بازدید 5727

شکر ۱۰هزار تومانی کام مردم را تلخ کرد

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: خسارات سیل به اراضی نیشکر استان خوزستان، کشور را با کاهش تولید شکر به میزان ۵۰۰ هزار تن مواجه می‌کند.
کد خبر: ۸۹۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹ 11 May 2019

نظر افضلی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش قیمت شکر در بازار طی روزهای اخیر، گفت: با توجه به اینکه بخش عمده ای از نیشکر کشور در استان خوزستان تولید می‌شود وقوع سیل اخیر در این استان، کاهش تولید شکر را به همراه دارد.

تولید شکر در گذشته قابل قبول بود

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته با توجه به میزان کشت نیشکر، تولید داخلی شکر قابل قبول بود و در این زمینه مشکلی وجود نداشت، تصریح کرد: خسارات سیل به اراضی نیشکر استان خوزستان کشور را با کاهش تولید شکر به میزان 500 هزار تن مواجه می‌کند.
شکر

 

کسری شکر با واردات تامین شود

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کسری شکر در کشور باید از طریق واردات تامین شود تا در ادامه با مشکلات بیشتری مواجه نشویم، ادامه داد: در حال حاضر با توجه به اینکه شکر در میان کالاهای اساسی قرار داد واردات آن با ارز 4 هزار و 200 تومانی صورت می‌گیرد.

بخشی از کسری شکر با کشت چغندر جبران شود

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از کمبود شکر در کشور را می‌توان از طریق کشت محصولات جایگزین مانند چغندرقند جبران کرد، گفت: دولت باید هرچه سریع‌تر با تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی اقدام به واردات داشته باشد زیرا شکر با قیمت هر کیلوگرم 10 هزار تومان قابل قبول نیست.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت سایر محصولات در بازار افزایش قیمت شکر برای معیشت اقشار پایین دست و متوسط جامعه مشکل ایجاد می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل