بازدید 5588

تعداد صفحات «اطلاعات» هم کم شد

کد خبر: ۹۰۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ 18 May 2019

روزنامه «اطلاعات» به دلیل کاهش هزینه‌ها و همراهی با صرفه‌جویی ملی، از امروز (۲۸ اردیبهشت ماه) با کاهش ۴ صفحه، در ۱۲ صفحه اصلی منتشر می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، روزنامه «اطلاعات» به مدیر مسئولی محمود دعایی به دلیل کاهش هزینه‌ها و همراهی با صرفه‌جویی ملی، از امروز (۲۸ اردیبهشت ماه) با کاهش ۴ صفحه، در ۱۲ صفحه اصلی منتشر می‌شود.

این روزنامه در مطلبی کوتاه در این زمینه توضیح داده است:

«به اطلاع خوانندگان ارجمند می‌رسانیم با توجه به تحریم‌های ظالمانه کشور و گرانی شدید کاغذ، به خاطر کاستن از هزینه‌ها و همراهی با دولت جمهوری اسلامی در صرفه‌جویی ملی، تصمیم گرفتیم از امروز ۴ صفحه از صفحات لایی روزنامه بکاهیم. طبعاً تلاش خواهیم کرد با ارائه مطالب گزیده‌تر و کیفی‌تر تأثیر این کاهش را به حداقل برسانیم. بدین ترتیب روزنامه اطلاعات از امروز در ۱۲ صفحه اصلی به‌علاوه ۸ صفحه ضمیمه منتشر می‌شود.»

بحران کمبود کاغذ از اواسط پاییز سال ۹۶ آغاز و باعث ایجاد نگرانی در میان نشریات خصوصی و طرح اعتراض‌هایی از سوی مدیران مسئول این رسانه‌ها شد. در این میان با افزایش بحران کاغذ به مرور زمان بسیاری از روزنامه‌های خصوصی که توان مواجهه با قیمت‌های نجومی کاغذ را نداشتند یا مجبور به ترک میدان شدند یا با کم کردن تعداد صفحات یا کاهش عرض و طول روزنامه و افرایش قیمت به کار خود ادامه دادند.

البته اخیراً این بحران دامن روزنامه‌های دولتی و نهادی همچون «ایران»، «همشهری» و سپس «اطلاعات» را نیز گرفت که منجر به برگزاری جلسات جدی در این زمینه شد. در نشستی که صبح روز دوشنبه (۲۳ اردیبهشت ماه) با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری به منظور حل بحران کاغذ برگزار شده بود، اعلام شد که کاغذ همچنان در لیست کالاهای اساسی باقی می‌ماند و ارز ۴۲۰۰ تومانی به آن تخصیص داده می‌شود. یکی از تصمیمات مهم این جلسه ترخیص فوری محموله‌هایی است که در گمرک هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر