بازدید 4864

تابستان امسال پروانه شکار صادر نمی‌شود

کد خبر: ۹۰۰۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷ 22 May 2019

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه جلسه بررسی وضعیت قرق‌های اختصاصی کشور گفت: تابستان امسال پروانه شکار برای چهارپایان صادر نخواهد شد.

به گزارش مهر، حمید ظهرابی گفت: بر اساس ابلاغیه‌ای که به استان‌های کشور شده، صدور پروانه شکار چهارپایان تنها در صورتی انجام می‌شود که مطالعات جمعیت شناسی در مناطق انجام شود و صدور پروانه شکار لزوماً بر پایه مطالعات جمعیت شناسی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این ابلاغیه اخیراً به استان‌ها ارسال شده و در این مدت کم امکان انجام این مطالعاتی وجود ندارد، پس در تابستان جاری هیچ پروانه شکاری صادر نخواهد شد.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین گفت: قرق های اختصاصی نیز مکلف به انجام مطالعات ظرفیت برد شده اند که این مطالعات در حال انجام است.

ظهرابی تأکید کرد: از این پس انجام مطالعات دقیق جمعیت شناسی با همکاری مراکز دانشگاهی مبنای تصمیم گیری نهایی برای صدور پروانه شکار خواهد بود که از سال جاری اجرا می‌شود.

وی گفت: علاوه بر پستانداران، صدور پروانه شکار و صید برای پرندگان و ماهیان آب‌های داخلی نیز منوط به انجام مطالعات و تعیین ظرفیت قابل بهره برداری پایدار است.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست: در علم روز حفاظت حیات وحش، توجه به بهره برداری پایدار در راستای پایدار سازی حفاظت ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی گفت: در اهداف کنوانسیون تنوع زیستی بهره برداری پایدار از منابع تنوع زیستی و بهره‌مندی عادلانه ذینفعان از منافع حاصل از تنوع زیستی مورد تاکید قرار گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر