بازدید 3057

افزایش غلظت ذرات معلق در هوای سیستان

کد خبر: ۹۰۲۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 30 May 2019
رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع طوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان در حال حاضر غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان زابل به حدود ۳ برابر حد مجاز رسیده است.

محمود دیانتی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: در پی وقوع طوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان در حال حاضر غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان زابل به حدود ۳ برابر حد مجاز رسیده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حد مجاز و استاندارد غلظت ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است که امروز غلظت ذرات معلق در هوای زابل ۴۳۱ میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه امروز وزش باد شدید در شهر‌های شمالی استان ادامه داشت تصریح کرد: وزش باد در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید افقی شد بنا بر گزارش‌های رسیده تا ظهر امروز بیشینه سرعت وزش باد در فرودگاه زابل به ۲۳ متر بر ثانیه معادل ۸۳ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برخلاف ساعات ابتدایی امروز، درحال حاضر از سرعت وزش باد در زابل کاسته شده و سرعت وزش باد حدود ۴۳ کیلومتر بر ساعت است که بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی انتظار می‌رود وزش باد‌های شدید ۱۲۰ روزه در شهر‌های شمالی سیستان و بلوچستان ادامه یابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان