بازدید 2813

واکنش منفی روسیه نسبت به کنفرانس منامه

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کنفرانس اقتصادی بحرین تلاش جدیدی از سوی آمریکا برای تحمیل راه‌ها و دیدگاه‌های جایگزین خود جهت حل و فصل‌ مساله خاورمیانه به دور از راهکار تشکیل دو کشوری است.
کد خبر: ۹۰۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 29 May 2019

وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که کنفرانس اقتصادی بحرین تلاش جدیدی از سوی آمریکا برای تحمیل راه‌ها و دیدگاه‌های جایگزین خود جهت حل و فصل‌ مساله خاورمیانه به دور از راهکار تشکیل دو کشوری است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از ابتکارعمل آمریکا برای برگزاری کارگاه "صلح برای شکوفایی" در بحرین، واشنگتن را به تلاش برای تحمیل راه‌های جایگزین برای حل و فصل‌ درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها در خاورمیانه به دور از راهکار تشکیل دو کشوری متهم کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: طبق اطلاعات به دست آمده واشنگتن قصد دارد که در ۲۵ و ۲۶ ژوئن آینده در بحرین کارگاهی تحت عنوان "صلح برای شکوفایی" برگزار کند و ممکن است که از طریق آن مسائل اقتصادی طرح موسوم به "معامله قرن" در خصوص حل و فصل پرونده خاورمیانه اعلام شود.

به نظر می‌رسد که آمریکا برای تهیه مبالغ مالی زیادی از جمله کمک‌های مالی، برای انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری گسترده برنامه‌ریزی کرده باشد که به ادعای واشنگتن، این پروژه‌ها با هدف بهبود شرایط معیشتی فلسطینیان حاضر در اراضی فلسطین و همچنین فلسطینیان مقیم در اردن، مصر، لبنان و سوریه است.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد: رهبری فلسطین قاطعانه با مشارکت در این طرح مخالفت کرده و سازمان آزادی‌بخش فلسطین حق و حقوق منحصر به فرد خود برای اتخاذ تصمیمات سرنوشت ساز درباره تحقق آرمان و آرزوهای ملی فلسطین را به هیچ طرفی نمی‌دهد.

این وزارتخانه ادامه داد: مشخص است که به ویژه پس از برگزاری کنفرانس شکست خورده در ورشو، اظهارات پیرامون تلاش جدید آمریکا برای تغییر اولویت‌های دستورکارهای منطقه‌ای و تحمیل دیدگاه جایگزین خود برای حل و فصل نزاع میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها مطرح است.

وزارت خارجه روسیه همچنین در بیانیه‌اش اعلام کرد: تلاش‌های بسیار برای آنکه ماموریت تحقق راه حل سیاسی جامع، از طریق بسته‌ای از پاداش‌های اقتصادی و بی اهمیت نشان دادن راهکار تشکیل دو کشور انجام شود، مایه نگرانی عمیقی است.

این وزارتخانه اعلام کرد که مسکو به موضع اصولی خود که بر مخالفت با انحراف از اصل قانونی بین‌المللی در مورد سازش در خاورمیانه از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و نیز  طرح صلح عربی سال ۲۰۰۲ تاکید دارد، پایبند است.

وزارت خارجه روسیه در پایان اعلام کرد: در این مرحله دشوار، بیش از هر زمان دیگری، نیاز حیاتی نسبت به تلاش‌های مشترک واقعی با هدف انجام مذاکرات مستقیم و مداوم میان فلسطین اسرائیل به جای تحمیل معامله‌های یک‌جانبه مغرضانه از خارج وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل