بازدید 5051
۷

موج دوم ملخ ها درحال ورود به کشور هستند

کد خبر: ۹۰۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲ 03 June 2019

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه موج دوم ملخ‌ها در حال ورود به کشور هستند اعلام کرد که هنوز مبلغ مورد نیاز برای مبارزه در اختیار این سازمان قرار نگرفته است.

به گزارش «تابناک»، رضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور در گفتگو با تسنیم، در واکنش به خبر اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی اظهار کرد: هنوز ۳۰ میلیارد تومان مبلغ مورد نیاز برای مبارزه به دست سازمان حفظ نباتات نرسیده و از این مبلغ ۱۰ میلیارد تومان (در گذشته) در اختیار ما قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس پیگیری‌ها سازمان حفظ نباتات موافقت‌ها با پرداخت مابقی مبلغ مورد نیاز برای مقابله با ملخ‌های صحرایی شده است، اما به حساب سازمان حفظ نباتات کشور نیامده است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه لازم است تا اوایل هفته آینده این مبلغ در اختیار ما قرار گیرد ادامه داد:در خواست میشود که تا قبل از ورود موج دوم ملخ‌ها به کشور مبلغ مورد نیاز برای مبارزه در اختیار سازمان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان برنامه بودجه در این ارتباط می‌توانند اطلاع رسانی کنند که این مبلغ در چه تاریخی برای مبارزه با ملخ‌ها در اختیار سازمان حفظ نباتات قرار می‌گیرد.

میر همچنین در واکنش به حواشی خرید تضمینی در بندر عباس تاکید کرد: این طرح ملی نیستو در استان هرمزگان توسط فرماندار بندر عباس مطرح شده است.

وی افزود: سازمان حفظ نباتات مخالفتی با اقدام فرماندار بندرعباس برای خرید ملخ ندارد، اما ما سازکاری برای این روش نداریم از نظر علمی این کار را قابل انجام نمیدانیم.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت:بسیار دشوار است که هر فرد بتواند ۵۰۰ ملخ را به صورت زنده صید کند تا ۸ هزار تومان برای آن پول بگیرد و از نظر ما عملی نیست، اما اگر بتوانند این طرح را اجرا کنند ما نیز از آن‌ها تشکر میکنیم.

وی تصریح کرد: از زمانی که ملخ‌ها سم پاشی می‌شوند تا بمیرند ۸ ساعت زمان می‌برد و اگر فردی ملخ‌ها را در حالت نیمه جان جمع آوری کند و بفرشد، آلودگی ایجاد می‌شود.

میر گفت: در صورتی که ملخ‌ها سالم صید شود و سازمان دامپزشکی تایید کند امکان قرار گیری در جیره غذایی دام یا آبزیان را دارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
پیشنهاد می شود در این وضعیت نابسامان اقتصادی کشور در صورت کمبود بودجه با یک حرکت انقلابی و جهادی با کمک نیروهای مسلح ارتش سپاه و بسیج به مقابله با این آفت خطرناک بروند. فکر نمی کنم فدرت یک لشکر ملخ از قدرت نظامی آمریکا و اسراییل و دیگر همپیمانانشان ببشتر باشد. با توجه به امکاناتی مانند تجهیزات پدافند شیمیایی و نیروی هوایی و نفرات انسانی وحتی استفاده از نیروی دریابی هنگامی که ابن ملخها بر روی دریا پرواز می کنند. بالاخره این تجهیزات فقط برای ذخیره کردن و نمایش که نبست
با تور پروانه گیری بیکاران رو راهی بیابان کنید, موقق میشوند...
انگار داره پیشبینی هوا رو اعلام میکنه
آیا نمی شود اینها را به مصرف ماهیان یا مرغداری ها رساند ؟
این ملخ ها مائده آسمانی هستند دایی گرامی من تا حالا با صید ۵۰۰ کیلو از این ملخ ها و فروش آنها ۲۰ میلیون تومان درامد حلال کسب کرده
«... هنوز مبلغ مورد نیاز برای مبارزه در اختیار این سازمان قرار نگرفته است» !
همین کافی بود. از ماست که بر ماست
خرید تضمینی است کیلویی 8 تومن برویم پرورش بدهیم ملخ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان