بازدید 9020

توزیع کالای اساسی به وسیله کوپن انجام شود

کد خبر: ۹۰۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹ 19 May 2019

یک عضو کمیسیون حقوقی ــ قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که توزیع کالاهای اساسی زجر آور و موجب مشقت مردم است، گفت‌: این توزیع کالاها باید به وسیله کوپن انجام شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ‌ایسنا، محمد کاظمی، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی در تذکری به رییس جمهور، گفت‌: سال ۹۸ به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شد. محقق شدن این شعار لوازم و مقدماتی دارد که مهم‌ترین آنها بانک‌ها هستند. امروز تولید ما به شدت درگیر مسائل بانکی است و تولید کنندگان به دلیل صدور اجراییه توسط بانک‌ها یا در زندان هستند یا فراری هستند و یا این که واحدهای تولیدی آنها متوقف شده است. لازم است که این موضوع در هیات دولت مطرح شود تا برای پرداخت تسهیلات دریافتی مهلت دو ساله ایجاد شود و پرداخت‌ها به تعویق بیفتد.

این عضو کمیسیون حقوقی ــ قضایی مجلس شورای اسلامی بیان‌ کرد: مجلس شورای اسلامی تا ۱۴ میلیارد دلار به کالاهای اساسی اختصاص داد. این کالاها نیز وارد می‌شود، ولی سیستم توزیع آنها زجرآور است و برای مردم ایجاد مشقت می‌کند. مجلس شورای اسلامی که به شما اختیار داد پس توزیع کالاهای اساسی را به وسیله کوپن انجام دهید تا خانواده‌ها برای دریافت چند کیلو قند و شکر یک صبح تا بعد از ظهر در صف نمانند و در آخر هم چیزی دریافت نکنند.

وی در پایان با اشاره مشکلات حوزه انتخابیه خود در تذکری به وزیر راه، اظهار کرد: از شما و همکارانتان تشکر می‌کنم. در خصوص تسریع در عملیات اجرایی جاده ملایر ــ آورزمان ــ نهاوند و انجام جاده ترانزیتی ملایر ــ بروجرد عاجلا اقدام شود. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در بازسازی یخدان تاریخی "میرفتاح" که در سیل دچار مشکل شده است، اهتمام ورزد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۶
اگر مبلغ کوپن را به مردم بدهید (هدفمندی یارانه ها) تا مردم با عقل خودشان خرید کنند چه مشکلی دارد؟
پاسخ ها
بهزاد
| Canada |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
واقعا توی این چند سال که یارانه پخش میکنند نفهمیدید
اکه این روش چه معایبی داره ؟ یارانه ی شما الان چقدر ارزش داره ؟ هفت هشت سال پیش چقدر ارزش داشت ؟ آیا مبغلش زیاد شد در این سالها ؟ آیا پخش کردن پول باعث افزایش قیمتها نشد ؟ از روی شکم نظر ندید.
کوپن که زجر آورتره. باید تو صف ایستاد. بهترین راه افزایش یارانه هست. ده برابر بشه.
آقای محترم باید کوپن االکترونیکی باشه -تاهم صف کمتر بشه وهم همه به موقع وبعد از وقت کاری بروند از فروشگاه مایحتاج خود را بگیرند لطفا کارشناسی نظر بدهید.
پاسخ ها
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
این صف کشیدن های مردم برای عده ای (خاص) آمار خوبی است و همچنین نشان از فلاکت جامعه دارد که با روش های فرسوده جنگ دوم جهانی مجددا بیعت کنند
آفرین به بزرگان که بعد از 30 سال دوباره به کوپن بر می گردند این زندگی کوپنی در شان ملت ایران است
یارانه که هر روز یه چیزی میگن دهک اول و آخر شده
بسلامتی. بعد از 40 سال روز از نو روزی از نو
همون کوپن بهتره . پول دست مردم اثرش میشه همون یارانه 45 تومنی که تولید مملکت را به خاک سیاه نشوند
پاسخ ها
آراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۹
ظاهرا شما دوره سیاه کوپن را ندیدی عزیز
ای چرخ فلک ، دوندگی ما را کشت / بر درگه خلق ، بندگی ما را کشت .
یک منکر و اینهمه گناه واجب / ای مرگ بیا که زندگی ما را کشت .
به اين ميگن اقتصاد پويا
بعدازچهل سال برگشت به عقب
دنيا چرانميادازشمادرس بگيره؟
ممنونم از مسئولین. شغل کوپن فروشی را احیا کردند. من که از الان می رم سراغ این شغل شریف.
ایا بهتر نیست بعد از تشکیل وزارت بازرگانی نحوه تامین کالا های اساسی ساماندهی شود باور کنید در دنیا وزارت بازرگانی یا تجارت کار واردات و صادرات و تامین ارزاق عمومی را عهده دار است مثل کشور ما در دنیا نظیری پیدا نمیشود که وزارت صمت که عمده کارش صنعت و معدن هست به کار بازر گانی هم برسد که این واویلای موجود بخاطر همین است طبیعی است رانت خواران و محتکران و کاسبان تحریم که از اشفته بازار موجود حد اکثر بهره را برده و می برند با صرف هزینه هایی مانع تشکیل وزارت بازر گانی شده و خواهند شد مردم باید ببینند کدام طیف در مجلس مخالف تشکیل وزارت بازرگانی است تا معلوم شود این همه فقر و فلاکت و صادرات بی رویه مواد غذایی توسط چه طیفی صورت می گیرد اگر وزارت بازرگانی باشد قیمت برنج سه ماهه دو برابر نمیشود و بقیه ارزاق عمومی هم همینطور
بهانه ای قشنگتر از این نبود؟! «زجر آور» !
مثلا اگر کوپن باشد مشکل حل می شود؟، گرانی، احتکار، اختلاس، دزدی از بیت المال، افزایش شکم سیر ها و.......
تمامی اینها افزایش خواهد یافت. مگر کوپن باشد سیستم توضیع نیز تغییر خواهد یافت؟ پس اکنون سیستم را اصلاح کنید و بهانه نیاورید.

مشکلی که ایشان به آن اشاره نموده اند، مشکل مردم نیست و مربوط به دولت و سازمانها ی مربوطه می باشد که توان کنترل بازار و مال مردم خور ها را ندارند!
کوپن خوبه الکترونیکی -که هر ماه شاژ بشه وبدون صف که هر وقت خواستیم وزمان بود تا اخر ماه برویم از فروشگاهها بگیریم .فقط لطفا زودتر چون دیگه چیزی برا ی خوردن نداریم وپس انداز هم نداریم که از جیب بخوریم.اینم نشه حکایت سبد کا لا که قرار بود تا اخر سال گذشته 3 بار بدن که یک بار بیشتر ندادن اونم فقط برا یک عده خاص
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر