بازدید 13660
پیمانه اقتصادی؛

همتی: حذف دلار نیمایی به هیچ وجه صحت ندارد/ عطش عجیب روسیه برای خرید طلا در جهان/ ریزش بورس‌های آسیایی در جنگ تجاری چین و آمریکا/ واردات غذای سگ و گربه ممنوع شد/ نگرانی ژاپنی‌ها از بالا نرفتن نرخ تورم

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش تقاضا و دادوستد در بازار طلا و سکه تهران، قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه ثابت ماند، زندگی در تهران با حقوق زیر ۳میلیون تومان ممکن نیست، بخشی از کاهش قیمت نفت جبران شد، توزیع لاستیک و روغن در پایانه‌های بار، اینترنت نسل چهارم در ونزوئلا با کمک روسیه و هوآوی و وضعیت بازار مسکن پایتخت در هفته گذشته را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 25 May 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کاهش تقاضا و دادوستد در بازار طلا و سکه تهران، قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه ثابت ماند، زندگی در تهران با حقوق زیر ۳میلیون تومان ممکن نیست، بخشی از کاهش قیمت نفت جبران شد، توزیع لاستیک و روغن در پایانه‌های بار، اینترنت نسل چهارم در ونزوئلا با کمک روسیه و هوآوی و وضعیت بازار مسکن پایتخت در هفته گذشته را در بر دارد.

همتی: حذف دلار نیمایی به هیچ وجه صحت ندارد

عبدالناصر همتی در خصوص اعلام خبری مبنی بر حذف ارز نیمایی، گفت: حذف سامانه نیما از مبادلات ارزی به هیچ وجه صحت ندارد و حتی تاکید شده که صادرکنندگان 50 تا 60 درصد ارز حاصل از صادرات خود را در سامانه نیما عرضه کنند. رئیس کل بانک مرکزی، افزود: در حال حاضر سامانه نیما محور تبادل ارزی تجارت ارزی کشور است و به هیچ وجه حذف نمی شود. همتی درباره تشکیل بازار متشکل ارزی، تصریح کرد: در این راستا شرکتی ایجاد و مدیرعامل آن نیز انتخاب شده است و در حال حاضر فعالیت های این بازار در مرحله پایلوت قرار دارد که پس از اتمام این مرحله فعالیت رسمی بازار آغاز می شود.

کاهش تقاضا و داد و ستد در بازار طلا و سکه تهران

عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش ۲۵ هزار تومانی ارزش طلای خام ۱۸ عیار گفت: در یک هفته گذشته میزان داد و ستد به حداقل خود رسید و این موضوع با کاهش تقاضا در بازار همراه بود و پیش بینی می‌شود با توجه به تعطیلی روزهای آینده این کاهش تقاضا و داد و ستد در بازار ادامه داشته باشد. کشتی آرای یادآور شد: کاهش تقاضا و داد و ستد تأثیر قابل توجهی بر قیمت سکه داشته و عاملی شد تا با وجود رشد حباب قیمت سکه به مبلغ ۵۸۰ هزار تومان در میانه هفته، این حباب قیمتی تا ۵۱۰ هزار تومان در انتهای هفته افت کند. این کارشناس بازار طلا و سکه پیش بینی کرد که بعد از تعطیلات عید فطر بازار آنچنان رونقی نداشته باشد و قیمت‌ها روند نزولی خود را ادامه دهند. وی با اشاره به دو دلیل عمده کاهش قیمت طلا و سکه مبنی بر کاهش قیمت ارز و داد و ستد در بازار خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر بگو مگوهای سیاسی کاهش داشته که این موضوع عاملی شد تا تأثیر مسائل سیاسی بر بازار طلا و سکه تا حدودی از بین برود.

قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه ثابت ماند

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جمعه بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۲۸۳.۵۶ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز پنجشنبه ۱.۱ درصد صعود کرد و تا مرز ۱۲۸۷.۲۳ دلار پیش رفت. طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون ۰.۵ درصد رشد قیمت نشان می‌دهد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۲ درصد کاهش داشت و به ۱۲۸۳.۱۰ دلار رسید. به گفته پیتر فانگ، مدیر معاملات شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ، طلا در حدود مرز ۱۲۷۰ دلار حمایت خوبی یافته است و پس از انتشار آمار اقتصادی نه چندان مطلوب آمریکا که قیمت طلا را بالا برد، معامله گران اقدام به خرید دوباره قراردادهایی کردند که پیش از این واگذار کرده بودند. وی در ادامه افزود: اگر طلا بتواند قیمت ۱۲۹۰ تا ۱۳۰۰ دلار را بشکند، می‌تواند به سطح بالاتری صعود کند.

زندگی در تهران با حقوق زیر ۳میلیون تومان ممکن نیست

عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به بخشنامه افزایش حقوق کارمندان دولت، گفت: برخی بر این باورند این بخشنامه باعث بازگشت حقوق های نجومی می شود اما این افراد فراموش کرده اند که دریافت مالیات پلکانی شده است و عملا حقوق نجومی ممکن نیست. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: دولت در تلاش است که سقف افزایش هفت برابری را رعایت کند و در این زمینه مصمم است که حقوق های نجومی به جامعه و به بدنه دولت برنگردد؛ از این روی، حقوق ها را طبق قانون پرداخت در نظر می گیرد.

وی تأکید کرد: نمایندگان مردم از نظام پرداخت هماهنگ و عادلانه استقبال می کنند و برای محیا شدن این امر تلاش خواهیم کرد که مسیر اجرا هموار شود. وی افزود: البته در این مسیر ممکن است مقرراتی وجود داشته باشد که نتوان آن را تغییر داد یا اصلاح کرد چرا که این احتمال وجود دارد که با تغییر یا اصلاح، کارمندان و مدیران به دیوان عدالت اداری شکایت کنند و حکمی بر خلاف قانون صادر شود از این رو به راحتی نمی توان نظام پرداخت عادلانه را ایجاد کرد. یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه مجلس حامی افزایش حقوق برای حقوق بگیران پایین است، گفت: نمایندگان خواهان کاهش حقوق های نجومی و افزایش حقوق های پایین است، چرا که در حال حاضر شرایط زندگی برای کسانی که حقوق پایین دارند بسیار سخت و مشکل است. این نماینده مجلس تأکید کرد: نباید فراموش کرد که با پلکانی شدن مالیات حقوق بگیران در واقع دیگر حقوق های 5 تا 7 میلیونی افزایش چشمگیری پیدا نمی کند در واقع میزان افزایش حقوق و پرداخت مالیات برابری می کند، با این فرمول حقوق های زیر 10 میلیون می ماند. وی اظهار داشت: حقوق نجومی بالای 10 میلیون تومان محسوب می شود، کسانی که 15 تا 25 میلیون تومان حقوق می گیرند، در واقع حقوقشان نجومی بوده و عادلانه نیست، از این رو باید فکری شود تا چنین افرادی حقوق نگیرند. این نماینده تاکید کرد: باید برای حقوق بگیران پایین فکری کرد، زندگی در تهران با حقوق زیر 3 میلیون تومان دیگر ممکن نیست.

عطش عجیب روسیه برای خرید طلا در جهان

روزنامه دیلی اکسپرس: آدریان اش، رئیس بخش مطالعات شرکت بین المللی کارگزاری بولین ولت اعلام کرد، میزان خریداری طلا از سوی روسیه در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ به ابعاد بی سابقه و رکوردی جدید رسید که علامت بدی برای صلح جهانی است. این روزنامه اعلام کرده روسیه طی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ ذخایر طلای خود را به میزان ۱۴۵.۵ تن افزایش داده که ۶۸ درصد بیشتر از دوره مشابه در سال ۲۰۱۸ است. پیشتر شورای جهانی طلا اعلام کرده بود روسیه طی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی ۵۵.۳ تن طلا خریده و ذخایر طلای خود را به ۲۱۶۸ تن رسانده است. مسکو ضمن افزایش ذخایر طلای خود سرمایه گذاری در اوراق بهادار امریکا را کاهش داده و همچنین تلاش می کند وابستگی به دلار امریکا را کاهش دهد. به این ترتیب مسکو تلاش می کند خود را در مقابل بحران احتمالی در اقتصاد جهانی مصون نگاه دارد. رئیس بخش مطالعاتی این شرکت بین المللی کارگزاری می گوید: خریداری مقدار زیادی طلا توسط دولت‌ها و بانک‌های مرکزی بندرت علامت خوبی برای صلح و همکاری در سراسر جهان بوده است. وی خاطرنشان می‌سازد اگر مسکو که دارای مکان پنجم در رتبه‌بندی کشورها از لحاظ ذخایر طلا است، به خریداری طلا به مقدار و سرعت فعلی ادامه دهد، از فرانسه و ایتالیا جلو زده و جزو سه کشور پیشتاز در این رتبه بندی شده و به این ترتیب روسیه مکان خود در صحنه جهانی را تقویت خواهد کرد.

وزارت اقتصاد آلمان: توقف صادرات نفت روسیه برای پالایشگاه‌های آلمانی قابل مدیریت است

وزارت اقتصاد آلمان گفت: تهدیدی به لحاظ امنیت عرضه محصولات نفتی در اثر ادامه مشکلات فنی برای عرضه نفت از خط لوله دروژبا روسیه وجود ندارد. سخنگوی این وزارتخانه در پاسخی کتبی اعلام کرد، پالایشگاه های این کشور بر اساس اطلاعاتی که به این وزارتخانه رسیده است، توانایی استفاده از ذخایرشان را دارند تا به فعالیت های خود ادامه دهند. وی افزود این وزارتخانه این وضعیت را همچنان رصد می‌کند، اما در حال حاضر هیچ الزامی برای رهاسازی نفت از ذخایر استراتژیک وجود ندارد. از ماه گذشته، نفت خام آلوده وارد خط لوله دروژبا شد و همین اتفاق سبب شد تا روسیه مجبور به قطع صادرات نفت به مشتریان خود در بلاروس، اوکراین، لهستان، آلمان و تعدادی از کشورهای آسیای میانه شود.

بخشی از کاهش قیمت نفت جبران شد

روز جمعه، قیمت‌های نفت که روز پنجشنبه با رشد ذخایر نفت انبارهای نفت و نگرانی از کند شدن اقتصادهای جهان تحت تأثیر جنگ تجاری، ۵ درصد سقوط کرده بودند، توانستند یک درصد از این افت را جبران کنند، اما به سوی ثبت بزرگترین سقوط هفتگی امسال پیش‌می‌روند. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، تا ساعت ۱۲:۱۹ به وقت تهران، ۶۷ سنت یا ۰.۹۳ درصد نسبت به قیمت بسته شده دیشب رشد کرد و به ۶۸.۳۶ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام آمریکا هم ۵۸ سنت یا ۱.۰۰ درصد رشد کرد و به ۵۸.۴۷ دلار رسید. ای‌ان‌زی بانک، روز جمعه در یادداشتی نوشت، با ادامه‌دار شدن تنش‌ها بین آمریکا و ایران، ریسک‌های زیادی برای عرضه نفت بازارها وجود دارد که می‌تواند بازارها را مختل کند. ای‌ان‌زی بانک نوشت: به احتمال زیاد، تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران و ونزوئلا، صادرات نفت از اوپک را بیش از پیش کاهش خواهد داد.

ریزش بورس های آسیایی در جنگ تجاری چین و آمریکا

سی ان بی سی، معاملات روز جمعه بورس‌های آسیایی نیز به مانند روزهای گذشته تحت تأثیر اخبار جنگ تجاری بین چین و آمریکا قرار گرفت و با هشدارهای تازه از طرف مقامات بانک مرکزی آمریکا نسبت به پیامدهای این جنگ، بورس‌های آسیایی بیش از پیش وارد محدوده قرمز شدند. در معاملات دیروز منطقه آسیا ـ اقیانوسیه، شاخص "ام اس سی آی" که شاخص بورس ژاپن را شامل نمی‌شود با ۰.۱۸ درصد کاهش نسبت به روز قبل بسته شد. روند کاهشی در چین نسبتاً ملایم‌تر از دیگر نقاط بود: شاخص "شانگهای کامپوزیت" ۰.۱۶ درصد کاهش یافت و شاخص "هانگ سنگ" با ۰.۴۵ درصد افزایش به کار خود خاتمه داد. در بین شاخص‌های بورسی، روند کاهشی در کره جنوبی و استرالیا بیش از همه سنگین بود جایی که شاخص "کسپی" سئول ۰.۶۹ درصد و شاخص "ای اس ایکس" بورس سیدنی ۰.۵۵ درصد کاهش یافتند. شاخص "نیک کی ۲۲۵" در ژاپن با ۰.۱۶ درصد عقب نشینی نسبت به روز قبل بسته شد. تحلیل گران بانک "ای ان زد" در گزارشی نوشتند: تغییر مسیر منفی در جریان مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا دارای تبعاتی بر بورس بود. به نظر می‌رسد چین به جای قبول خواسته‌های آمریکا خود را آماده حمایت بیشتر از شرکت‌های بزرگ این کشور می‌کند.

توزیع لاستیک و روغن در پایانه‌های بار

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده در کمیسیون عمران با وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار است لاستیک و روغن مورد نیاز رانندگانی که بار و مسافر جابجا می‌کنند از طرف شرکت توزیع کننده روغن در پایانه‌های بار توزیع شود تا رانندگان با مشکلات کمتری روبه رو شوند.

وضعیت بازار مسکن پایتخت در هفته گذشته

دنیای اقتصاد نوشت: مشاوران املاک دو دلیل اصلی برای کاهش مراجعه و انجام معامله آپارتمان مسکونی طی چند هفته اخیر اعلام می‌کنند. از دیدگاه آنها دلیل نخست، به همزمانی با ماه مبارک رمضان بازمی‌گردد. آنها عنوان می‌کنند: به‌طور طبیعی و طبق روال هر ساله، حجم مراجعات و به تبع آن حجم معاملات خرید و فروش انجام شده در بازار مسکن پایتخت در این ماه به دلیل سرگرم بودن مردم به انجام فرایض و عبادات ویژه این ماه مبارک کاهش پیدا می‌کند. آنها اما دلیل دیگر کاهش حجم مراجعات متقاضیان مصرفی برای خرید یا فروش ملک را، شکاف معنادار قدرت خرید و قیمت‌های پیشنهادی سمت عرضه عنوان می‌کنند. به گفته آنها هر چند طی ماه‌های اخیر، شیب رشد ماهانه قیمت مسکن نسبت به نیمه دوم سال گذشته کاهش پیدا کرده همچنان روند رشد ماهانه قیمت مسکن کامل متوقف نشده است. از این روی، متقاضیان مصرفی به ویژه خانه‌اولی‌ها امکان حضور در بازار را ندارند. از این رو به ناچار اندکی میزان مراجعه و جست و جوی خود را کاهش داده‌اند.

به گفته آنها هرچند طی یک سال گذشته، متوسط قیمت مسکن حدود ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل از آن رشد داشته است اما سقف تسهیلات بانکی برای افزایش قدرت خرید متقاضیان مصرفی ثابت مانده و همین موضوع امکان برنامه‌ریزی و ورود بخش زیادی از این گروه متقاضیان را به بخش خرید و فروش ملک از بین برده است. در جدول نبض بازار امروز قیمت قطعی آپارتمان‌های مسکونی معامله شده طی سه روز ابتدایی خردادماه ارائه شده است.

همتی: حذف دلار نیمایی به هیچ وجه صحت ندارد/ عطش عجیب روسیه برای خرید طلا در جهان/ ریزش بورس های آسیایی در جنگ تجاری چین و آمریکا/ واردات غذای سگ و گربه ممنوع شد/ نگرانی ژاپنی‌ها از بالانرفتن نرخ تورم

واردات غذای سگ و گربه ممنوع شد

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، ​معدن و تجارت گفت: از ۸ اردیبهشت امسال ۱۴۳ ردیف تعرفه مشمول ممنوعیت واردات شد که غذای سگ و گربه نیز در این فهرست قرار دارد. وی با بیان اینکه واردات غذای سگ و گربه صرفا برای مصارف لوکس نبوده است، گفت: از برخی سگ‌ها در حوزه مأموریت‌های نیروی انتظامی، هلال احمر و آتش نشانی وبه منظور استفاده از حس بویایی یا چشایی آن‌ها استفاده می‌شود که خوراک خاص مصرف می‌کنند. از این روی، ممکن است این خوراک در کشور تأمین نشود. نیازی افزود: سال ۹۶ ارزش میزان واردات غذای سگ و گربه ده میلیون دلار بود که در سال ۹۷ با اعمال سیاست‌های مدیریت واردات به هفت میلیون دلار کاهش یافت ضمن اینکه امسال با توجه به اعمال ممنوعیت واردات در این بخش کاهش واردات بیشتر هم خواهد بود.

وی همچنین گفت: با سیاست‌ها و اقداماتی که در سال ۹۷ پیش بینی و اجرا شد واردات در مقایسه با سال ۹۶ حدود ۲۰ درصد کاهش یافت و این در حالی است که کاهش واردات در حوزه کالا‌های مصرفی حدود ۳۲ درصد بوده است. نیازی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: همچنین واردات کالا‌های ممنوعه از حدود ۳ میلیارد دلار در سال ۹۶ به حدود ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۹۷ کاهش یافت.

اینترنت نسل چهارم در ونزوئلا با کمک روسیه و هوآوی

نیکلاس مادورو اعلام کرد به کمک روسیه و شرکت هوآوی در سرتاسر این کشور اینترنت نسل چهارم راه‌اندازی می‌کند. وی همینطور اعلام کرد که کاراکاس در پی توسعه تکنولوژی ماهواره‌ای خود است. وی ادامه داد: «چیزهای زیادی است که باید نوید آن را به شما بدهم. یکی از آنها این است که به کمک روسیه و چین می‌خواهیم اینترنت سریع و ارزان برای شهروندانمان ایجاد کنیم. من دستور ایجاد اینترنت پرسرعت را داده‌ام.» در دیدار دسامبر گذشته مادورو از روسیه، دو کشورطبق تفاهمنامه‌ای تصمیم به راه اندازی ماهواره «گلوناس» مختص این کشور در آمریکای جنوبی گرفتند. این درحالی است که در ژانویه گذشته اقدام «خوآن گایدو» رهبر اپوزیسیون مبنی بر اعلام ریاست‌جمهوری خودخوانده و به رسمیت شناختن وی توسط آمریکا و متحدانش، ونزوئلا را وارد بحران جدیدی کرد. در پی این تحولات، میلیاردها دلار از فروش نفت ونزوئلا که در اختیار آمریکا بود بلوکه شد. روسیه و چین و چند کشور دیگر مادورو را به عنوان رئیس‌جمهوری قانونی این کشور به رسمیت می‌شناسند.

نگرانی ژاپنی‌ها از بالا نرفتن نرخ تورم

نرخ تورم ژاپن در ۱۲ ماه منتهی به آوریل در شرایطی با ۰.۱ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه منتهی به ماه قبل به ۰.۹ درصد رسید که هنوز با نرخ ۲ درصدی هدف گذاری شده توسط بانک مرکزی این کشور فاصله معناداری دارد. به نقل از آسوشیتد پرس، در این مدت بهای سوخت، برق و آب با ۴.۴ درصد افزایش بیشترین افزایش قیمت را در بین گروه‌های مختلف داشته است. هسته تورمی که تغییرات قیمت مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای قیمتی در آنها در نظر نمی‌گیرد، طی این مدت با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۰.۶ درصد رسیده است. بانک مرکزی ژاپن با توجه به نرخ تورم پایین و کمبود نیروی کار در دوراهی سختی برای تعیین مسیر آینده سیاست‌های پولی خود قرار گرفته است. سیاست‌های انبساطی بانک مرکزی ژاپن در حال حاضر بزرگ‌ترین بسته محرک در بین کشورهای جهان محسوب می‌شود و اکنون برخی اقتصاددانان با انتقاد از این سیاست خواستار تغییر رویه کنونی این کشور شده اند. به گزارش ایسنا؛ دارن او، کارشناس مسائل اقتصادی شرق آسیا در مؤسسه "کپیتال اکونومیکس" گفت: با توجه به رشد پایین نرخ تورم و سطح دستمزدها باید سیاست‌های بانک مرکزی تغییر کند و در غیر این صورت ممکن است نرخ تورم دوباره به محدوده منفی بازگردد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
کاری که روسیه برای مقابله با تحریم امریکا انجام میده باید ما هم زمانی که پول داشتیم انجام میدادیم.با فروش طلا در بازار داخلی روسیه روبل موجود در بازار رو جمع اوری میکنه و به این صورت مانع از بی ارزش شدن پول ملیش میشه.همینقدر ساده
سرنوشت طرح بازارمتشکل ارزی هم ( بافرض فراهم شدن زیرساخت هایش) مشابه طرح های دیگرمثل بازارثانویه ونیمایی وخواهدشد. قیمت هرکالایی رانسبت عرضه وتقاضاتعیین میکند وقرارنیست این طرح منجربه افزایش عرضه وکاهش تقاضاشود بطورحتم این طرح برروی تقاضا تاثیری نخواهدداشت مگرانکه عده ای نااگاه تحت تاثیرالقاهای روانی قرارگرفته ودلارهای خودرامفت به بارارعرضخ کنند
كافيه ژاپني ها چند نفر از مسئولين مارو بعنوان مدير استخدام كنند تا در كمتر از يكسال تورم سه رقمي رو تجربه كنند و از تورم منفي سالها رهايي پيدا كنند
خب غذای سگ و گریه رو وارداتش رو ممنوع میکنیم واسه مافیا شکل میگیره. چون در هر صورت سلیقه مردم رو نمیشه تغییر داد. طرف میره قاچاقیش رو میخره حالا معلوم نیست اون جنس سمی باشه نباشه اصل باشه یا نباشه. مثل مشروبات الکلی و هزارتا چیز دیگه. واردات زمانی قطع میشه که کشور خودکفا شده باشه توی اون محصول. اگه اینطوریه پس چرا واردات سیگار رو ممنوع نمیکنین؟؟
واردات غذای سگ و گربه مگه آزاد بود؟!
من گربه خیلی دوست دارم، میو میو ، آزارش به هیچکسی نمیرسه با یک پیش کردن هم فرار میکنه، ولی سگ جز مزاحمت برای مای همسایه نداشته. چند روز پیش رفته بودم با قطار تبریز و برگشتم، توی راه روستا و دهات زیاد دیدم، سگ های گله به محض اینکه قطار از کنارش رد میشد واقع واقع میکردن، سگ برای دشت و کوه و صحراست نه برای شهر با اینهمه تراکم جمعیت که یک رهگذر هم از کوچه عبور کنه سگ همسایه شروع میکنه واق واق کردن فرقی هم به حالش نمیکنه ظهر باشه یا نصف شب و فکر نمیکنه مردم میخوان مطالعه کنند یا خواب باشن یا بیمار داشته باشن.
بنده به آقای زنگنه وزیر محترم نفت، و آقای همتی رئیس محترم بانک مرکزی عرض میکنم که راهی بیابید که نفت را حتی اگر شده با تخفیف به دلالان آسیایی بفروشیم و بجای استفاده از سیستم بانکی و حواله که قابل رهگیری توسط امریکاست، پول نقد وارد کنید، حتی یوآن چین هم در این شرایط بهتر از اینست که فقط نفت را انبار کنیم و بدون خریدار نظاره گر آب شدن صندوق ارزی کشور باشیم. با یوآن چین هم میشه وضعیت ارزی کشور را بالانس کرد.
نگرانی ژاپنی‌ها از بالانرفتن نرخ تورم رو اصلا درک نمیکنم ، با وجود متخصصین ایرانی نباید نگران باشید .... شما به ما تکنولوژی بدید و ما هم در عوض به شما تورم افسارگسیخته میدیم .... بالاخره باید با هم همکاری کرد تا دنیا آباد بشه دیگه ...نه؟!!!!! هزاران حسرت و اندوه ....
دلار پایین نیومده
همش کذب بود
فقط حباب سکه ترکید که اونم موقتی است
قیمت هرکالایی ازجمله ارز تابع نسبت عرصه وتقاضاست و بااجرای هزارطرح دیگرمانند بازارثانویه و بازارمتشکل ارزی هم نحت الشاع قرارنخواهدگرفت !!!
ای کاش ایران هم به جای عطش سیری ناپذیر به چاپ پول بدون پشتوانه و دریافت دلار کاغذی کشور دشمن (آمریکا) در ازای صادرات نفت، عطش سیری ناپذیری همانند روسیه برای خرید طلا و بالابردن ارزش پول ملی داشت.
ژاپن از نعمتی یا نوبخت تستفاده کنه بنظرم تا ۳رقمم بتونه تورم برسونه..
تکیه کلام اقایان (صرف افعال مستقبل):
می ماند
میشود
اتفاق می افتد
خواهدشد
خواهیم کرد
دریغ از افعال ماضی :
شد
صورت پذیرفت
انجام دادیم
تحقق یافت
نگران نباشيد ! افراد خاص غذاي سگ و گربه قاچاق وارد مي كنند و شش برابر قيمت مي فروشند .
دلم برا این ژاپنیها سوخت. باید بیان پیش ما تا درس" تورم و نحوه بالا نگهداشتن آن" را بهشون یاد بدیم
در تهران حقوق زیر 8000000 جوابگو نیست
نه 3000000
نمایندگان ما فکر انتخابات اسفندماهشونن!!
با سلام
چرا باید غذای سگ وگربه ازاد باشد واتوموبیل نهبه چه دلیل
ایا دین ما گفته است مرکب نا ایمن سوار شوید ویا غذای سگ وگربه وارد کنید
دینمان فرموده مومن مر کب خوب سوار می شود البته در حد وسع نه اینکه این اتوموبیل های داخلی نا صحیح وغیر استاندارد
اول بایستی اتوموبیل داخلی استاندارد با شد ویعدا همان را از اتوموبیل خارجی بخواهید .
این ژاپنی ها به جای اینکه این همه هزینه کنند بیان یکی دو تا از مسئولین اقتصادی ما رو ببرند تا یه ماهه تورم رو ببرند بالای 40درصد. چه کاریه برنامه ریزی می کنند برای دو درصد!!!!!!!!!!!!!!!!!
ژاپن بیاد محمود و حسن و جهانگیر مارو ببره یه شبه تورم 30 درصد واسشون درست میکنند.پولم نمیخواهیم
ورود غذای سگ و گربه را چرا ممنوع میکنید!!
دولت سرمایدارن میخواهد باصطلاح بمردم ۹۰٪، مردم دوستی خود را نشان دهد؟؟
آمده ابرو را درست کند چشم را کور کرده است.
از فردا سگ های از ما بهتران گوشت پشت مازو و انواع مواد غذایی درجه یک را کوفت کرده و بازهم بیشتر باید مردم عادی حسرت بخورند و با نان وخرما و چای افطار.
اینرنت ۱۰۰G برای ونزوئلا و بحران ان؟
با ممنوعیت واردات غذای سگ و گربه این حیوانات تازه شرایط زندگی مردم را درک خواهند کرد .
ای کاش واردات کالاهای غیر ضروری را کاملا خذف کنند تل ارز جهانگیری به آنها تعلق نگیرد اینها پوششی برای خروج ارز از ایران هستند . فرقی با خریداران محصولات کشاورزی با قیمت بالا برای به سختی انداختن ایران ندارد .
ای کاش مجوز احداث کارخانجات را فقط برای تولیدات زیر ساخت و صنعتی بدهند و نه برای رانی و پفک و نوشابه و کیک و ... که نخوردن آنها مشکلی در جامعه ایجاد نمی کند که هیچ بلکه بدلیل مواد نگهدارنده ای که در آنها مصرف میشود سلامت جامعه هم حفظ شود .
مسئولین ما با کمال میل برای انتقال تکنولوژی چگونه از هیچ تورم بسازیم به ژاپنی ها اعلام آمادگی کرده اند تا بتوانیم کمکی در این راه بکنیم .
از سوئی دیگر ایران خودرو و سایپا هم برای کمک فکری به کمپانی های تویوتا و هوندا و میتسوبیشی و ... اعلام آمادگی کرده اند
این دولت در بحث مسکن بسیار به مردم بیچاره ظلم کرد........وزیر قبلی بسیار ناکارامد بود که در لج و لج بازی با احمدی نژاد مسکن مهر را رها کرد و این شد وضعیت مسکن کشور که قیمت ها دقیقا در شهر قم 4 برابر شده است ....
تاحالافکرمیکردیم ورودغذابرای حیوانت نجستی چون سگ وگربه نوعی شوخی است حالاکه فهمیدیم واقعیت داشته اگریکنفر جواب دادکه آیادرکدام کشوراسلامی وقتی ارزبرای داروودرمان نیست باچه حکم شرعی ارزبرای اینگونه حیوانات وجوددارد ؟؟هرچندکه این حیوانات هم برایشان غذابوفوروجودداردوازگرسنگی نمرده اندوخودشان غذایشان راپیدامیکنندفکرداروی بیماران باشیدواقعاباعث تاسف است ....ای دوصدلعنت براین تقلیدباد....خلق راتقلیدشان بربادداد. بینهایت لعنت براین تقلیدباد،،،ازغربی هاپیشرفت درعلم ودانششان رایادنمیگیریم پرتلاشی آنهارادرکارهایشان یادنمیگیریم وهرچه آدم حسابیهایشان میکنندیادنمیگیریم ولی کارهای بی ارزش بعضی هایشان رابشدت تقلید میکنیم
همتی و تمامی دولتمردان باید یه کلاس اموزشی برای ژاپنی ها بزارند برای افزایش تورم!!
یک نفر یکسال پس انداز کند 3 متر خانه می تواند بخرد
آخه این عدالت هست .... مجلس و دولت کجا هستند مشغول چه کاری هستند؟؟؟
آخه اینم نگرانی داره؟ کافیه مسئولین مارو یه مدتی اونجا ببرن تا هرچند درصد که دلشون خواست تورمشونو بالا ببرند.تا باشه از این مشکلات باشه.مایش چند تا مدیر نالایق چند تا ژن خوب و..که ما کم نداریم اصلا" خوبه دولت این آقایون رو برا ارز آوری به ژاپن صادر کنه تا با یه تیر چند نشون بزنه هم مشکل اونا حل میشه
ژاپن برای بالا رفتن نرخ تورمش باید چند کلاس بیاد از مسوولان ما سواد یاد بگیره
شنبه ۴ خرداد ساعت ۱۲:۲۰
دلار ۱۴۳۵۰
یورو ۱۶۱۵۰
سکه ۴۸۸۰۰۰۰
قبلا مردم از دست این مدیران ناکارامد در عذاب بودن حالا حیوانات بی گناه هم در عذاب شدن
ژاپنی ها بیان دو هفته پیش مسئولان ما درس یاد بگیرن، بعد میرن تورم ۱۰۰ درصدی ایجاد میکنن
مردم بیچاره شدن
نگرانی ژاپنی‌ها از بالا نرفتن نرخ تورم !!!!!
اونا کجا و ما کجا ؟؟؟
اقایان نمایندهگان قوه مقننه و مسئولین قوه مجریه در امد به ریال وهزینه زندگی به دلار با داشتن اجاره خانه برای اقشار کم درامد کارگر وکارمند ضعیف قابل درک و لمس میباشد قیمت کالاهای و مواد غذایی دو تا سه برابر شده لبنیات پنیر کاله و رامک و.... 2200 تومانی 7000 تومان اوزان ان در بسته بندی ها نیز 100 گرم کم شده برنج روغن حبوبات پیاز سیب زمینئ سبزی کاهو و ماکارونی دستمال کاغذی و پوشک وکلیه شوینده ها و مواد بهداشتی و روغن و لوازم خودرو و کلیه کالاها مصرفی هم سه برابر شده وهم وزن شان کم شده حامل های انرژی اب برق گاز تلفن هزینه های خدمات شهرداری دارایی ثبت و حمل ونقل و غیره هم بطور خاموش و ساکت وارام دورهای افزایش داشته ؟؟؟؟؟ شما مسئولین ایا در این کشور زندگی نمیکنید ایا در قبال مردم و ارای مردم و رفاه نسبی مردم مسئول نیستید ؟؟؟؟؟؟؟ کسی نیست صدای اقشار ضعیف کم درامد باشد ؟؟؟؟
کاملا با ممنوعیت واردات چنین مسخره بازی هایی مانند غذای سگ و گربه موافق هستم! پولش را خرج فقرا و ایتام کنید
نمی دانم ژاپنیها ایران را دارند نگران چه چیزی هستند با وارد کرون یک مدیر اقتصادی ایرانی می توانند تورم صد در صدی را تجربه کنند
به ژاپني ها توصيه مي كنم نگران تورم پاين در كشورشان نباشند(1%تورم)
براي كارورزي تشريف بيارند ايران مسئولين توانمند ما با آنها جهت افزايبش دورقمي تورم همكاري كرده و آموزش هاي تخصصي لازم را ارائه خواهند كرد. و من الله توفيق
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر