بازدید 7446

آشنایی با جاذبه‌های گرجستان در تور گرجستان

کد خبر: ۹۰۱۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 26 May 2019

گرجستان کشوری با کوه های سر به فلک کشیده و مناظری چشم گیر نظر همگان را به خود جلب کرده است ؛ این کشور را با مردمان صمیمی و مهربان ؛ خونگرم می شناسند.

به گزارش «تابناک»، این کشور دارای غذاهای خوشمزه و نوشیدنی های گوارا است.چندین سال است که برای سفر به کشور گرجستان نیازی به ویزا نیست وبه همین دلیل تور گرجستان در بین ایرانیان پر طرفدار شده است.

بهترین زمان برای سفر به گرجستان چه فصلی است؟

بخاطر موقعیت جغرافیایی کشور گرجستان دارای تنوع آب و هوایی بسیاری است.

درفصل تابستان گرجستان کشوری گرم و شرجی است و زمستان آن سرمای ملایمی دارد.

سواحل غربی این کشور در4 فصل سال هوای لذت بخشی دارند.

گرجستان در سراسر سال برای گردشگران سفری دلنشین است،در بهار هوا به شدت دلنشین است،نه خیلی سرد است نه خیلی گرم.در ماه های آخر این فصل هوا بیشتر اوقات بارانی است،برای سفر در این فصل لباس مناسب همراه داشته باشید. گرجستان در فصل پاییز با درختان چند رنگ و زمین پوشیده از شبنم و باران های پیاپی بسیار زیبا است.

فصل تابستان در کشور گرجستان روزهای گرم وشب های خنک و مطبوعی دارد ؛سواحل این کشور در تابستان بسیار مناسب است.آب و هوا در این فصل بسیار سرد است، شب ها حتی سرد تر هم میشود بیشتر مناطق به زیر سفر درجه میرسد. زمستان در این کشور می تواند مقصد مناسب و ایده آلی برای علاقمندان به ورزش های زمستانی است.

اگر اهل ماجرا جویی و گردشگری باشید، مناطق کوهستانی کشور گرجستان بهترین و زیباترین چشم انداز ها را دارد.غذاهای محلی گرجی بسیار خوشمزه و متنوع هستند با ذائقه ی ایرانی ها سازگار است و طعم و بوی وسوسه کننده ای نیز دارند.

پول رایج در این کشور لاری است و می توانید در گرجستان نیز پول خود را هرچیزی که باشد: یورو، دلار، ریال به راحتی تبدیل به لاری کنید.

به گزارش سفر باتو، اگر در گرجستان ماشین اجاره کنید بهتر است، اختیار زمان رفت و آمدتان دست خودتان است. و از شلوغی اتوبوس و متر دور می مانید.زبان رسمی مردم گرجستان گرجی است و یکی از قدیمی ترین زبان هاست.

چندین مکان زیبا و دیدنی کشور گرجستان را به شما معرفی میکنیم:

کلیسای گرگتی

صومعه جواری

تندیس علی و نینو باتومی

معبد سامتاورو

پارک آبی جینو پارادایس

کلیسای سوتیتسخولی

شهربازی متاتسمیندا

پل صلح

کارتلیس ددا

تعطیلات عید فرست مناسبی برای دیدن این مناطق دیدنی می تواند باشد. در این زمان هوا بسیار عالی و مطبوع برای گردشگران است.

به گزارش سفر باتو، ماسه های موجود در سواحل این کشور حاوی مواد معدنی است که برای درمان بیماری های عروقی، قلبی، عصبی به اثبات رسیده است. کشور گرجستان مردمان زنده دل و شادی دارد که به بهانه های متفاوت جشن های با شکوهی می گیرند.

بزرگ ترین مرکز خرید رو باز در گرجستان ایست پوینت نام دارد ؛بازار محلی درای بریج مانند بازار های ایران است.شهر تفلیس در گرجستان که بزرگ ترین شهر و پایتخت کشور به حساب می آید،  بسیار قدیمی است، و به قرن پنجم میلادی بر می گردد.
 این شهر معروف و منحصر به فرد، در دو طرف خود،  رودی  مشهور به نام رود کر را دارد.
 
جاذبه های تفلیس: دریاچه لیسی (Lisi Lake)

دریاچه لیسی در شمال غربی شهر تفلیس قرار گرفته است و حدود 16 کیلومتر مربع مساحت آن می باشد و حداکثر عمق آن 4 متر است. آب دریاچه از باران، برف و آبهای زیر زمینی تامین می‌شود و در بهار حداکثر مقدار و پاییز حداقل مقدار آب را دارا است. آب این دریاچه تا حدودی شور می باشد اما امروزه از این دریاچه جهت پرورش ماهی و به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری تفلیس گرجستان بازدید می شود.

جاهای دیدنی تفلیس

محله حمام ها تفلیس گرجستان

محله حمامهای قدیمی در کرانه راست رودخانه کورا واقع شده است و جزو قدیمی ترین و تاریخی ترین مناطق تفلیس به شمار می رود. علت ساخت این حمام ها وجود چشمه های آب گرم طبیعی این منطقه می باشد که به وفور یافت می شود. این حمام ها در قدیم فقط به منظور درمان بیماری استفاده نمی شده است بلکه برای تفریح و برگزاری جشن ها نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. بر اساس افسانه ها پادشاه کارتل نام قدیمی پادشاهی گرجستان یعنی واختانگ گرگاسالی به معنی گرگ سر، در قرن 5 میلادی و بواسطه کشف این چشمه های معدنی در زمان شکار علاقمند این مکان شد و گویی شهر تفلیس از آن زمان شکل گرفته شده است.

پارک آبی تفلیس گرجستان (آکوا پارک)

این پارک آبی هم به عنوان جاذبه گردشگری گرجستان و تور گرجستان هم به عنوان تفریح در تور گرجستان در سال 2006 افتتاح شده است. در این پارک انواع سرسره های آبی، استخرهای شنا و... وجود دارد. این پارک رو باز یکی از پارک های آبی محبوب و زیبای برای گردشگران و خود گرجی ها می باشد. بهترین زمان برای رفتن به این منطقه و استفاده کردن از پارک آبی از نیمه خرداد تا نیمه مهر ماه قابل استفاده می باشد اما جالب است بدانید خود گرجی ها تا برف نیامده از این منطقه استفاده می‌کنند.

کلیسای صخره ای گرجستان

بعد از ترمیم این کلیسا یک راهب گرجی کلیسای ارتدوکس، در بالای این اثر تاریخی، زندگی می کند. این ستون در غرب گرجستان و در نزدیکی شهر چیاتورا، قرار گرفته است. برخی این کلیسا را پلکان بهشت نامیده اند. کلیسای صخره ای که به ستون کاتسخی شناخته می شود بر فراز یک صخره به ارتفاع ۴۰ متری قرار گرفته است. بنای این کلیسا حدودا بین قرن ششم و هشتم میلادی ساخته شده که یک راهب گرجی در حدود ۲۰ سال در آن زندگی می کرده است. نکته جالب این است که هیچکس نمی داند راهبان چگونه از این صخره، بالا رفته اند و یا چگونه مصالح ساختمانی را به بالای ستون حمل کرده اند، چرا که انجام این کار در حال حاضر دشوار می باشد چه برسد به بیش از هزار سال پیش.

شهر زیبای باتومی در گرجستان:

این شهر یکی از بهترین تفریحگاه های ساحلی در گرجستان به حساب می آید. هر کسی که دوست دارد در سفر خود تفریح کند و لذت ببرد و اوقاتی به یاد ماندنی را به خاطر بسپارد در تابستان و بهار به شهر زیبای ساحلی باتومی در گرجستان بیاید.
 درختان نخل سر به فلک کشیده در شهر  و ساختمان های رنگارنگ چیزهایی هستند که در باتومی به چشمتان می خورد.
 و اینکه از نظر انتخاب محل اقامت، انواع اقسام اقامتگاه های لوکس ساحلی نیز وجود دارد.
در سفر به باتومی حتما  از " خیابان اروپا " دیدن کنید.

این شهر نه تنها ساختمان های شیک و مدرن بسیار دیدنی دارد، بلکه بهترین ساختمان را می توان گفت دارا می باشد، که به قرن نوزدهم بر می گردد.فضا و بافت شهری در باتومی، هیجان و حس آرامش را به شما القا می کند.وجود ساختمان های قدیمی و جدید که دورتادور این میدان هستند، تضاد زیبایی را به وجود آورده اند.
  " میدان پیزا " یکی دیگر از آن مکان هایی است که نباید دیدنش را از دست داد.
در اولین لحظه ورود به این مکان و دیدن این میدان، حس می کنید، که جایی وسط ایتالیا ایستاده اید.

 به گزارش سفر باتو، رستوران های فانتزی، موزیک زنده و زنگی که هر ساعت از ساعت ۳ بعدازظهر به بعد زده می شود، میدان پیزا را به یک مکان دوست داشتنی فوق العاده دیدنی برای توریست ها تبدیل کرده است.

جاذبه های باتومی:

تله کابین آرگو در باتومی | Argo Cable Car

تله کابین آرگو در بندر باتومی قرار دارد و یکی از محبوب جاذبه هایی است که در شهر ساحلی باتومی وجود دارد. این تله کابین در ارتفاعی حدود ۲۵۰ متری از سطح زمین قرار گرفته است و در ارتفاعات بالا لحظات خوشی را برای شما به ارمغان می آورد. با استفاده از آن می توانید از فوق العاده ترین منظره های دیدنی که در این شهر وجود دارد، دیدن فرمایید. هنگامی که می خواهید از تله کابین آرگو استفاده کنید حتما دوربینتان برای ثبت زیباترین تصاویر از طبیعت و جاذبه هایی که قرار در طول سفر هوایی خود بر فراز شهر باتومی مشاهده کنید بپردازید.

دلفیناریوم باتومی گرجستان

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در باتومی که بسیار برای گردشگران جالب است دلفیناریوم است. این پارک دلفین چندین دلفین به همراه مربیان خود حدود ۳۰ اجرا مختلف را انجام می دهند. هنگامی که به این مجموعه می روید لحظات آرامش بخش و دلنشینی را تجربه خواهید. برنامه های این مجموعه برای گروه های سنی مختلف و به سه زبان گرجی، انگلیسی و روسی برگزار می شود. آکواریوم و دلفیناریوم باتومی یکی از پر طرفدارترین جاذبه های باتومی گرجستان در بین گردشگران تور باتومی گرجستان هستند.

دریاچه نوریگلی

دریاچه نوریگلی یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در باتومی است که در محدوده شهری و به فاصله ی ۱۳۰ متری از دریای سیاه واقع شده است. این دریاچه در حدود ۵٫۵ هکتار وسعت دارد که در وسط پارک ۱۳ هکتاری منطقه نیز قرار گرفته است. عمق این دریاچه حدو ۸ الی ۹ متر است و توسط آب های زیرزمینی تشکیل شده است. در اطراف این دریاچه چند مجموعه قایق رانی، پارک کودک، باغ وحش کوچک، نیمکت برای استراحت، دوچرخه سواری و… برای استراحت و لذت بردن بیشتر از این دریاچه فراهم شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر