بازدید 4965
۲
نخست وزیر مالزی:

آمریکا همیشه آقای فناوری دنیا نخواهد بود

کد خبر: ۹۰۲۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲ 31 May 2019

ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی که در توکیو به سر می برد گفت: آمریکا باید بپذیرد که نمی تواند برای همیشه آقای جهان و فناوری های پیشرفته باشد و کشورهای دیگری نظیر چین در این عرصه ظهور کرده اند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روزنامه ژاپن تایمز نوشت، ماهاتیر روز جمعه در همایش بین المللی آینده آسیا در ژاپن تاکید کرد که آمریکا باید با چین گفت و گو کند و قبول کند که چین یک قدرت فناوری نوظهور در جهان است.

وی ضمن حمایت از فناوری های پیشرفته چین از جمله پشتیبانی از شرکت مخابراتی و ارتباطاتی هوآوی این کشور گفت: آمریکا نمی تواند سرامد فناوری دیگر کشورهای دنیا برای همیشه باشد.

نخست وزیر مالزی گفت که امروز همه می خواهند از پیشرفت های فنی دنیا بهره مند شوند شرکت هوآوی چین مزیت های فنی بیشتری نسبت به آمریکا دارد کشورها مایل به بهره گیری از پیشرفته ترین فناوری ها هستند و نمی خواهند فقط به آمریکا وابسته باشند.

ماهاتیر افزود: اینطور نیست که آمریکا همیشه آقای جهان و دارنده پیشرفته ترین فناوری ها باشد کشورها با ایدئولوژی های مختلف باید با یکدیگر گفت و گو کنند و از رویارویی دوری گزینند.

او جنگ تجاری دامنه دار چین و آمریکا را یک خطر بزرگ برای همه دنیا دانست که آثار تخریبی آن روز به روز بیشتر می شود و گفت: کشورهای مسئول و منطقی باید اختلافاتشان را در میز مذاکرات حل و فصل کنند یادمان باشد که چین دارای پول زیادی است و برای همین قدرت زیادی هم دارد.

نخست وزیر مالزی که روز چهارشنبه وارد ژاپن شده بود امروز جمعه این کشور را ترک می کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۲
حالا چرا دستمال کشی چین رو می کنه!؟!
وای نگو الان غرب پرستان یهویی دلشون خالی می شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان