلسه امروز شورای شهر به موضوع شهرسازی در پایتخت اختصاص یافت گفت: علت این بود که بخش مهمی از درآمد شهر توسط شهرسازی تامین می‌شود و لذا موضوع دارای حساسیت بود و بر همین اساس مقرر شد که لایحه جدید به شورا ار سال شده تا تعرفه‌های قبلی شهرسازی تعدیل شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی درمورد علت انتقادات فراوانی که امروز به کلپایگانی معاون شهرسازی صورت گرفت، بیان کرد: اعضا به این موضوع حساس هستند و چون قبلا نسبت به این موارد تذکراتی داده بودند از آقای گلپایگانی بازخواست کردند که چرا به نظراتشان توجه نشده اگرچه وی ۷ ماه است که معاون شده است.

وی در ادامه به انتخابات شورایاری‌ها پرداخت و گفت: اساس نامه شورایاری‌ها قرار بود که ۸ خرداد ارسال شود و چون با تعطیلات مصادف شد هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم و اگر تا ۲۴ خرداد جوابی نگیریم به این معنا است که اساس نامه قبول شده است.

هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر صحت رای گیری الکترونیکی شورا‌یاری‌ها گفت: این موضوع یکی از مباحث موجود است، ولی باید ثبت کنیم تا اساس نامه نهایی شود و سپس نتیجه را اعلام کنیم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص مذاکرات جلسه هم اندیشی صبح امروز اعضا با شهردار تهران گفت: موضوع اختلاف برنج در فروشگاه شهروند یکی از موضوعات طرح شده در جلسه صبح بود.

وی افزود: بر اساس گزارشی که از یک نهاد وابسته به وزارت کشاورزی دریافت شد اعلام کرده‌اند که ۷۰ درصد از برنج‌ها از نوع هاشمی و بقیه نوع دیگر برنج ایرانی بوده که من آن متن را به رسانه‌ها خواهم داد و البته به آقای حناچی هم گفتیم که چرا به این موضوع به طور کامل نمی‌پردازید و او هم گفت که چندان نمی‌خواهد به موضوعاتی که سبب سوء تفاهم می‌شود دامن بزند.

وی با بیان اینکه موضوع ستاد انتظامی و شهردار موضوع دیگری بود که در جلسه امروز مطرح شد گفت: شهردار نظرش این بود که در این موارد هم باید بر اساس قوانینی عمل شود.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بحث دیگر در مورد انتصابات در شهرداری بود گفت: اسامی جایگزین برای انتصابات در شهرداری مطرح شده، ولی اقدامی صورت نگرفته و این مسئله موجب تزلزل در مدیریت شود و دوستان تذکر دادند که اگر قرار است تصمیم صورت بگیرد با قاطعیت مشخص شود.

وی با بیان اینکه برای انتصابات جدید نامه‌هایی را به شورای شهر داده بودم و نظرات خود را اعلام کردیم گفت:، ولی پس از اعلام نظر هیچ نتیجه‌ای مشخص نشده بود و عملی هم صورت نگرفته بود که مربوط به تذکرات باشد

هاشمی در پایان گریزی هم به کمیسیون ماده ۱۰۰ زد و گفت: در حال حاضر ۷۰ هزار پرونده وجود دارد که بسیاری از آن‌ها خورد است و ما هم از شهرداری تقاضا کرده ایم در این زمینه گزارشی کامل ارائه دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر