بازدید 2923

نخست وزیر سابق الجزایر در دادگاه حاضر شد/برکناری دادستان کل

نخست وزیر سابق الجزایر به منظور ارائه توضیحات درخصوص فساد در دولت سابق این کشور، در دادگاه حاضر شد. در همین حال رئیس‌جمهوری موقت الجزایر نیز در حکمی دادستان کل شورای قضایی این کشور را از منصبش برکنار کرد.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰ 17 May 2019

نخست وزیر سابق الجزایر به منظور ارائه توضیحات درخصوص فساد در دولت سابق این کشور، در دادگاه حاضر شد. در همین حال رئیس‌جمهوری موقت الجزایر نیز در حکمی دادستان کل شورای قضایی این کشور را از منصبش برکنار کرد.

به گزارش ایسنا، شبکه اسکای نیوز به نقل از منابع مطلع اعلام کرد که احمد اویحیی، نخست‌وزیر نظام سابق الجزایر به منظور ارائه توضیحات درباره فساد در دولت سابق این کشور، در دادگاه حاضر شد.

همچنین علاوه بر اویحیی تعداد زیادی از مقامات نظام سابق الجزایر از جمله، عبد المالک البارز، نخست‌وزیر اسبق الجزایر، علی حداد، تاجر سرشناس، کریم جودی و عماره بن یونس، از وزرای سابق و عبدالقادر زوخ، استاندار سابق پایتخت این کشور نیز به حضور در دادگاه و ارائه توضیحات درخصوص فساد فراخوانده شده‌اند.

از سوی دیگر، ریاست جمهوری الجزایر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالقادر بن صالح، رئیس جمهوری موقت این کشور طبق ماده ۹۲ قانون اساسی، بن کثیر بن عیسی، دادستان کل شورای قضایی الجزایر را از منصب خود برکنار و زغماطی بلقاسم را به عنوان جانشین وی تعیین کرد.

وی همچنین "البای خالد"، نماینده ریاست‌جمهوری الجزایر در دادگاه شهر "سیدی أمحمد" را برکنار و "بن دعاس فیصل" را به عنوان جانشین وی تعیین کرد.

از سوی دیگر، محمد جمیعی، دبیر کل جدید حزب "جبهه آزادیبخش ملی" الجزایر به ریاست عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری مستعفی این کشور نیز در جمع نمایندگان پارلمان خواستار استعفای معاذ بوشارب، رئیس پارلمان الجزایر از منصبش شد.

وی در ادامه گفت که بوشارب به منظور پاسخگویی به خواسته‌های شهروندان از منصب خود کناره‌گیری کند.

الجزایر از بیست و دوم فوریه به صحنه اعتراض‌های گسترده مردم این کشور در مخالفت با پنجمین نامزدی عبدالعزیز بوتفلیقه برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شد. معترضان که پس از انصراف بوتفلیقه و سپس استعفای وی از سمت ریاست جمهوری همچنان مصمم به ادامه حرکت اعتراضی خود هستند حالا دیگر تغییر فرد حاکم رضایت آنها را جلب نمی‌کند و خواستار برکناری تمامی مقامات و شخصیت‌های وابسته به نظام سابق این کشور هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار