بازدید 4048

افزایش نسبی ذرات معلق در هوای تهران

کد خبر: ۹۰۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ 25 May 2019

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ازن و ذرات معلق در هوای پایتخت طی امروز (۴ خرداد) خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده کاهش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۴ خرداد) است، اظهار کرد: طی برخی ساعات امروز شرایط برای افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها فراهم می‌شود.

وی ادامه داد: به‌تدریج با تغییر شرایط جوی در طول روز طی برخی ساعات بعد ازظهر افزایش میزان ابرناکی و سرعت وزش باد انتظار می‌رود و در برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، با وجود افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن در برخی ساعات امروز (۴ خرداد) شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران برقرار است.

شهبازی با اشاره به اینکه با کاهش میزان ناپایداری جوی در ساعات پایانی امروز و تداوم آن تا صبح فردا (۵ خرداد) انتظار می‌رود افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات مشاهده شود، تصریح کرد: با ناپایداری‌های جوی در بعد ازظهر و وزش باد، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط بهتری قرار می‌گیرد.

وی افزود: دمای هوا در پایتخت تا روز آینده روند افزایشی دارد.

شهبازی در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۷۶ در شرایط سالم قرار داشت، گفت: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت با میانگین ۸۰ همچنان در شرایط سالم است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر