بازدید 29408

چرا نباید شش شرط مقام اماراتی برای مذاکره با ایران را جدی گرفت؟

مقامات اماراتی که در مواقعی به پشتوانه آمریکا و عربستان علیه ایران اظهاراتی را مطرح می‌کنند، اخیرا پای را فراتر از توان و ظرفیت سیاسی و منطقه‌ای خود گذاشته اند و برای تعامل با ایران، شروط عجیب و غریبی مطرح کرده اند. در همین رابطه، عبدالخالق عبدالله از چهره‌های تندروی اماراتی و مشاور ولیعهد ابوظبی، روز جمعه در توئیتر خود، پیش‌شرط‌های کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس برای مذاکره با ایران را نوشت که البته با واکنش جالب کاربران توییتر روبه رو شد.
کد خبر: ۹۰۲۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰ 01 June 2019

مقامات اماراتی که در مواقعی به پشتوانه آمریکا و عربستان علیه ایران اظهاراتی را مطرح می‌کنند، اخیرا پای را فراتر از توان و ظرفیت سیاسی و منطقه‌ای خود گذاشته اند و برای تعامل با ایران، شروط عجیب و غریبی مطرح کرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ در همین رابطه، عبدالخالق عبدالله از چهره‌های تندروی اماراتی و مشاور ولیعهد ابوظبی، روز جمعه در توئیتر خود، پیش‌شرط‌های کشور‌های عرب حوزه خلیج فارس برای مذاکره با ایران را نوشت که البته با واکنش جالب کاربران توییتر روبه رو شد.

عبدالخالق همزمان با اجلاس فوق‌العاده سران عرب و سران شورای همکاری خلیج فارس در مکه در توییتی، عربستان و امارات را به نوعی نماینده دیگر کشور‌های عربی خلیج فارس تلقی کرد و نوشت: «این‌ها شروط [کشورهای] خلیج [فارس] برای گفت‌وگو با ایران است».

استاد علوم سیاسی در دانشگاه امارات که به مواضع ضد ایرانی مشهور است، در صفحه شخصی خود «شروط کشور‌های عرب خلیج فارس برای مذاکره با ایران» را به شرح زیر اعلام کرد؛

۱. پایان دادن به تهدیدات
۲. توقف مداخله در امور منطقه
۳. پایان دادن به اشغال جزایر اماراتی
۴. توقف برنامه هسته‌ای و موشکی
۵. توقف حمایت از گروه‌های افراطی
۶. پایان دادن به کاربرد نام خلیج فارس

او در پایان توئیت خود به تقلید از دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که با دادن شماره تلفن به سفارت سوییس در تهران، گفته بود منتظر تماس تهران است، نوشت: اگر ایران با این شروط موافقت کرد، می‌تواند با ریاض تماس بگیرد و این هم پیش‌شماره ریاض است ۹۷۱.

چرا 6 شرط مقام اماراتی برای مذاکره با ایران را نباید جدی گرفت؟

این شروط را باید شروطی برای عدم تعامل دانست تا شروطی برای مذاکره و تعامل. همانند دوازده شرط آمریکایی‌ها برای مذاکره با ایران که در واقع، امکان تحقق از سوی ایران را ندارند.

در رابطه با شرط اول باید گفت، ایران تاکنون تهدیدی را متوجه کشور‌های عربی نکرده و بالعکس به ثبات و امنیت در این کشور‌ها کمک کرده است. تنها عربستان، امارات و بحرین هستند که مدعی تهدید از سوی ایران هستند. در حالی که دیگر کشور‌های عربی همواره بر نقش ثبات زای ایران در منطقه تأکید کرده اند.

شرط دوم نیز بی اساس و تکرار اتهامات گذشته است. ایران جز با درخواست کشور‌های منطقه، مداخله‌ای در امور داخلی آن‌ها نداشته است.

شروط سوم، چهارم و ششم را باید عجیب‌ترین و مضحک‌ترین شروط مطروحه دانست؛ شروطی که به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ایران مربوط می‌شود و به همین جهت می‌توان گفت: عربستانی‌ها به دنبال مذاکره و تعامل نیستند، بلکه در پی عدم تعامل و ایجاد تنش در منطقه هستند.

در رابطه با شرط پنجم یعنی توقف حمایت از گروه‌های افراطی نیز باید گفت که این عربستان و امارات هستند که باید حمایت خود از گروه‌های افراط گرا را متوقف کنند. گروه‌هایی همچون داعش، النصره، احرارالشام و ... که در سالیان اخیر منطقه را وارد یک دوره هرج و مرج و بی ثباتی جدی کرده اند.

لذا، به نظر می‌رسد شروط مطروحه از سوی مقامات اماراتی را نباید چندان مورد توجه قرار داد. چنانچه بسیاری از کاربران در توییتر این شروط را به سخره گرفتند.

خانم «شیخه قاسم» استاد رشته فلسفه دانشگاه کویت، این توییت مقام سابق اماراتی را با یادآوری شروط ریاض برای قطر، به نوعی ریشخند کرد و در پاسخ نوشت: نام خلیج فارس در منابع قدیمی موجود است، آقای دکتر و خودتان هم می‌دانید. فکر می‌کنم این شروط نشدنی، شبیه همان شروط [ریاض و ابوظبی]برای قطر است. البته ما [برای همه]صلح آرزو می‌کنیم.

عربستان و امارات به همراه بحرین و مصر از دو سال پیش، قطر را به حمایت از تروریسم در منطقه متهم کرده و منابع غیررسمی سیزده شرط برای ازسرگیری روابط با قطر مطرح کرده‌اند، اما قطر با کمک ایران و ترکیه محاصره این کشور‌ها را شکسته و شروط آنان را نادیده گرفته است.

خانم شیخه قاسم، همچنین ویدئویی با زیرنویس عربی از سخنان تیرماه سال گذشته رئیس جمهور ایران نیز ضمیمه توییت خود کرد که آقای حسن روحانی خطاب به آمریکایی‌ها می گوید «شما که هستید که از شما بترسیم.. می‌گویند چرا ایران در عراق و سوریه نفوذ دارد. ایران در کل منطقه نفوذ دارد و این نفوذ مال امروز هم نیست. عمق استراتژیک ما در غرب تا مدیترانه است».

مقصود این استاد دانشگاه کویت این است که ایران از تهدید‌های آمریکا نمی‌ترسد و با آمریکا اینطور صحبت می‌کند، حال شما چطور برای ایران چنین شروطی می‌گذارید.

در ادامه برخی کاربران دیگر، به این توییت مقام سابق اماراتی واکنش‌های صریح‌تری نشان دادند.

کاربری عُمانی به نام دکتر «محمد الراشدی» در پاسخ به این مقام سابق اماراتی نوشت: شرط را قدرتمندان می‌گذارند، نه طرف ضعیف.

«هبه شوکری» پزشک و فعال سومالیایی نیز شماره تلفن عبدالخالق را مسخره کرد و به سبک تبلیغات تلویزیونی نوشت: واژه رؤیا یا Dream را به شماره بالا پیامک کنید!

کاربری قطری نیز به نام «داری، قطر، ۲۰۲۲» (خانه‌ام قطر است، ۲۰۲۲) نوشت: ‌ای گاوووووو. آمریکای ابرقدرت نتوانست با ایران کاری کند. حالا تو کد ۹۷۱ می‌دهی؟

روزنامه‌نگار کویتی (روزنامه الوطن) به نام «دویع العجمی» نیز در پاسخ به خواسته عبدالخالق درباره نام خلیج فارس، نوشت: در تاریخ اولین کسانی که دریانوردی کردند فارس‌ها بودند نه عرب‌ها. آن‌ها اولین کسانی هستند که راه‌های دریایی را گشودند و ناوگان‌هایی را به آنجا هدایت کردند برای همین خلیج فارس نامیده شد... دنیا این اسم را به رسمیت می‌شناسد و همین درست است.

کاربر دیگری به نام «Adel» نوشت، نام خلیج فارس تاریخی است و به دلیل جهل یا نژادپرستی‌ها برخی، تاریخ تغییر نخواهد کرد... حاکمان ایران با ترامپ تماس نگرفتند. چطور می‌خواهی با ریاض تماس بگیرند؟

چرا 6 شرط مقام اماراتی برای مذاکره با ایران را نباید جدی گرفت؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۱۲۶
فقط باید گفت اندازه دهنت صحبت کن ............
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
تنها جزایر داخل خلیج و عوض کردن نام خلیج فارس است که گنده گویی است ولی باید این واقعه را با تضعیف ایران در منطقه پیوند داد.
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
یکی جواب اینارو بده دیگه خسته شدیم
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
ز شیر شتر خوردن و سوسمار احمق را به جایی رسیده است کار که تاج کیانی کند ارزو
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
خودمون بزرگشون کردیم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
اقای ظریف هنوزهم اغوشتان برای اینهابازاست؟!!!!!!
چیو باید جدی گرفت؟
امارات !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
یک نگاه به سابقه و تاریخ و فرهنگ و ..بیاندازند..........
یک نارنجک کوچک باعث فراری شدن همه سرمایه دارها از دبی شده و تبدیل به قبرستان مردگان خواهد شد ..
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
متاسفانه نگاه مسئولان همون نگاه مردم هست
اینکه این کشور کوجیکه
این کشور روی نقشه نیست
این کشور تمدن نداره
این کشور فلانه
این کشور ....
این فرهنگ در کدام رنکینگ و طبقه بندی جهانی کاربرد داره؟
کدام رنکینگ جهانی نگاهش به سال تاسیس کشورهاست؟

الان به قول خودتان 2500 سال تمدن دارید
فرهنگ دارید
مساحت نسبتا خوب

خوب بعدش چی؟
وضعیت معیشتی مردم چطوره هست؟
وضعیت فرهنگی مردم چطور هست؟
وضعیت احتماعی مردم چطور هست؟
وضعیت طلاق چطور هست؟
وضعیت بیکاری چطور هست؟

وضعیت روابط خارجی چطور هست؟

غیر از کره شمالی ، چین ، ونزوئلا ، سومالی و ... کدام کشور با ما ارتباط داره؟

چین همی فقط داره استفاده میکنه وگر نه اونهم قطع میکرد

اینچه تحلیلی هست؟
بجای اینکه ما روابط خوب و عالی داشته باشیم با همسایگان و استفاده و بهره برداری از پتانسیل و امکانات اونها نشستیم درباره سال تاسیس ، فرهنگ و ... بحث میکنیم

فقط جهت اطلاع نه فرهنگ ما بیشتر و قدیمی تر هست از مصر ،چین عراق و ... و نه مساحت کشور از روسیه ، کانادا ، چین ، هند ، عربستان ،آمریکا ، استرالیا ، برزیل ، و ... بیشتر

اما ببینید سنگاپور مساحت اون اندازه اهواز هست و سال تاسیس اون دهه هشتاد بود ولی ببینید چقدر تکنولوژی داره و چقدر درامد و وضع فرهنگی مردم اون چطور هست!!!

نه نفت داره و نه گاز حتی آب هم نداره ولی ببینید از کجا به کجا رسید

همین امارات رو ببینید از کجا به کجا رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
ناشناس۱۷:۱۷
عزیزم با کنار هم چیدن چندتا جمله و چندتا اسم برای امارات هویت و عزت و بزرگی نتراش
امارات رو کنار سنگاپور قرار نده و براش اعتبار ایجاد نکن چون تفاوتشون بسیار زیاد و در واقع غیرقابل مقایسه هستند
امارات از ۳۰ سال پیش امارات شده و اون هم فقط با تکیه بر منابع تمام شدنی انرژی و هزینه کردن این پولها و واریز اونها به جیب شرکتهای غربی ولی سنگاپور با تکیه بر استعداد و پرکاری مردمش و بالابردن سطح علمی مردم سنگاپور . شما توی امارات یک ساختمان نه ، یک کشتی نه ، یک ماشین نه ، فقط یک قطعه نشون بده که براساس علم یک اماراتی ساخته شده باشه و نه بر اساس پول نفت امارات که جند برابر بقیه دنیا هزینه شده و به جیب غربیها واریز شده تا در امارات ساخته بشه
آیا امارات تا ۳۰ سال پیش بجز شترداری صنعت و حرفه دیگه ای داشته ؟ و آیا این شرایط فعلی براساس پیشرفت و استعداد نهفته ای بروز پیدا کرده ؟ نخیر ، فقط پول نفت بوده و مطمئنا بعد از پایان یافتن پول نفت تمام این امکانات ظرف۳۰ سال از بین خواهد رفت چون اونها حتی با این پول نفت هم نمیتوانند در مردم و جوانهای اماراتی استعداد و ظرفیتهای پیشرفت رو ایجاد کنند و اتفاقا این پولهای باداورده باعث تن پرورتر شدن و عیاشتر شدن اونها میشه و حتی شاید بعد از تمام شدن ذخایر نفتی دیگر مردم امارات توان شترچرانی اجداد خودشون رو هم نداشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
ناشناس 1707

دمت گرم گل گفتی .
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
آقا یا خانم ناشناس . برو رتبه علمی ایران و منابع اتسانی پرقدرت ایران و تولیدمحور بودن مناززق کشورمان را ببین بعد طومار بنویس. همین آمریکا به شماها یک بار چمشمو چپ کنه یا به همون کشورهایی که اسمشو بردین اربابی شو نشون لده اونوقت می بینی چند مرد حلاجند.درسته کاستی داریم اما با امید خدا پیش می رویم و گاو شیر ده هیچکس نمیشویم. با همه هم ارتباط داریم فقط برخی حاکمیتهای صهیون هستند که دارند بس قانونی می کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
17:07
من نمی دونم چه کینه ای از ایران داری که در هر فرصتی میای چرندیات میگی.
پسرم برگرد بابا از تقصیراتت میگذرد.
جالب بود
اینها بد‌جوری به امربکا دلخوش کردند و از بیان صلح امیز تهران برداشت دیگری دارند انگاری بک حال گیریمیخوان
شتر در خواب خیلی چیزها می بیند
مقامات اماراتی بدانند ما با تروریسم مذاکره نمی کنیم.
کسی نیست به این احمق یاداوری کنه که اگر هر ایرانی فقط یکبار تف کند امارات را سیل میبرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
البته لازم به یاداوریست که مسئولین اماراتی از لحاظ رانت و اختلاس و دزدی و ایجاد اسایش برای ملتش خیلی خیلی با عرضه تر از مسئولین ما هستند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
حالا اول سطلای ابی که قرار بود بریزید اسراییل رو اب ببره بریزید نوبت تف هم میرسه
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
مثل اون سطل آبی که ریختید اسراییل غرق شد
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
آره ما تف میندازیم ولی مساله اینه که اونها با بمب های لیزری و موشک و اف 16 های آمریکایی جواب تف های ما را خواهند داد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
خوب چین و هند هم اگه همچین کاری با ما بکنند ، این بار ما رو آب میبره .

آخه این چه دیپلماسی ما داریم ؟

یک نگاهی به وضعیت زندگی اونا بنداز که به قول شماها با تاریخ اندکشان چه وضعیتی دارند و یک نگاهی هم به ما بنداز که با این همه تاریخ و فرهنگ !! چه بلایی سرمون اومده .

بسته دیگه ، دست از این اراجیف بردارید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
ناشناس۱۷:۳۱
عزیزم اسراییل شما ی روزی میگفت از نیل تا فرات رو میخوام بگیرم و اگر میگرفت حتما به این محدوده هم اکتفا نمیکرد و حتی پرچمتون هم نماد از نیل تا فراته ولی الان دارید دور همین منطقه ای که گرفتید رو دیوار میکشید که همین هم از دستتون نره
ضمنا اون وقتی که ما میگفتیم هر نفر ی سطل آب بریزه اسراییل رو سیل میبره مربوط به ۴۰ سال قبل بود اما الان به این نتیجه رسیدیم که نابودی اسراییل نیاز به ی سطل آب هم نداره و اصلا نیاز به دخالت و مقابله در اون سطح نداره و همین حماس و جهاد و حزب الله که اسراییل رو چندبار شکست دادند برای نابودی اسراییل کفایت میکنند و اسراییل بزودی از داخل دچار فروپاشی خواهد شد ، تاکید میکنم که اسراییل در کمتر از ۲۲ سال دیگه از درون فروخواهد پاشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
تابناک
چرا جوابی که من در مورد اون که گفته سطل آبی که قرار بود اسراییل رو ببره چی شد فرستادمو منتشر نکردی
شرافت رسانه ایت کو ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
عزیزانی که به کامنت من پاسخ نوشتین ، من از همتون معذرت میخوام شماها درست میگید ، از همتون دوباره عذرخواهی میکنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
من که تف نمیکنم- رو تف من حساب وا نکن- همینجوری از تف ملت مایه نزار
ناشناس
| Qatar |
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
ناشناس امريكايى
كمى كباب جيگر بخور
اقا پول دارن و مدیر هستند . به همین دلیل زور دارن . ایران به خاطر دشمنی الکی با امریکا داره به دنیا باج میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
پول دارن و مدیر هستند؟
عزیزم انگار تو این اوضاع درهم و برهم خوب درهم‌گیرت میاد
شما ی لطفی بکن‌ ی چند نمونه از کارای مدیریتی این مدیران اماراتی رو که مربوط به قبل از ۳۰ سال پیش هست رو برای خوانندگان بیان کنید . البته به غیر از طرحها و برنامه هایی که برای چرای بز و شترهاشون در بیابانهای جنوب ایران داشتند و با تاکتیک بدبخت و مظلوم نمایی خودشون اجازه چرای گله های خودشون در این بیابانهارو از والی های این ولایات میگرفتند
ضمنا شما مطمئن باشید که بعد از پایان یافتن ذخایر انرژی اونها ، دوباره به همان شرایط بازخواهند گشت و در اون زمان دیگه برای آمریکا هم شیری در پستان ندارند تا بخاطر اون آمریکا از اونها حمایت کنه
و باید مدیریت اماراتیهارو در اون شرایط دوباره برآورد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
عزیزم فقط پول دارن نه مدیر
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
ناشناس باسواد مواظب باش با اين سطح از تحليل و شناخت همين مديراي پولدار اماراتي نيان بدزدنت ببرنت دوبي ازت استفاده كنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
ما مثل اونها نفت داریم و این اوضاع ما هست و اونها هم نفت دارن و ببین کجان . اگه مدیر نیستن پس چی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
ناشناس 1718

برای ساکت شدن افرادی مثل شماها ، باید التماس کرد .

پس التماس میکنم ساکت بشید و فقط نگاهی به اونا و نگاهی به خودمون بیندازید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
مدیییییییییر؟؟؟؟؟
شما سر یکی از این ساختمونای امارات ی مدیر نه ی مهندسم نه ی حسابدارم نه ی منشی اماراتی به ما نشون بده لطفا
به کجا رفتیم خدایا
پاسخ ها
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
الحمدلله به اوج قدرت و صلابت رفتيم و داريم ميريم به رغم تمام توطئه ها و خيانتها و تحريمها و فشارها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
به اونجا رفتیم که کاری رو که آمریکا یک روزی با ما میکرد الان داره با این شیخکها میکنه و به زبون هم میاره یعنی دوشیدن گاوهای شیرده که یک زمانی خود ما پرشیرترین گاو آمریکا بودیم
یک روزی ما حافظ منافع آمریکا در منطقه و یا بعبارتی که امریکا میگفت ژاندارم آمریکا در منطقه بودیم و این اعراب نه از ترس ما بلکه از ترس آمریکا از ما حساب میبردند اما الان نه تنها این اعراب از خودما حساب میبرند بلکه ارباب اونها و ارباب قبلی خودما هم از ما حساب میبره
این شرط و شروط معلوم کردنها هم از جانب اماراتیها اصلا ارزش پاسخگویی نداره ولی برای انبساط خاطر بد نیست ‌ آخه وقتی ایران با آمریکا برخوردی کرد که علنا اعلام کردند از ۱۲ شرط پمپئو برای ایران عقب نشینی کرده اند ، آیا به نظر شما این ۶ شرط امارات جز برای خنداندن مردم کارایی دیگری هم دارد؟
اگر مسئولین درست عمل می کردند پیشرفت کنونی امارات در قشم ، کیش ، بندرعباس .... بود و اماراتی ها با ویزای ایرانی برای سرمایه گذاری و گردش به ایران می آمدند و خواب این شروط را هم نمی دیدند تنش و تحریم های بیشتر ایران برابر است با قدرت و پیشرفت بیشتر امارات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
مهم آرمان های یک عده خاص میباشد که داره تامین میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
همه خراب ها از دولت روحانی ایت که مانند دولت هاشمی است ول هم نمی کند وبرود دنبال کارش باید آنر را برکتارکرد
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
مسوولیت برای آبادانی نیومدند اومدند تا آخرت ایرانیان را درست کنند
ما هم وقتی بچه بودیم و دعوا می کردیم ، اگر زورمون به طرف نمی رسید میگفتیم اگه راست میگی و زورت به فلانی میرسه فردا بیا. این شیخ نشین کوچولو خودشو در پناه عربستان مخفی کرده و فکر میکونه اربابش هم برای ما عددیه.
این شیخک های لاکچری بدانند تا چند دهه آینده وجود ندارند اگر دنبال آینده ای هستند به جای این توهمات احمقانه زبان فارسی را خوب تمرین کنند
این بزمجه ها چه جراتی پیدا کردند ؟!؟!؟!؟! برو بگو بزرگترت بیاد .
باید نام امارات عوض و به نام «ایالات فارس» تغییر یابد و چاههای نفتی آنها با عربستان نابود شوند تا از مداخله در امور دیگر کشورها و طمع به خاک دیگران و از کشته شدن مردم یمن جلوگیری شود.
امارات هم برای عادی شدن روابطش باما ۶ شرط گذاشت !!!!!
این گستاخی ها نتیجه برخوردهای ضعیف مامقابل دشمنانمان هست وقتی انها جلسه میگذارندتا برعلیه ماتوطیه کنند و ما متقابلا اغوشمان را برای انهابازمیکنبم !!! نتیجه همینی میشودکه میبینید
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
ظريف ضعيف
رو پیشانی ایران چی نوشته که اینها این طوری حرف میزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
نوشته مسيولان ایران بیکفایت و به فکر منافع خود و گرین کارت امریکا و کاناد هستند
این نتیجه دیپلماسی التماس است
زمان شاه کشورشان بیابان بود وحالا آدم شدند
البته ما مقصریم که میتوانستیم پیشرفت کنیم وحالا...
درود
به جای مسخره کردن این اماراتی بهتره به کارهای خودمون فکر کنیم که با بی فکری و خیانت به کشورمان و بردن پول و سرمایه های هنگفت ما ایرانی ها، امارات آباد شد و از بیابان به یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا تبدیل شده و حالا برامون رجز خوانی می‌کنه و جالبه در همین زمان باز هم بیشتر واردات ما از اماراته و خیلی از ایرانی ها امارات رو به عنوان مقصد گردشگری انتخاب میکنم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
برادر من ؛ این پول ما ایرانی ها نیست که امارات رو آباد کرده ، این تدبیر ، آینده نگری و دلسوزی مسئولان اماراتی برای کشورشان هست .

این نشانه تعهد مسئولان اماراتی و حس وطن پرستی آنهاست .

کافیه مسئولان ما رو با مسئولان اماراتی مقایسه کنید .

اونا محمد بن راشد رو دارن و ما امثال شریعتمداری
ببین روحانی جان به چه روز افتادیم که امارات برای ما شرط تعیین می کنه...............
اولا امارتت در حدی نیست که برای ایران پیش شرط بذاره دوما به جز دو شرط کاربر خلیج فارس و مالکیت بر جزایر سه گانه بقیش قابل مذاکره هست
متاسفم برای دیپلماسی ایران که در این 40 سال کاری کرده که همه هان فقط در حال تهاجم به ما و منتظر فرصت هستند تا هر چه میخواهند بگویند و هر کاری از دستشان بر میاید انجام دهند.
اینها دیگر کشورهای فرا منطقه ای نیستند و همسایه ما بحساب میایند و بنوعی پیشنهاد ایران را ریشخند میکنند .
جو سازی میکنی تابی! !
چه اهمیتی داره اون ها چی می گند؟ مهم این هست که ما به اسلام و آرمان فلسطین حتی به قیمت نابودیمون وفاداریم اما اون ها اسیر اراجیف ضد اسلامی مثل ناسیونالیسم شدند. خداوند به ما وعده ی پیروزی داده.
مورچه چیه که کله پاچه اش باشه. . بدبختها بلد نستند یک مستراح اداره کنند و اگر خارجیها از امارت برند باید باز بروند صحرا شتر سوار شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
آقا پول دارن نیاز ندارن مستراح اداره کنند .اتفاقا مستراح های اونها در حد هتل 5 ستاره است نه مثل ما که حالت بد میشه میری تو این نشون میده درست مدیریت میکنند حتی مستراح را
از ماست که بر ماست.!!
وقتی با سیاست های لجبازانه و پوچ سرمایه گذاران خارجی رو از کیش فراری دادیم نتیجه اش میشه همین.
شروط را قدرتمندان تعیین میکنند نه ضعفا...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
افرین منصور . مختصر و مفید
غربیا اومدن تو امارات و بقیه این کشورا برای بقول خودشون دوشیدن شیر این گاوها اونوقت اینها فکر میکنند که این عزت و احترام رو به اونها میزارند در حالیکه این فقط احترام به پولشونه
کجا درس خوانده ایی ؟ می بینم چقدر زرنگی !!
به نظرتون با برجام سایه جنگ اومد یا رفت؟؟!!
قبلا فقط آمریکا شاخ و شونه میکشید الان این کشورهای کوچیک عربی برامون شرط میزارن.کی میخوایم لجبازی رو کنار بزاریم و انتخاب بدی کردیم بلند بشیم و خودمون رو بتکونیم نه این که تا ۱۴۰۰ سینه خیز بریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
عاقل جان رابطه با دنیا میخواهیم حالا تو اسمشو بزار برجام یا فرجام یا دسته بیل ......
دوستان صبر داشته باشید این بحران خلیج فارس رد بشه بعدش خواهیم دید که با بحرین و امارات چه خواهیم کرد. ایران این روزهارو و این وز وز مگس هارو فراموش نخواهد کرد.
اینها دشمنان واقعی ما هستند ونه امریکا واسراییل
این رفتار امارات بخاطر سکوتیست که مسئولان ما درقبال سرمایه گذاریهای شخصی در ان کشور کوچک است..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
درست گفتین . عالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
کاملا درسته
شما عربها را که ایران فوتتان کنه باد میبره بچه برو با بزرگ‌ترت بیا
از قدیم گفتن " گاو که بیوفته چاقو به دست بسیاره "

حالا شده حکایت ما ... همه دارن میزنن توی سرمون .. تا کی باید تاوان از دیوار بالا رفتن یک نسل احساساتی و بی فکر را پس بدیم خدا میدونه
وقتی سرمایه کشور درسالهای گذشته بدون اینده نگری چه بخش دولتی وچه بخش خصوصی رفت امارات وبزرگش کردیم الان وقتش که بگه بزرگ شدم برای ما شرط بگذاره وبه پادشاه ملعون سعودی خط بده همین الان هم نرخ قیمت دلار وارز کشور مارا انها تعیین می کنند اکثر اختلاسها و قاچاقها همین الان هم مبدا ان امارات است این کشور کوچولو به کمک اسراییل و امریکا فتنه گریهای بزرگی داره انجام میده بله ایرانییها هم درمورد رفت وامد به امارات چه پزی مدن
من که به عنوان یک ایرانی ، اینقدر که از شنیدن خبر اختلاس یک مسوول ناراحت میشم و قلبم به درد میاد ، از شنیدن اراجیف این جوجه لات های عرب تازه به دوران رسیده و حتی شنیدن اراجیف گنده لات هایی مثل ترامپ و نتانیاهو ناراحت نمیشم چون از دشمن انتظاری جز دشمنی نمیره ولی امان از خیانت دوست که ضررش هزار برابره دشمنی دشمنه
برو کشک خودت رو بساب
تاریخ را نمی شود دگرگون کرد... تاریخ بازیچه دست بی هویتان شده... از تاریخ باید درس گرفت نه دست برد زد...
متاسفانه بخاطر عقب افتادگی اقتصادی و سیاست خارجی اشتباه که باعث شده حتی یک متحد استراتژیک قدرتمند در دنیا نداشته باشیم٬ هر آشغالی از بحرین فسقلی گرفته تا امارات تازه به دوران رسیده به خودش اجازه میده اینطوری با ما صحبت کنه. کاش مسئولین کشورمون میفهمیدند همونقدر که کشورها به قدرت سخت نیاز دارند به همون اندازه و بیشتر از اون به قدرت نرم نیاز دارند که همون توان اقتصادی و سیاسی و افکار عمومیه.
پاسخ ها
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
چه حرفی زدی.الان چین و روسیه و ایران قطب قدرتمندی هستند که هرجا اراده می کنن حال آمریکایی ها رو می گیرن. نمونش وتو شدن قطعنامه های علیه ایران و تامین کالاهای مهم کشور توسط این کشورها وجمع شدن داعش در سوریه.زیاد غریبی نکن برادر
آشیخ عبدالله چرا شماره تلفن ابوظبی را ندادید ؟! کسی که شروط این چنینی را میگذارد مملکت قدرتمندی است ! برای شما زشت است مملکت دیگری را به عنوان پدرخوانده اونم نه کشور با عظمت و دارای پیشینه کشور گشایی با تاریخ و فرهنگ و تمدن عظیم ایالات متحده امارات که زمانی در تاریخ باستان نصف جهان را در تصرف داشته و الان هم اروپایی ها و غربی ها تاریخ میلاد پیامبرشان را از یک آیین مذهبی آنها اقتباس کرده اند و مانند مردم باستانی ! کشور بزرگ امارات ! لباس می پوشیدند و تمدنشان تحت تاثیر تمدن چند هزار ساله اماراتی هاست عربستان کی باشد که شما به آن عظمت ! پادوی آنها باشید بعلاوه مردم دنیای عرب شما را بعنوان وکیل وصی شان قبول میکنند شیخ کمی بیندیش !
امارات یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیاست زنده بودن خلیج فارس به زنده بودن امارات بستگی دارد اینها تجارت در خلیج فارس را احیا کردند و امنیت کشتیرانی را برقرار نمودند درآمد سرانه هر اماراتی بیست برابر یک ایرانی است درمان تغذیه مسکن تفریح اماراتی با ایرانی قابل مقایسه نیست ارتباط مردم با حکمران در آنجا بر اساس وفای به عهد است همه در پناه قانون هستند
پاسخ ها
نادر
| United States of America |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
بله کاملا درسته. البته فراموش نکنید فرهنگ، باورها و اصول اخلاقی یک قوم رو در معدل قرون می سنجند نه دهه!!!
شما صبر کن امارات یا....یه 4000 سالی از تمدنش بگذره بعد بذاریم کنار هم مقایسه کنیم. قبل فرستادن مسلم به کوفه هم امام حسین همین فرموده شما رو کتبی دریافت کرده بودن که یهو زدن زیرش. چه جور هم زدن.
در ضمن اگه اینا این همه به مرد و مردونگی پایبندند، پس تو جنگ ما چرا طرف صدام رو گرفتن؟!! اونکه شیمیایی میزد، بعدش کویتم گرفت!!! چی شد ما نفهمیدیم اینا حرفشون سنده یا حرفشون باد معده است!!!! تاریخ بخون 20-30 سال و چند تا آسمون خراش، گولت نزنن.
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
یه طوری میگه درامد مثل اینکه ساعت سوئیسی رو اینا میسازن یا تکنولوژی بنزو بی ام و اینا ابداع می کنن.
اصلا میدونی پیشرفت یعنی چی؟ بهت بگم: یعنی : نانو یعنی رادار یعنی سامانه دفاع موشکی در تمام سطوح یعنی تولید واکسن .... بازم بگم
هر وقت امارات پولاشو از لاسوگاس آورد تو اینا پیشرفته شده و وقتی این کار رو کرد درامدش هم حلاله. حالا میخواد 20 برابر ما باشه می خواد 200 برابر....
خدایا این غرور کاذب را از این مردم بگیر فکر می کنند وسعت سرزمین باعث برتری یک ملت میشود اگر اینطو.ر بود روس ها از انگلیسی ها بهتر بودند فکر می کنند تاریخ زیاد خوب است تاریخ استبدادی و خشونت ضد ارزش است جمعیت گرسنه انبوه جز بدبختی هیچ چیزی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
کسی نگفت ملت ما برتره.... زدی تو خاکی. برگرد تو اسفالت....آهان......می گیم اونی که این شروط رو گذاشته گاوه.....نوک طناب گردنشم خودش داده دست یکی دیگه. فکر کنم الان اگه نفهمیدی علتش سوختن یه جائیت باشه....
تابناک جان اینکه نوشته من توهین نیست، صرفا یک مطلب علمیه :))))

"اسکل" نام پرنده ایست که یادش میره کجا تخم میذاره واسه همین همیشه سرگردونه


تا برنامه بعد خدا یار و نگهدارتون....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
که یکی از همین اسکل ها چند روز قبل شاهکار کرد
وقتی ایران رو بعنوان کشور اسلامی نمیشناسند و به کنفرانس مکه دعوت نمیکنن و از طرفی از طرف ایران به این کنفرانس (و با مقدمه ی عدم رعایت ادب در دعوت از کشورهای اسلامی) پیام داده میشه،
بایستی که اون شیخچه اماراتی، این حرفها رو هم بزنه.
چقدر بده که قدر بزرگی تمدن و شکوه کشور خودمون رو نمیدونیم.
حیف . . .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
برو ببین زمان اصلاحات و هاشمی چه فرش قرمز برای مسئولین ما پهن می کردند
امارات تک سلولی هم برای ما شاخ شده....
دیگه آب که سربالا بره ....
من ایرانی ام و به ایرانی بودنم هم افتخار میکنم ، سر اسم خلیج همیشه فارس و ملیت و هویت تاریخی ام هم با هیچ کسی شوخی ندارم.ولی منکر یک واقعیت نمیتوانم بشوم این خود برتر بینی ما پدر همه ما را درآورده است، اهالی امارات ۳۰ سال پیش فهمیدند که کار بلد نیستند کار را به دست کاردان سپردند خودشان ایستادند کنار تا یاد بگیرند،بر عکس چیزی که همه خیال میکنند مهندس ، دکتر ، مختصص اماراتی کم نیست به نسبت جمعبت شان ، شرایطی هم فراهم کرده اند تا آدمهای بدرد بخور سایر ملل دنیا از کارگر آشپز بگیر تا بالاترین تخصصها بروند برایشتن کار کنند تا آباد بشود مملکتشان .حالا در مملکت ما همه را فراری می دهیم،‌ همه هم ادعای همه کار داریم هیچ کاری هم پیش نمی رود اوضاع زندگی مان هم روز به روژ بدتر میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
ببخشید ...این 30 سال که وایستادن نگاه می کنن حالا چی یاد گرفتن؟!!!
ناشناس
| Qatar |
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
كاملا موافقم إلى اينكه اين قوم تنبل و تن پرور و شازده معاب هرگز هيچى ياد نميگيرند
وای از روزی که آمریکا گورشو گم کنه ما با خیلیها کار داریم صبر کن میرسه اون روز ....
انقد این دولت واداد رفتار کرده که همه برای ایران بزرگ شاخ شدن
این اقا که معلوم نیست چکاره است نمیتونه شرط بگذاره اون نظرشو گفته ولی بالاترین مقاماتشون به دستور امریکا برای قطر شرط گذاشتند الانم التماس میکنند قطر بیاد تو مجالسشون اونم نمیره! پس شرط گذاشتن دلیل نمیشه طرف گستاخ شده و طرف مقابل ضعیفه بلکه مشون میده چیزی که میکه بی ارزشه! دوم اینکه ولیعهد امارات و عربستان که در کشورشون قدرتمند و با نفوذ هستند با هم رقابت دارند خوب ما باید با سیاست باشیم و از ولایت عهدی بن سلمان حمایت کنیم چون بن سلمان از اماراتی ها بهتره و عربستان هم سیاستمدارانش بهترند باید بهش اطمینان داد که ایران حتی حاضره پیمانهای همکاری و عدم تعرض و حمایت در مقابل کشور ثالث با عربستان امضا کنه و ازش در مقابل امریکا یا اسراییل متحد بشه ضمن اینکه برحذر داشته بشه که اگر امریکا یا اسراییل به ایران مسلط بشوند نه تنها به نفع عربستان و پادشاهی یعودی نیست بلکه به ضررشه ضمنا ایران پیشنهاد میانجیگیری بین عربستان و یمن بده اینها باعث میشه عربستان از امارات فاصله بگیره. بالاخره عربستان ام القرای اسلام و کشورهای منطقه است و اتفاقا شما به این تبلیغات صهیونیستها در مورد عربها توجه نکنید اعراب مردمان بدی نیستند
ببین کار دیپلماسی و روابط بین الملل به کجا رسیده است، که چه کسی برای ایرانیان شرط تعیین می کند!!!؟؟؟
به علت ضعف مسئولین الان امارات اینقدر برای خودش شاخ شده! فقط کافی است کمی این مدیران بی کفایت ما دم از تعصبهای کورکورانه بردارند. سرمایه گذاری را در جزایز جنوبی ایران آزاد و توریستها راحت بیایند. ببینم کی دیگه میره امارات
قدرت یک کشور به جمعیت آن کشور نیست ،

هر چند که جمعیت هشت میلیونی امارات از جمعیت کشورهایی مانند ؛ نروژ و دانمارک و فنلاند نیز بیشتر است .

قدرت اصلی یک کشور ، قدرت اقتصادی آن کشور است .
قدرت اصلی یک کشور ، دست پاکی و عشق به خدمت مسئولان آن کشور است .
قدرت اصلی یک کشور ، داشتن ایمان واقعی به خود و باورهای خود است .

فقط کافیه در این سه مورد مسئولان ما و امارات رو با هم مقایسه کنید .
پاسخ ها
محسن
| United States of America |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
مسئولان امارات به چی ایمان دارن؟! اینا رو گذاشتن پولاشونو خرج زرق و برق به درد نخور بکنن،چرا که هر وقت غرب اراده کنه،از میون برمیدارتشون،ایران رو نمیخان بذارن جون بگیره،اما ایران بدون تکیه به جایی،و با تمام دشمنی دنیا،قدرتمند شده،این نفوذ منطقه ای و قدرت نظامیشم به زودی تبدیل به امتیازات اقتصادی و ثروت و رفاه خواهد کرد،ایران قوی نشده که فقط قوی باشه،قوی شده که حقشو بگیره و خواهد گرفت،اونوقته که اون دارایی ارزش خواهد داشت و این کشور قدرتی بلامنازع میشه،اصلا خیال و رویا نیست،
بابا چقدر جدی میگیرید.بروید سرکارتون زندگیتون رو بکنید.یه بیکاری یه حرف مفتی زد
الان ظریف میگه بیا بشینیم باهم گفتگو کنیم
توبی خود کردی شرط گذاشتی .
حالا یدونه سخنگو میخواد جواب این جقلی روبده
اصلا شما چرا باید خبر کار کنید و حرف این آدم احمق هیچ کاره رو جز خبرهای مهم بزارید؟
الکی اینا رو آدم میکنید
يكي از كاربران نوشته كه ايران با امريكا دشمني كرده واقعا خيلي احمق وناداني ايران جه كاري بامريكا دارداين امريكا است كه دشمني ميكند كه بعد از انقلاب خاست كودتا كند اونا بودند كه ابران را تحريم كردن نه ايران ايران به امريكا و امريكائيان هيج بدي نكرده ايران دلش ميخواد باهمه همسايها رابطه دوستانه دشته باشد ولي امريكا نميكذارد سعودي وامارات هم هيج دشمني با ايران ندارند اين امريكا ست كه اونها را وادار كرده كه دشمني كنند خودشون نميخوان با ايران دشمني كنند تو كه جيزي از دنيا نميداني دخالت نكن خدا را شكر كه امروز ايراني قدرتمند داريم كه هيج احدي جرعت نكاه كردن به ايران ندرد وسلام
باید دولت عراق تشویق به ایجاد یک منطقه آزاد در جنوب عراق یا نجف شود و ایرانیها هم پول خود را از دبی به آنجا منتقل کند چیزی شبیه به جزیره کیش خودمان و هم عراق و هم ایران در آن سرمایه گذاری مشترک وسیع کنند. در واقع فرودگاه بین المللی جانشین دبی شود. کاری که چین بوسیله ماکائو و هنگ کنگ با تایوان کرد.
حواسمان هست که هرکسی فارسی بلده لزوما ایرانی نیست. ارتشهای آمریکا و اسرائیل و سازمانهای اطلاعاتی آل خبیث و امارت همگی افراد آموزش دیده مسلط به فارسی جهت دخالت در امور ایران و جنگ روانی دارند.
تابناک و سایتهای خبری دیگر ایرانی که امکان درج نظر دارند لااقل از غربیها یاد بگیرند که درج نظر با ثبت نام و فعال کردن حساب کاربری با شماره تلفن است تا امکان دهالت ارتشهای جنگ روانی دشمن کم شود.
یجب علیک هذا المثل الایرانی: اذا المدینه الشلوغ، الغورباقه الهفت تیرکش.

تشرب دوغک!
وقتی ظریف بعد از نشست مکه که علیه ایران بود می گوید اغوش ما برای عربستان و امارات باز است باید هم انها قدرت نمایی کنند
با سلام . اینها را باید به راحتی با باز کردن دریچه سدهای عظیم کشور غرق کرد تا دیگر بزرگتر از دهانشان حرف نزنند
به مشاور ولیعهد بگین ...لااقل شماره تلفن کشور خودت رابده
بی چاره سفله...نه اون ریاضت مالیه که توبیچاره دربدر به شون میخواهی اویزون بشی!!!
این شخ نشین که هویتی ندارد که بتوان نامش را شور گذاشت خیلی پر رو شده است . باور کنید حتی یک ساعت نمی تواند در برابر قدرت نظامی ما مقاومت کتد. اگر ما مانند انها اهل فتنه گری در منطقه بودیم هر ساعت جایی از شیخ نشین منفجر می شد. چند قایق توپ دار برای به هوا کردن همه امکانات این فسقلی کافی است. اینها این قدرتهایی را که برخی برای انها توصیف می کنند را هم ندارند . نمونه این کشورها کویت است که مسولان ان به محض حرکت ارتش صدام به سمت کشورشان خاک کویت را ترک و این کشورها فرار کردند.
تا زمانی که به آمریکا نزدیک نشویم هر بی سروپایی برامون شاخ و شانه خواهد کشید
فقط یکجمله. ایران سرفرصت باید سر جاشان بنشاندشان.
باعث تاسف است که عده ایی معلوم الحال در کشور ادعا کردن ایران جزایر سه گانه را به امارت هدیه کند که متاسفانه نماینده مردم تهذان نیز می باشد و ایضا عده ایی که سلبریتی هم خوانده می شوند ارزو می کنند که حکام امارت ای کاش حکام ایران بودند ای کاش این افراد حداقل دانش سیاسی داشتن و متوجه می شدند که امارات از حامیان اصلی تحریم های امریکا و اروپا می باشد
افراط و تفریط تو مسایل سرمایه گذاری و حجاب باعث شد تا امارات بجای ایران هاب ترانزیت کالا و مسافر بشه و بتونه با جذب سرمایه خارجی کارشو با سرمایه دیگران جلو ببره.الان فرودگاه امام رو که از بوی گند نمیشه تحمل کرد رو با پورت مسافری امارات مقایسه کنیم.در اصل مدیران باید از افراط و تفریط دوری کنن و در دنیای واقعیت زندگی کنند.مثل دین اسلام که برای هر دوره و زمان جوابگو هستش
حق با امام حسین(ع) است اما پلو یزید چرب تر است . مدیران نالایق باعث پیشزفت بادیه نشینان خلیج فارس شده و اکثرا در این بادیه نشینها سرمایه گذاری کرده اند و بقول معروف کرم از خود درخت است. مرذ باشند و یک هفته این شیوخ را تحریم کنند و بعد خواهند دید که ایران و ایرانی یعنی افتخار و یربلندی و به پای ملت ایران خواهند افتاد تمام سوپر ها و مغازه های شیراز پر از اجناس اماراتی و مصری و عربستانی و جدیدا سودانی شده است بدون کیفیت و نظارت به خورد مردم داده می شود.
چقدر بدبخت شدیم....اگر اولین بار که گفتن خلیج ....اعلان جنگ تلقی میکردیم الان اینقدر پررو نمیشدن
من مقصر دولتمرد ایران میدون که همیشه پیغام دوستی می دهند وقتی دشمن علنا دشمنی میکنم و ما رو در وضعیت ضعف میبینه . برای چی باید پیغام دوستی بفرستید یا بدون دو در اجلاس آنها حاضر بشویید یا حجاج رو به جایی بفرستید که بیرحمی فراوان و تجاوز به نوامیس کردند.جمع کنید این مسخره بازی ها رو و مثل یک مرد جلوی آنها بایستید. قطع کنید اعزام حجاج رو .
کشورهای غربی خصوصاً آمریکا. و انگلیس به کشورهایی که برایشان نوکری کنند حمایت میکنند.
اگه مسیولامون میزدن توی دهن این کشورای مینیاتوری الان جرات نمیکردن این حرف بزنن.
اگر کسی عربی اش خوب است مث شتر در خواب بیند پنبه دانه را ترجمه کند
الجمل يرى بذور القطن
وغالبا ما يأكل بذور الحبوب
الخلیج الفارسی .
بخواب امارات کوچولو وقت خوابته
فقط اگه ايراني ها سرمايه هاشونا از امارات بيرون بكشند و كسي هم براي تفريح به امارات نره ، رشد اقتصادي امارات كاهش سرسام اوري خواهد داشت ، با چه لشكري و چه سلاحي و چه وسعت جغرافيايي و چه..........اين حرفاي بزرگتر از دهنشونا مي زنن ،
اينا فقط لايقن مثل گاو توسط ترامپ دوشيده بشن و مايه رشد اسرائيل و امريكا بشن اما شخصيتي مستقل و منش و تاريخ كاملي ندارند كه بر اساس ان دكترين سياسي داشته باشند ، پس چه انتظاري از اين بيچارگان داريد ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی