بازدید 28305
«ژاپن تایمز» عنوان کرد؛

پنج دلیلی که ژاپن صلاحیت میانجی‌گری میان ایران و آمریکا را دارد!

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن قرار است هفته آینده به ایران سفر کند؛ سفری که به عقیده بسیاری از ناظران برای میانجی‌گری میان ایران و آمریکا و کاهش تنش بین دو کشور انجام می‌شود. ممکن است ژاپن یک انتخاب عجیب و غریب به نظر برسد، اما پنج دلیل وجود دارد که گزینه ای معقول برای میانجیگری میان ایالات متحده و ایران است.
کد خبر: ۹۰۳۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 04 June 2019

شینزو آبه نخست وزیر ژاپن قرار است هفته آینده به ایران سفر کند؛ سفری که به عقیده بسیاری از ناظران برای میانجی‌گری میان ایران و آمریکا و کاهش تنش بین دو کشور انجام می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ در همین رابطه، «japantimes»در گزارشی به تلاش ژاپن برای میانجی‌گری بین تهران و واشنگتن پرداخته و معتقد است ژاپن صلاحیت ایفای نقش میانجی گر را دارد.

ممکن است ژاپن یک انتخاب عجیب و غریب به نظر برسد، اما پنج دلیل وجود دارد که گزینه ای معقول برای میانجی‌گری میان ایالات متحده و ایران است.

نخست: ژاپن روابط خوبی با هر دو کشور دارد، به ویژه در سطح دولتی که آبه روابط خوبی هم با ترامپ و هم با حسن روحانی دارد. ژاپن یک متحد کلیدی برای ایالات متحده است و رابطه ویژه «دونالد ـ شینزو» سهم خود را از بازی رسانه ای به دست آورده است، به خصوص با دیداری که یک هفته پیش اتفاق افتاد. با این حال، رابطه آبه با روحانی کنتر آشکار شده، در حالی که او در شش سال گذشته به صورت متوالی با روحانی دیدار کرده است.

پنج دلیلی که ژاپن صلاحیت میانجیگری میان ایران و آمریکا را دارد!

دوم: ژاپن هیچ سابقه تسخیر یا استعمار در خاورمیانه ندارد و فقدان تنش های مذهبی که در جاهای دیگر وجود دارد، پایه ای پایدارتر از اعتماد را در قیاس با سایر میانجی‌گران را فراهم می سازد. این امر به ویژه در رابطه با ایران که یک حکومت مذهبی است می تواند از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

سوم: ژاپن تمایل خود برای در پیش گرفتن یک سیاست خاورمیانه ای مستقل را همواره نشان داده که مهمترین آن، به موضع مستقل آن در قبال مسأله فلسطین ـ برخلاف موضع آمریکا ـ مربوط می شود. این واگرایی واضح در سال 1973 آغاز شد؛ هنگامی که دولت ژاپن تحت نخست وزیری کاکویی تاناکا، نخست وزیر آن کشور، بیانیه ای به نام «نیکایدو» صادر کرد که مشروعیت دولت فلسطین را به رسمیت شناخت و خواستار محدودیت در قبال اسرائیل بود. ژاپن این سیاست را حفظ کرده و حتی از تصمیمات اخیر ایالات متحده نظیر شناخت حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان یا انتقال سفارت از تل آویو به بیت المقدس فاصله گرفته است. این تمایل به جدا شدن از ایالات متحده در سیاست های مورد علاقه دولت ایران، اعتماد به نقش ژاپن را به عنوان یک واسطه افزایش خواهد داد.

چهارم، دولت ژاپن طرفدار قوی قوانین بین المللی است. تمایل ژاپن برای دفاع از حقوق بین الملل به خوبی آن را در نقش یک بازیگر موثر برای ایالات متحده و رهبران ایران در جهت پاسخ دادن به خواسته هایش به کار خواهد انداخت.

پنجم، ژاپن از حل و فصل صلح آمیز اختلافات ایران و آمریکا نفع می برد. هرچند تنها حدود 5 درصد منابع انرژی خود را مستقیم از ایران وارد می کند، در مجموع حدود 80 درصد از انرژی آن از منطقه خاورمیانه وارد می شود و از طریق تنگه هرمز عبور می کند که یک نقطه ی استراتژیک است که ایران می تواند آن را با اخلال مواجه کند. این امر موجب توجه دولت ژاپن می شود و به این معناست که آبه مایل است از منازعه خشونت بار میان ایران و آمریکا جلوگیری کنند.

البته، نقش ژاپن در میانجی‌گری بدون چالش نیست. دولت آبه باید توانایی تأثیر بر تصمیم گیری ایالات متحده را نشان دهد. واقعیت این است که ژاپن جدا از دولت ترامپ در مسائل مربوط به اسرائیل و فلسطین ممکن است پایه و اساس اعتمادی را با مقامات ایران ایجاد کند، اما اگر آبه واقعا قصد دارد میانجی باشد، باید از امتیازات دو طرف بهره مند شود.

چالش دیگر این که دولت ژاپن بعد از جنگ هیچ سابقه میانجیگری میان کشورها را نداشته است. موفقیت یا شکست تلاش ها برای میانجی‌گری، تعامل یا تقابل دیپلماتیک آینده را به تصویر می کشد، به این معنا که گام های اشتباه نه تنها این تلاش را تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه فرصت های بالقوه ای در آینده را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۱۰۲
بنظرمن تادوماه دیگه اتفاقات مهمی رخ خواهد داد حداقل دوماه وقت لازمه تابهانه برای جنگ یاتشدید تحریمها به دست امریکا برسه و اون عدم تصویب اف ای تی اف و بخصوص سپری شدن ضرب العجل ایران به اروپا درمورد اینستکس واجرای مرحله دوم خروج ازبرجام وشروع غنی سازی بالای سه و نیم درصد توسط ایران است البته اگرایران تسلیم شرایطی که امریکادرمذاکرات مخفی وباواسطه بشه ومذاکره مستقیم ورودررو راشروع کنه وضعیت به سمت کاهش تنش هاخواهدرفت
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
مواظب باش به عنوان نابغه ندزدنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
بدذات
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
تا یه جا های درست میگی.اون کسی هم که به این بنده خدار تیکه میندازی خودت بگو ببینم چی میشه تحلیل شما هم شنیدن داره اه ببخشید شما اصلا تحلیل کردن بلد نیستی.
ناشناس
| France |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
اصلا بیربط نگفته
داریوش
| Pakistan |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
نوسراداموس کی بودی؟
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
امروز رهبرمان تکلیف را کاملا روشن نمودند خدا کنه مسئولین کشور بخصوص رئیس جمهور تذکر ایشان در مورد دور کردن آمریکا از کشور آویزه گوششان باشد و بار دیگر اشتباه نکنند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
در جواب شما باید بگم که اولا اصلا جنگی رخ نخواهد داد یعنی آمریکا عرضه انجام این کار رو نداره به قول تحلیلگر آمریکایی مگه اینکه آمریکا تنش میخواره با پارسها در بیوفته. مرحله بعدی که شما گفتی شروع غنی سازی به طور جدیه. بله اینطور خواهد شد مگر اینکه عده ای سنگ اندازی کنه مثل همه این سالها مذاکره مستقیم مگه در زمان تصویب برجام نبود؟ آیا به برجام متعهد بودند؟ پس طبیعتا دیگه مذاکره مستقیمی در کار نیست مگر اینکه عده ای خودسرانه عمل کنند. بنابراین تا آمریکا دست از زیاده خواهیش برنداره که بالاخره برمیداره این تنشی که شما ازش حرف میزنه مثل همه این سالها همینطور باقی میمونه و کسی جرات حمله به کشور ما رو هم نداره. آمریکا کم کم در حال به غلط افتادنه یه خورده صبر کنید می شنوید
مطالعه گر اقتصادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
امریکا برای محاصره و تحریم ایران حدود 40 سال زمان صرف کرده است تا کار را به این مرحله رسانده است که تمامی کشورها با اجازه امریکا با ایران مراوده اقتصادی داشته باشند
بسیار ساده لوحانه است که فکر کنیم امریکا به راحتی از سیاست های تحریمی خود دست بکشد
بهترین راه مقابله با تحریم ها پاکسازی لایه های مدیریتی از افراد نالایق و فاسد است که کاری بس عظیم است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
اگر ایرانی بودی می فهمیدی که نه تنها هرگر تسلیمی در کار نیست بلکه هر قدرتی در مقابل این تمدن عظیم زانو خواهد زد.اشکال اینه یا اماراتی هستی یا شکمت از نون سعودی ها پره.آمریکا با این همه هارت و پورت برنامه عدم ورود ناو هاشو به خلیج فارس داره همبن الان بعد تو میگی اگه دو ماه دیگه اینجور و انجور نشه و مذاکره شروع بشه کاهش تنش داریم.؟؟!! غلط اومدی .اف ای تی اق مدتهاست تصویب نشده و دیگه نمیشه و همه اینو میدونن و با اصرار پمپئو دیگه معلوم شد اونایی که سنگ این چیزا رو به سینه میزدن مال کی بودن.ضرب العجل به اروپا هم حتما اجرایی میشه و اینو خود اروپایی ها و دنیا میدونه.نصف دنیا بسیج شدن برای میانجی شدن.نکنه فکر کردی خیلی ایرانو دوست دارن.نه عمو.میخوان امریکا رو از گندی که زده نجات بدن وگرنه ایران براشون مهم نیست.بزودی غنی سازی شروع میشه و حتما بالای 20 درصده و تا 60 درصد غنی سازی میکنن.هیچ مذاکره مخفی هم تو کار نیست که میخواین تو مردم القا کنین.این سیستم مثل 6 ماه قبل عمل نمیکنه.امریکایی ها هم اینو میدونن خیلی خوب..فقط یه خبر بد برات دارم.بزودی هواپیماهای جنگیتون تو یمن با پوز میان رو زمین.فکر میکنی بابا عربستانت بیخودی به شکر خوردن افتاده بود هفته قبل.راست میگی تا دو ماه دیگه خیلی اتفاقات مهم میافته اما اونوری.حقوقای درهم و دلار و ریال عربستانیت رو جمع کن کم کم باید گرسنگی بکشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
دیدیدودیدیم که هیاهوی مذاکره هم چیزی جز لفاضی ترامپ نبود این وسط فقط یک عده ادم ساده لوح دلارهاشونومفت فروختند امااونهایی که کمی بینش سیاسی دارندومنطق حالیشون میشه میدونند که تادوماه ابنده وبااغازمرحله دوم خروج ایران ازبرجام وعدم تصویب اف ای تی اف شاهدجهش قیمت دلارخواهیم بود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
مخالفان مذاکره بیشتر طرفدار افزایش قیمت دلار هستند و این طور که معلومه تا حالا حسابی ضرر کردن
یا اینکه آدم های بی منطق هستن
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
کارشناس محترم،اگه قراره هرچیزی که امریکا بگه ما بگیم چشم دیگه این اسمش مذاکره نمیشه.احتمال کاهش تنش ها هست.نه به دلایلی که شما گفتی؛بلکه فقط به علت نزدیکی به انتخابات امریکا و شروع تبلیغات ماراتن گونه کاندیداهای ۲ جناح.
ژاپن متحد آمریکاست و لذا نمی تواند نقش یک میانجی را بازی کند. در طی ۴۰ سال گذشته ژاپن تمامی تحریم های ظالمانه آمریکا بر ضد ایران را بدون هیچ کم و کاستی اجرا کرده است و لذا نمی تواند بیطرف باشد.
پاسخ ها
بهزاد
| United States of America |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
کدوم کشور اجرا نکرده ؟ مگه الکیه. تمام اقتصاد دنیا یک سرش به آمریکا وصله و اصلا لازم نیست برای اجرای تحریمها متحد آمریکا باشند. نمونه هاش همسایه های خودمون مثل ترکیه و عراق و قطر که ظاهرا روابطمون باهاشون خیلی هم خوبه. حتی روسیه هم نمیتونه تخطی کنه چون نمیتونن بازار آمریکا رو از دست بدن بخاطر ایران. اونا حساب کتاب داره کارشون و اقتصاد کشورشون مهمه.
داریوش
| Pakistan |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
یک کشور در جنگ باخته و تصرف شده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
بله ژاپن در جنگی که حق با او نبود و اشتباه میکرد باخت
ولی عاقل بود و با شجاعت مسیر اشتباهش را اصلاح کرد و خود را سریعا با کار و مدیریت درست و منطق ساخت و جزو ۸ کشور توسعه یافته و ثروتمند دنیا شد
میانجیگری برای چه؟ برای مذاکره؟ اگرهدف ازمیانجیگری برای مذاکره با امریکاست که اساسا نبایدصورت بگیردچون مقام رهبری حجت رابرای همه تمام کرده وتکلیف رابطورقریح وواضح روشن کرده اند :
مذاکره باامریکا سم ایت مذاکره بادولت فعلی امریکا سک مضاعف است
بعضی ها که دایما خوابهای رنگی و فول اچ دی ازمذاکره باامریکا میبینند بایدبدانندخواب هایشان تعبیرنخواهد شد بیخودی ادم این ور و انور برای پادرمیانی نفرستند !!
والسلام نامه تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
اینهایی که بهت منفی دادن میدونی جزو کدوم دسته اند؟ اینها همونهایی هستند که باید و باید با لگد چکمه دشمن بیدار بشن. همین. این افراد اصلا هیچ وقت حالیشون نبوده و نیست و نخواهد شد.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
نگاهی به مثبت و منفی ها هم بیانداز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
فول اچ دی!!! دمت گرم
با این تفسیر بوی مذاکره مستقیم و سپس صلح با امریکا میاد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
مسلما همین خوا۶د شد.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
پس انتظار داشتی بزنیم خوردشون کنیم مث تو شعار؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
اولا که تا زمانی که آمریکا قلدری میکنه صلحی در کار نیست. دوما خطاب به اون بیسوادهایی که میگن پس انتظار داشتی بزنیم خوردشون کنیم؟ باید بگم امریکا در حال خورد شدنه منتهی چشم ها و عقل های مغرض نمیذاره ببینه و بپذیره. اون آمریکایی که اینهمه باد میکنه خودشو که به خودش جرات داده همه کشورهای اطراف ما رو یه جوری یا با تهدید یا اقدام نظامی اشغال کنه چرا نتونست بیاد تو کشور ما؟ چون عرضه این کار رو نداره. الان آمریکا کجاست؟ منطقه دست کیه؟ ایران یا آمریکا؟ خیلی هوش بالای نمیخواد فهمیدن این مسائل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
همون خواب فول اچ دی که بالا گفت داری میبینی!
دوم: ژاپن هیچ سابقه تسخیر یا استعمار در خاورمیانه را ندارد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لطفا تاریخ را یکبر دیگر نە با دقت بلکە سریع بخونید ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مسعود
| Pakistan |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
بدبخت خودش تسخیر شده ست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
خودش چطوری تسخیر شده ست؟ مثلا پول صادراتی اش در بانکهای خارجی بلوکه میشه و دولت ژاپن قادر به گرفتن پولش نیست؟ یا برای سفر به کشورهای دیگه باید ده تا مدرک بیارن که ویزا بگیرن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
تو خاورمیانه نداره منظورش چین و کره نیست
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
گفته در خاودمیانه
با دقت بخون
کاملا پر واضحه که ژاپن نفت مفت و ارزونی با شرایط بازپرداختی راحتی از مسئولان آمریکا ستیزما میخریده که الان ترجیح میده بازم بتونه بخره!
ششم اینکه ژاپنی ها فوق العاده محترمانه رفتار میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
خیلی محترمانه هم مستعمره آمریکا هستن.
آیا واقعا اگر ژاپن این کار را انجام دهد ما حتی اگر ترامپ وعده سر خرمن دهد ما باید مذاکره کنیم؟ یا اینکه کسی که با بی احترامی به چند کشور که نماینده مردم دنیا بودند ، از یک قرارداد کنار رفته و گفته شما نمی قهمید و من می فهمم، باید هیچگونه مذاکره نکنیم تا اجماع جهانی را از بین نبریم؟ و آیا بهتر نیست با قدرت به آقای آبه گفته شود به ایران تشریف بیاورید ولی اگر برای میانجی گری می آیید حرف ما واضخ است ، ترامپ باید،باید و باید به برجام برگردد بعد اگر صحبتب دارد مثل آدم بیاید تهران ببینیم چه می گوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
صحبت از میانجی که بیخوده چون امریکا شرایطش معلوم شده و ما هم که اصلا تف هم به این حرفا نمیکنیم.چرا بیخود تو این شرایط اقتصادی هزینخ بخود بزاریم رو دست مملکت برای پذیرایی از این آدم.پول پیک نیکش رو ما بدیم؟!
انشالله مسوولین محترم بخاطر فشارهای طاقت فرسا بر مردم با امریکا که قدرت برتر جهان است مثل بقیه کشورها تعامل کنند مردم امریکا تحت فشار نیست که مردم ما زیر فشار سنگین هست ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
قدرت برتر جهان مردم کشوری هستند که اولا به مسولینشون اعتماد کنند و در راستای اهداف نظام کار کنند. اونوقت میبینید که هیچ کشوری قدرتمندتر از یک همچین کشوری در جهان پیدا نمیشه
باید بمب هسته ای بسازیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
یک دختر 15 ساله بود که میگفتن در آشپزخانه منزلشون اتم ساخته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
اره دیگه پاکستان داره و هند .ما چرا نباید داشته باشیم.ضمنا یادمون نره نیروگاه هسته ای امارات هم داره راه میافته!دیر بجنبیم خوردیم
اگر کاسبان تحریم بگذارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
. دیگه باید چکار میکردید که نکردید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
این حرف ها دیگه خریدار نداره.
بوشهری
| Germany |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
همین تهمت های یک طرفه است که متحد نمیشیم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
کاسبای ترس چطور؟!
ﻣﮕﺮ ﻗﺮاﺭ ﻧﺒﻮﺩ ﻛﺎﺥ ﺳﻔﻴﺪ ﺭﻭ ﺣﺴﻴﻨﻴﻪ ﻛﻨﻴﻢ ﭘﺲ ﭼﺮا اﺯ اﻣﺪﻥ ﻳﻚ ﻣﻴﺎﻧﺠﻲ اﻳﻨﻘﺪﺭ ﺫﻭﻕ ﺯﺩﻩ ﺷﺪﻳﻢ? ?!!!!
پاسخ ها
مسعود
| Pakistan |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
ماکه نشدیم احتمالاحس خودتو داری میگی
مشخصه که هیچ فهمی از آمریکا و مذاکره ندارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
دقیقا. آفرین
امیدوارم ژاپن کاری کند که امریکا دوباره به توافق اتمی (برجام ) باز گردد. ما قصد ساخت سلاح اتمی نداریم، برجام بیشترین سطح نظارت را بر فعالیت ایران ایجاد کرده، اگر یکی دو بند برجام مساله ساز است، مثل بند غروب، آنرا میشه صحبت کرد و به توافق رسید، ولی اصل برجام هم منافع ایران و هم منافع غرب را تامین میکرد. امریکای ترامپ فقط میخواست چیزی که اوباما امضا کرده رو زیر پا بذاره، الان هم خودشون موندن چکار کنند. ژاپن باید کاری بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
ژاپن برای خودش نمیتونه هیچ غلطی بکنه و سه قلو زاییده! برای ما کاری کنه؟؟؟!!!.یارو یک ماشین تویوتا به سفارت ایران فروخت چهل بار از امریکا
معذرت خواهی کردحالا مثلا به نفع ایران میخواد چه غلطی کنه؟
یک مطلب آشکار که ذهن من را آشفته کرده، این موضوع است که چرا مسئولین ما این پیام ساده را متوجه نمی شوند که حضور ایشان یک پیام دارد:

" با ما باشید و پیشرفت کنید و با ما بجنگید و با بمب اتم نابود شوید. "
ژاپن تنها کشوریست که دو بعد این پیام را برای هر کشوری من جمله ایران می تواند ارسال کند.

من جای مسئولین بودم پیام مشابه ارسال میکردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
دوست عزیز، ما قرار نیست لزوما با آنها باشیم، ولی قرار هم نیست تا ابد دشمن باشیم، حد وسطی هم هست. ما باید به اندازه توانمان اهداف سیاست خارجی را تنظیم کنیم
علی خدابخشیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
حق با شماست استراتژی و برنامه ما مختلف میتواند باشد. بحث درک واقعیته پیام بود. در مورد یکی از کارهای ما بر مبنای استراتژی کلانمان میتواند پیام مشابه از کشوری مثل ویتنام به آنها ارسال گردد. ولی اینکه لزوماً تقابل باشد حق باشماست بحث مقاومته قهرماننست. ترامپ در صحبتهاش گفت ایرانی ها ضعیف شدن و برای همین از ژاپن کسی رو فرستاده اندکه نتیجه هر تصمیمی را ما عیناً ببینیم بین بمب اتم و پیشرفت. حرکت ما باشه با سیاسیون 60 ساله .
مسعود
| Pakistan |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
مصر پنجاه شصت ساله که با آمریکاست از دیوار هیچ سفارتی هم نرفته بالا.. هرچی هم که آمریکا گفته چشم گفته الان خیلی پیشرفته هست؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
مگر هرکسی که با آمریکاست اتوماتیک پیشرفت میکنه؟ نه مصر مشکلات دیگری داره که پیشرفت نکرده، اما درگیری بی مورد با ابرقدرت ها هم خودش مانع بزرگی بر سر پیشرفت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
چهل سال گذشته هنوز عده ای بی عقل و ترسو فکر میکنند آمریکا میزنه با بمب اتم نابودمون میکنه؟ دوست عزیز قبل از اینکه ایران نابود بشه اسرائیل نابوده شده خواهد بود. این یک
دوم آمریکا تا لب مرز ایران یعنی کشورهای همسایه رو اشغال کرد نتونست وارد کشور ما بشه در حالی که سالهای گذشته هم بمب اتمی داشته. الان تو منطقه کیه داره سروری میکنه؟ کی میخواید بفهمید اینو؟
ایمن کشور عقب افتاده که بمب اتمم خورده ولی یه مرگ بر امریکا نگفته چه صلاحیتی داره
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
خب تو مرگ بر امریکا بگو!!!!!!!
یعنی قراره با آمریکا دوست شیم؟؟؟؟؟
یه زمانی با عمان سرما کلاه گذاشتن حالا با چشم بادومی ها
ژاپن بهتر از عمان برای میانجی گری نیست.
این واسطه گری خیلی ساده و شفاف میتواند رخ بدهد.
1. ما کاری با امریکا نداریم
2. ژاپن خدمات بانکی و بازرگانی خارجی را برای ما مهیا کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
ها همین خوبه
ژاپن نوکر آمریکا است. هر وقت ژاپن یک حکومت اسلامی شیعه داشت میتوان باور کرد که به نفع ما ممکن است کار کند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
من میگم بعد امریکا ژاپن رو بگیریم یه قیچی میخوادفقط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
ناشناس ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
شما زیاد فکر نکن برات خوب نیست
ژاپن هیچ خاصیتی نخواهد داشت.
شرکت تویوتاشون به ایران مستقیما ماشین نمی دهد.
اگر ژاپنی ها صادق بودند در هر شرایطی باید نفت‌خود از ایران را وارد میکردند و یا اجازه از ترامپ میگرفتند.
الان یکسال تمام طرفها و حامیان برجام در عرصه بین المللی دارند اوضاع را تماشا می کنند منتهی ایران متضرر اصلی از عدم فروش نفت.
اینها خواهید دید مانند سال ۲۰۰۵ که اروپایی ها بسته ارایه کردند در مذاکرات اتمی ان زمان و مایوس کننده بود ژاپنی ها هم همین کار را خواهند کرد و هرگونه عقب نشینی ایران‌مجددا هزینه بر برای ایران خواهد بود.
مذاکزه با آمریکا به شکلی که مذاکرات برجام انجام شد اشتباه است، به هرحال یک تجربه ای بود و باید ازش درس گرفته بشه، حتی اگر آمریکا به برجام برگردد باز هم نمیشه اعتماد کرد، دوباره یک سری تعهدات به ایران تحمیل میکنن و یک سری وعده میدن، دوباره آمریکا میکشه کنار و ایران میماند با دست خالی و کلی تعهدات. واقعیت این است که در مسایل بین المللی چیزی به نام ضمانت و تعهد وجود ندارد، مثلا انتظار دارید آمریکا سند کالیفرنیا رو گرویی بذاره؟! همچین چیزی نیست. بطور کلی به جز مسایل تجاری و امنیتی نباید هیچ مذاکره ای کرد، مسایل هسته مربوط میشه به آژانس، آژانس هم شروع به بازی درآوردن کرد باید ازش خارج شد، در مورد موشک و صنایع دفاعی هم هرگونه مذاکره ای خیانت است، این مسایل اصلا قابل مذاکره نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
امنیتی؟؟!!
بر فرض اگر بخواهد جنگ شود فکر نکنم تا قبل از انتخابات امریکا جنگی رخ دهد الله العلم
ژاپن را نمیتوان کشور مستقل به حساب آورد به هزار و یک دلیل در نتیجه برای میانجیگری عددی نیست. هدف فشار از دریچه دوستی است و شاید بهره برداری رودربایستی-سیاسی
فقط یادت رفت بگی ژاپن مثل موم تو دست آمریکاست و آمریکایی ها به وقتش از هیچ توهین و تحقیری علیه ملت ژاپن فروگذار نکرده اند
ژاپن واقعا بى غيرت هستند دوتا بمب اتمى خوردن ميليون ها كشته و زخمي باز هم با امريكا رابطه داره براى ملت بى غيرت ژاپن متاسفم
پاسخ ها
نعمت ۲
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
مسئولین کشوری که مردمش از فساد فاصله طبقاتی عدم وجود اقتصاد ازاد و... رنج می برند را چی صدا کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
کسایی که دم از غیرت در برابر آمریکا میزنن الان بچه هاشون تو آمریکا هستند این حرفها رو فقط برای عوام میزنن وگرنه خودشون یه جور دیگه فکر و عمل میکنن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
بی غیرت؟
کشورشان را بعد از جنگ جهانی سرپا و قدرت اقتصادی کردند با صفر امکانات منتهی الان‌پیشرفته شده و میتواند در عرصه اقتصادی و بین المللی چانه زنی کند برای منافع خودش نه ایران
مگه همین امریکا کشورشون رو با بمب اتم با خاک یکسان نکرد؟؟پس چرا ژاپن ارتباط خودشو با امریکا قطع نکرد؟!معلومه که به فکر منافع مردم وپیشرفت کشورشون هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
نااگاه هایی مثل تو فکر میکنن ژاپن رو آمریکا ژاپن کرد!
مردم ژاپن جزو سه کشور اول جهان از نظر سطح هوشی هستن.
ژاپن با ملت باهوشش پیشرفت کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
چطوره مام همینکارو بکنیم؟خوشت میاد مثل اینکه!
تحلیلگر محترم ! چرا با کلمات بازی می کنید؟ میخواهید سر چه کسی رو کلاه بگذارید؟ با این تیترها و دلایل میخواهید چه چیزی رو توجیه کنید؟ باز دارین برای نوشیدن جام زهر مقدمه چینی می کنید؟! حاضرم قسم بخورم که حتی تندروهاا هم ته دلشون از اومدن آقای شینزو خوشحال هستند من در ژاپن بودم و میدونم که ژاپنی ها نوکر حلقه بگوش آمریکایی ها هستند و بنابراین شینزو فقط به این دلیل واسطه شده که درخواست های پمپئو رو بطور غیر مستقیم به ایران تحمیل بکنه و بعدش آقای ظریف با لبخند به خبرنگارها بگه که با میانجیگری کشور برادر ژاپن، پوزه ترامپ رو به خاک مالیدیم !! مذاکره با آمریکایی ها عاقلانه ترین کاره اما کاش سران مملکت ما اینقدر مردم رو نامحرم حساب نمی کردن
نویسنده محترم
موضع ژاپن در قبال اسرائیل هرچه میخواهد باشد فلسطین را به اردوغان و کشورهای عربی واگذارید
البته بفرمایید اردوغان تاکنون چقدر به حماس کمک مالی کرده است
ژاپن ، زخم خوردهٔ جنگ با امریکا است ،و از عواقب آن آگاهی دارد ؟ و دیگر اینکه منافع ژاپن در منطقهٔ خاورمیانه در صلح ،و سازش تامین میگردد ،و‌در طول تاریخ هم تقابلی با ایران نداشته ؟، عادی شدن رابطهٔ ایران با امریکا ، نان خیلیها را در ایران آجر میکند ؟‌ امریکا هم در طول تاریخ پیدایشش هیچگونه چشمداشتی به خاک ایران نداشته است ؟ چنانچه بشود منافع ملی هر دو کشور ایران ،و امریکا در منطقهٔ خاورمیانه تامین گردد ، آنگاه ، روز افول عربها میباشد ،و کنترل اسراییلیان و روسها ،و چینیها ،و اروپاییان ؟،،،،
ژاپن به یک ایالت و یا بهتر است بگوییم بعد از جنگ دوم جهانی بر خلاف ظاهر بزرگش به عروسک خیمه شب بازی امریکا تبدیل شده است . با اشاره امریکا هیچ یک از نخست وزیران ژاپن جرات آمدن به ایران را در چهل سال انقلاب نداشته اند و بر عکس دیدگاه شما چراغ خاموش در هر توطئه ای علیه ایران شرکت کرده است . اتفاقا ایشان بدترین گزینه هست و شیطان بزرگ اکنون با سوزاندن مهره های های اروپایی خود به فکر بازی با مهره جدید خود در کمیسیون سه جانبه افتاده
تابی جون من که به کسی توهین نکردم،پس چرا سر وته جمله هارو حذف کردی؟؟؟؟من فقط گفتم ای کاش مدیران ما هم مثل ژاپنی ها کمی سیاست به خرج میدادن تا مردم کشورمون این همه باتنگ دستی زندگی نکنن، به نظر شما پس این اینده کی هست؟ کی قراره ما هم روی خوش زندگی رو ببینیم؟!
امان از کاسبان
امان از کاسبان و دلالان تحریم
ابه قدرت تاثیر گذاری کمی بر امریکا داره و تمام اینها فقط یک ازمون و خطاست برای شاید مذاکرات اصلی
مرگ بر ژاپنم از سال بعد اضافه کنیم به لیستمون .
ژاپن شریک وخریدار نفتی و و تجاری وصنعتی نفتی وغیر نفتی خوبی برای ایران میتواند باشد. یکی از ویژگیهایخوب ژاپنی ها این است که کارهای خودرا با دقت واحساس مسئولیت انجام میدهند. از حضور ایشان در تهران هم در زمینه میانجیگری وهم در زمینه روابط دو جانبه وهمکاریهای منطقه ای استفاده ببرید.ژاپن الگوی مناسبی جهت پیروزی بدون جنگ است. این الگومورد استفاده کره جنوبی وچین هم قرار گرفت.این الگو ممکن است چنانچه ژاپن علاقمند باشد مورد علاقه کره شمالی هم باشد.
مذاکره سم است و ممکن است دلار ارزان شود و خدای نکرذه برخی سرمایه داران ضرر کنند.
مذاکره با امریکا و حل مسائل کاری که سالهاست به طفره انداخته اند و شده یک تابوی برای ناکارامدی
ژاپن کلفت و نوکر حلقه به گوش آمریکا...قدیم سیاه پوستها برده ی امریکاییها بودن،الآن چشم بادومیها،کره و ژاپن و ویتنام و... کار میکنن.این زندگیشون تو کشورهای کوچکشونه.
ژاپن میتواند الگویی عالی برای کشور ما باشد. دشمنی این کشور با آمریکا به درگیری شدید نظامی و نهایتا بمباران اتمی انجامید. اما نتیجه چه شد؟ ژاپن بعد از جنگ اگرچه کشوری تحقیرشده و زیردست آمریکا بود، اما راه خود را خیلی زود پیدا کرد و با تمرکز بر آنچه که به راستی در آن مستعد بود، به غول صنایع الکترونیک جهان تبدیل شد. به طوری که حال اگر آمریکا هم بخواهد، نمیتواند این کشور کوچک آسیایی را از اقتصاد دنیا کنار بزند. اگر ایران ما نیز به جای این درگیریها، بر آنچه واقعا مستعد است تمرکز کند، میتواند به یکی از نقش آفرینان اصلی اقتصاد دنیا تبدیل شود، به طوری که آمریکا و متحدانش مجبور باشند با ما با احترام سخن بگویند.
ژاپن تا قبل از جنگ جهانی تمام کشورهای همسایه رو از شبه جزیره کره چین فیلیپین رو مورد حمله قرار داد وتا تونست کشت و تجاوز کرد و ویران کرد وحتی نفت و منابع طبیعی شون رو هم می دزدید مطالعه تاریخ بد نیستا !!
در زمان مرحوم دکترمصدق که نفت ایران توسط انگلیسیها تحریم شده بود وباتوجه به رابطه ویژه ای که امپراطوریه ژاپن با شاه ایران داشت شرکت ایده میتسوبزرگترین شرکت واردکننده فراورده های نفتی که الان هم هست علی رغم هشدار انگلیسیها از ایران نفت وارد میکردامابعد از انقلاب هیج نخست وزیری به ایران سفر نکرد و ژاپن رابطه اقتصادی روابطش رو به کمترین سطح رسوند بنابراین
سلام
به هزار دلیل ژاپن میانجی خوبی نیست :
ژاپن تا خرخره به آمریکا وابسته است و از سیاست های آنها پیروی می کند و ترسی تاریخی از آمریکا دارد .
ژاپن تا خرخره به آمریکا وابسته است و از سیاست های آنها پیروی می کند و ترسی تاریخی از آمریکا دارد .
ژاپن تا خرخره به آمریکا وابسته است و از سیاست های آنها پیروی می کند و ترسی تاریخی از آمریکا دارد .
ژاپن تا خرخره به آمریکا وابسته است و از سیاست های آنها پیروی می کند و ترسی تاریخی از آمریکا دارد .
ژاپن تا خرخره به آمریکا وابسته است و از سیاست های آنها پیروی می کند و ترسی تاریخی از آمریکا دارد .ژاپن تا خرخره به آمریکا وابسته است و از سیاست های آنها پیروی می کند و ترسی تاریخی از آمریکا دارد .
نظرات اساتیدو که میخونم متوجه میشم الان کجای کار هستیم! واقعیتها انقد مغشوش و‌معوجج شدن که قشری هم که با اینترنت تو اون مملکت سروکار داره و کامنت میذاره یه مشت هذیان بیشتر نمیتونه تحویل بده
بالاخره اين تنش به ضرر مردم هست . تا ابد هم كه باشه يه بهونه دارن اونم انژي هسته ايي...يه جايي تموم بشه بد نيست فقط دعا كنيم جنگ نشه تسليم هم نشيم حد وسط بايد رعايت بشه.
ژاپن
از این نطر برای میانجیگری انتخاب شده چون نمونه عینی وملموس وواقعی دشمنی ودوستی با امریکاست تا زمانی که ژاپن با امریکاییها جنگید ودشمنی کرد شهرهایش یکی پس از دیگری ویران شد واقتصاد ورفاه ان کشور به زیر صفر رسید اما پس از اینکه با ان همه رشادت ونیروی نظامی از پس امریکا بر نیامد به صلح ودوستی با امریکا روی اورد واکنون به یکی از کشورهای پیشرفته ومرفه ومهم جهان تبدیل شده
اینکه ژاپن میخاد میانجیگری کنه دقیقا بخاطر منافع ملی خودش واهداف درازمدت خودش هست وگرنه نه دلش به حال ماسوخته نه آدمای خوبی هستن ولی آیا مادرجهت اهداف ملی خودمون حرکت میکنیم یا فقط کلی گویی میکنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس