بازدید 5181

حمایت واقعی فعالان از بورس به منظور کسب انتفاع/ شیب ملایم صعودی بازار سرمایه در فصل مجامع

مدیر عامل کارگزاری بانک دی تاکید حمایت امروز از بورس را حمایتی واقعی و به منظور کسب انتفاع از فرصت ایجاد شده متعاقب اصلاح چند روز اخیر و جذاب شدن قیمت ها برای خرید دانست.
کد خبر: ۸۹۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ 13 May 2019

حمایت واقعی فعالان از بورس به منظور کسب انتفاع/ شیب ملایم صعودی بازار سرمایه در فصل مجامعمدیر عامل کارگزاری بانک دی تاکید حمایت امروز از بورس را حمایتی واقعی و به منظور کسب انتفاع از فرصت ایجاد شده متعاقب اصلاح چند روز اخیر و جذاب شدن قیمت ها برای خرید دانست.

فردین آقابزرگی در گفت و گو با خبرنگار بورس تابناک با تاکید بر حمایت ذاتی فعالان از بورس در روز جاری ادامه داد: این حمایت به معنای ورود پول حقوقی و جلوگیری از ریزش سهام نبود چرا که در این صورت بیشتر برای بازار نگرانی به وجود آمده و صفوف عرضه تشدید می شود.

وی افزود: حمایت امروز از بازار ذاتی بود بدین معنی که فعالان بازار با علام و آگاهی به این نتیجه رسیدند که از فرصت اصلاح قیمتی ایجاد شده و از نوسانات بازار طی یکی دو روز گذشته که بی دلیل و به واسطه نگرانی های بی مورد بود، حداکثر استفاده را داشته باشند.

آقابزرگی تصریح کرد: طی روزهای اخیر این شبهه پیش آمد که بواسطه مذاکراتی در خصوص برجام نرخ ارز ریزش کند و همین کاهش قیمت ارز موجب افت 10 تا15 هزار واحدی شاخص شد.

وی ادامه داد: به دلیل ثبات و حرکت رو به بالای ارز که دلایل و پشتوانه اقتصادی نیز دارد،و آمارها و مولفه های اقتصادی نیز آن را تایید می کنند و همچنین تورم 30 تا 35 درصدی فعلی جامعه در مقایسه با دوره گذشته، قاعدتا همچنان بورس روند افزایشی خواهد داشت.

آقابزرگی در خصوص چشم انداز بازار سرمایه تا فصل مجامع نیز تصریح کرد: در فصل مجامع نیز شاهد رشد شاخص بورس خواهیم بود ممکن است این رشد از نظر شیب سرعتی با آنچه در یک ماه اخیر اتفاق افتاد، ملایم تر و کندتر باشد ولی مطمئنا با مفروضات فعلی و با فرض تداوم این مفروضات بورس روند صعودی خود را حفظ خواهد کرد.

به گزارش بورس تابناک، شاخص کل که از اسفند ماه تاکنون با شیب نسبتا تندی در روند صعودی قرار داشت، طی روزهای اخیر افت های قیمتی را تجربه کرده که این موضوع موجب نگرانی برخی سهامداران ناآشنا و تازه وارد به بازار سرمایه شده و با فروش های هیجانی این قشر خاص، شاهد صفوف سنگین عرضه در کلیت بازار و به ویژه برخی نمادهای ارزشمند که پایین ترکه بعضا پایین تر از قیمت ذاتی خود نیز قرار دارند، هستیم.

فعالان و کارشناسان بازار سرمایه بارها در این خصوص تذکر داده و به سهامداران توصیه کرده اند از طریق صندوق های سرمایه گذاری و با مشورت با افراد خبره به بازار ورود کنند و در صورتی که از ارزشمند بودن سهمی مطمئن هستند، از فروش آن در چنین روزهای خودداری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار