بازدید 45323

تحرکات گسترده نظامی آمریکا در خلیج فارس به همراه پیام مذاکره/ واشنگتن به دنبال چیست؟

بسیاری از ناظران، اعزام دو ناو جنگی به منطقه، استقرار سیستم موشکی پاتریوت و همچنین اعزام بمب افکن‌های استراتژیک B-۵۲ به پایگاه العدید قطر را بی ارتباط با رویکرد جنگ طلبانه واشنگتن علیه ایران نمی‌دانند. از سوی دیگر، آمریکایی‌ها همزمان پیام مذاکره برای ایران ارسال می‌کنند، تا جایی که شب گذشته «سی. ان. ان» گزارش داد آمریکایی‌ها شماره تلفنی را در اختیار سفارت سوئیس قرار دادند تا ایران با آن‌ها تماس بگیرد.
کد خبر: ۸۹۸۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ 11 May 2019

روز گذشته، «پاتریک شاناهان»، سرپرست وزارت دفاع آمریکا با اعزام ناو تهاجمی آبی خاکی «یو اس اس آرلینگتون» (مخصوص حملات زمینی ـ دریایی و عملیات‌های ویژه) به خاورمیانه موافقت کرد.

به گزارش «تابناک»؛ پاتریک شاناهان دستور داد تا سامانه های موشکی پاتریوت بیشتری در منطقه خلیج فارس مستقر شود.

پنتاگون در این رابطه اعلام کرد، «آمریکا برای جنگ با ایران تلاش نمی‌کند، اما برای دفاع از نیروهای آمریکایی و منافع خود در منطقه آماده است».

وزارت دفاع آمریکا افزود: «واشنگتن تحرکات ایران و هم‌پیمانان آن در منطقه را دنبال می‌کند».

تحرکات گسترده نظامی آمریکا در خلیج فارس به همراه پیام مذاکره/ واشنگتن به دنبال چیست؟

در همین ارتباط، خبرنگار شبکه الجزیره گزارش داد، ناو یو اس اس آرلینگتون به شناورهای دریایی همراه با ناو هواپیمابر لینکلن می‌پیوندد.

آمریکا ناو تهاجمی یو اس اس آرلینگتون را در حالی به خلیج فارس می‌فرستد که ناو هواپیمابر آبراهام لینکن اکنون پس از عبور از کانال سوئز مصر به سمت خلیج فارس در حرکت است.

روز یکشنبه کاخ سفید گذشته اعلام کرده بود، این ناو هواپیمابر را به همراه ناوگروه تهاجمی آن در واکنش به تهدیدی نامشخص از سوی ایران به خلیج فارس می‌فرستد.

آمریکا هفته گذشته مدعی شده بود، به دلیل وجود تهدید از سوی ایران علیه نیروهای آمریکایی در منطقه، یک ناوگروه هواپیمابر (آبراهام لینکلن) را به همراه چهار بمب افکن به خلیج فارس اعزام می‌کند.

تحرکات گسترده نظامی آمریکا در خلیج فارس به همراه پیام مذاکره/ واشنگتن به دنبال چیست؟

در همین حال، اداره امور دریایی آمریکا نیز روز پنجشنبه به کشتی های این کشور نسبت به احتمال حمله ایران و یا گروه‌های نیابتی آن به کشتی‌های تجاری و زیرساخت های نفتی هشدار داده است.

این در حالی است که مجید تخت روانچی، نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل، با رد گزارش‌ها درباره تهدیدهای جدید ایران علیه نیروهای آمریکایی، آنها را جعلی خواند.

نماینده ایران در سازمان ملل در مصاحبه‌ای که روز پنج‌شنبه از شبکه تلویزیونی ام‌اس‌ان‌بی‌سی پخش شد گفت: «این ادعاها را همان کسانی مطرح کرده‌اند که برای راه‌اندازی جنگ عراق نیز کاری مشابه کرده بودند».

آخرین خبرها حاکی از آن است ناوگروه ابراهام لینکلن از کانال سوئز عبور کرده و به سمت خلیج فارس در حال حرکت است و بمب افکن های بی 52 نیز در پایگاه العدید قطر مستقر شده اند.

تحرکات گسترده نظامی آمریکا در خلیج فارس به همراه پیام مذاکره/ واشنگتن به دنبال چیست؟

تصاویر گرفته شده توسط نیروهای هوایی ایالات متحده آمریکا از پایگاه العدید، دو بمب‌افکن را نشان می‌دهد که سنتکام در توضیح آن نوشته است که بمب‌افکن‌های آمریکایی نوع بی ۵۲ اچ استراتوفورترس هستند که در هشتم ماه می در خط پرواز پایگاه قطر مستقر شده‌اند.

سنتکام در ادامه درباره کارکردهای این نوع از بمب‌افکن‌ها نوشته است: «این بمب‌افکن‌ها قادر به انجام حملات استراتژیک، پشتیبانی نزدیک هوایی، عملیات هوایی و دریایی برای حمایت از ثبات در منطقه است.»

ادعای آمریکایی‌ها در حالی بود که منبع اطلاعاتی آن ها برای تهدید ادعایی از سوی ایران، سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی بوده است.

این در حالی است که ایران روز چهارشنبه گذشته، همزمان با سالگرد خروج دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از برجام، تهدید کرد، برخی از فعالیت‌های مرتبط با غنی سازی خود را که بر اساس توافقنامه هسته ای سال 2015 میلادی با قدرتهای جهانی، متوقف کرده بود، از سر می گیرد.

بسیاری از ناظران اعزام دو ناو جنگی به منطقه، استقرار سیستم موشکی پاتریوت و همچنین اعزام بمب افکن های استراتژیک B-52 به پایگاه العدید قطر را بی ارتباط با رویکرد جنگ طلبانه واشنگتن علیه ایران نمی دانند.

از سوی دیگر، آمریکایی ها همزمان پیام مذاکره برای ایران ارسال می کنند. تا جایی که شب گذشته «سی.ان.ان» گزارش داد، آمریکایی ها شماره تلفنی را در اختیار سفارت سوئیس قرار دادند تا ایران با آن ها تماس بگیرد.

به نظر می رسد، واشنگتن با ارسال این سیگنال های متناقض در پی ایجاد سردرگمی راهبردی برای مقامات ایرانی هستند. سردرگمی راهبردی که ممکن است منجر به خطای راهبردی در محاسبات ایران در برابر آمریکا شود.

لذا، برای جلوگیری از خطای راهبردی در برابر این اقدامات آمریکا، ایران بایستی تمامی سناریوهای ممکن را در نظر بگیرد و برای هر سناریو پاسخ مناسبی داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۱۳
انتشار یافته: ۸۰
سعی کنید یکم از معشیت مردم هم بگید

واقعا شرم اوره که یک سایت قدیمی اینطور وابسته ب دولت بشه و ملت نادیده بگیره


مطالبتون هم شده همش درباره مسایل بین الملل و جنگ
همون سیستمی رو که برا کره شمالی با لشکرکشیش پیاده کرد،که بکشونش پای مذاکره
میخواد برا ماهم استفاده کنه با تهدید نظامی
سلام
هدف ایالات متحده نظارت برکشتی هایی است که به مقصد ایران یا ازایران حرکت می کنند.یعنی اجرای دقیق تحریم ها...تدارک لازم مقابل این تهدید لازم وضروری است وگرنه وقتی پیش می آید که باید یا بزنیم و بخوریم، یا بخوریم وبزنیم ویا نزنیم وبخوریم.
ایران دنبال اینه دوباره غنی سازی کنه بعدش بره به قول خودشون دست پر مذاکره کنه. اصلا توافق ۴ ساله بکنید هر رئیس جمهور اومد تمدید میکنید مثل اجاره خونه . میحوام بدونم امریکا از ۱۰ تا توافق خارج شد کسی دیگه باهاش مذاکره نمیکنه؟
معلومه، به دنبال جنگه!! احتمالا می خواد ببینه واقعا یکی از موشک های شما ناو اونا رو می بره رو هوا؟!!!
هزینه این لشکر کشی و جنگ را سعودیها و اماراتیها پرداخته اند . برجهای شیشه ای و چاهای نفت عربستان باید اولین هدف باشد .
وقتی فضا سنگین بشود ایران مذاکره می کند ایران در فضای سنگین و مبهم حرکت نمی کند ایران به هیچ وجه آماده نیست تا هزینه نبرد استراتژیک را پرداخت کند نه مردم و نه حکومت
ما برای نبرد بزرگ آماده ایم
حرف ترامپ روشن است شماره تلفن در سفارت سوییس ناو هواپیمابر در خلیج فارس هر دو را هم آورده نزدیک که نخواهید به زحمت بیافتید
این تجهیزات مثل ناو هواپیمابر و بمب افکن بی 52 و همین ناو آبی خاکی شاید صرفا برای تهدید نباشد شاید ترامپ که از شماره تلفن و اینها حرف میزند دارد حکومت ایران را فریب می دهد تا زمان برای حضور نیروهایش در خلیج فارس داشته باشد
ترامپ مي تواند نابود كند در اين هيچ شكي نيست . منتها نه ايران را بلكه خود آمريكا را
این نشون میده به هدفی که از تحریمها داشتن نرسیدن و با حربه ی جنگ و ارسال سیگنال مذاکره، میخوان ایران رو به میز مذاکره بکشونن
آمریکاهیچ غلطی نمی تواندبکند.امام خمینی وملت قهرمان وعاشورائی ایران
آقازاده ها در خاک آمریکا چه غلطی میکنند ؟؟

من باید با آمریکا بجنگم که آقازاده ها آنجا درس بخوانند !!!!!
از وقتی صحبت از خروج ایران از برجام شد آمریکا سیاستی در پیش گرفت که الان او صلح طلب و ما آشوب طلب به نظر برسیم. ترامپ گفته که از ایران چز زیادی نمی خواهد فقط می خواهد ما بمب اتمی نداشته باشیم ما هم که ادعا می کنیم که سلاح هسته ای نمی خواهیم. لطفا برای حیثیت کشور مذاکره کنید. با مذاکره حداقل می توانید زمان بخرید و فشار را از روی کشور بردارید
زمان مناسب فرا رسیده ایران زهر چهل ساله خود را بر نیروهای امریکایی باید هر چه سریعتر خالی کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
دندون مان در فولادشان فرو نمی رود و می شکند و زهرمان هم به هدر می رود
انشا ا... تعالی فرجع الشریف آمریکا به دنبال جنگ با ایران است و امیدوارم که این جنگ با خوردن جام زهر ماست مالی نشه و تا آخرش ادامه داشته باشه ، حتی با ۷۵ میلیون نفر کشته ...
ما هم انشا ا... راحت شیم ، بلکه پودر و خاکسترمون در آسایش باشند ...
به امید آن روز عزیز

ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
کوتاه بیا 5 میلیون باقی مانده نمی تونند ما کشته ها را کفن و دفن کنند گناه دارند
آقا شماره بدین ما توش یه فوت کنیم حداقل
آمریکا دشمنی است که احتمال هر گونه اقدامی نظامی پیش دستانه از وی بعید نیست ولذا آمادگی کامل نیروهای نظامی برای اقدام متقابل و سریع ضروری است . مرگ برآمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
تا ما بخواهیم دست به ماشه ببریم مردیم
ترسوها بروند به جهنم!
امرکا خیلی خوب می داند که دست از پا خطا کند تمامی منافعش در منطقه دود می شود. و باید به جیا یک قبرستان آرلینگنون که کشته های جنگهای متعدد سابق را جاداده 20 تا آرلینگتون دیگر هم مهیا کند.
آمریکا حتما حمله خواهد کرد شک نداشته یاشید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
پس از همین حالا برو زیر پتو. خخخخ
اول خروج از برجام برای وادار ساختن ایران به مذاکره
دوم تحریم باز بمنظور فشار برای مذاکره
سوم ارسال تجهیزات نظامی باز برای ترساندن و فشار برای مذاکره.
پیش به سوی جنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
بفرمایید به پیش آتش
این کاریه که همیشه دارید باهاش سرگرممون میکنید امریکا اومد امریکا رفت امریکا جفتک زد امریکا فلان هر روز امریکا امریکا ولی اختلاس و رانت و فامیلبازی و ... ربطی به امریکا نداره
به دنبال صلح.
حالا یه غلطی کرده یه شکری خورده ما که بزرگتریم باید ببخشیم.
جالبه رفتن در کشور دوست و همسایه ایران و از همه مهمتر برادر دینی مسئولان ایرانی در قطر
دریغ است ایران که ویران شود ، کنام پلنگان و شیران شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
این شعر در زمان شمشیر شاید کاربرد داشت الان نه
من فکر میکنم شگردی ک در رابطه با کره شمالی پیاده کردن دارن رو ایران پیاده میکنند ،جنگی در نخاهد کرفت و همه اینا فیلمه
#جنگ_نخواهدشد_و_مذاکذه_نخواهیم_کرد
دنبال منافع بیشت رهست
جنگ براي جوانان ايراني هيچ جنگي ندارد ، ترس ما بخاطر عوارض پس از جنگ مي باشد که احتمال تجزيه مي رود. يادمان نرود همسايه ها مثل گرگ منتظر پاره پاره شدنمان هستند
باید منتظر کودتا در ونزوئلا و سرنگونی مادرو باشیم
و یا اینکه آمریکا پس از افزایش تنش و برخوردهای موردی با ایران در خلیج فارس، اعلام خواهد که قصد خروج از خلیج فارس را دارد. در چنین شرایطی با وجود تنش نظامی در خلیج فارس، عربستان سر کیسه را شل کرده و از امریکا برای ماندن در خلیج فارس درخواست خواهد داد. هم هزینه های فعلی و مازاد را از عربها خواهند پرفت.
خطای راهبردی را شما تابناکی ها هستید چرا که از مسائل نظامی سردر نمی آورید وفقط مثل اصلاح طلبان ودولت حرف می زنید
آن شماره تلفنی که سوئیس گرفته را به من بدهید تا زنگ بزنم ترامپ و هم پیاله هاش را بشورم
به نظرم امریکا تصمیمش گرفته و دنبال بهانه میگرده جنگ را شروع کنه
تنها راه نجات کشور اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- مذاکره با آقای ترامپ برای دفع تهدیدات خارجی،
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی
این همون هواپیما یی نیست که طالبان با آرپی جی زد انداخت پایین...
متاسفانه هیچ زمانی در تاریخ معاصر ۸۰ ساله کشور ، اینطور به خطر جدی نزدیک و آسیب پذیر نبوده است .
حال آنکه علیرغم مشکلات عدیده اقتصادی و فرهنگی و سیاسی در کشور ، حمایت مردمی تا این اندازه از در حد پایینی تنزل نیافته بوده و در محاصره دشمنان و همسایگان نبوده ایم .
ایکاش عقلانیت و منطق و درایت بر کشور حاکم گردد .
پاسخ ملت نه به جنگ با خارجيهاست چون تجربه 8 سال جنگ و چپاول توسط عده اي فرصت طلب را شاهد هستيم در واقع دشمنان ما داخلي هستند.
لطفا اعلام کنید تا هفته دیگه به ایران حمله نکنند، ما عروسی داریم
خبر شماره تلفن فیک نیوز است که سی ان ان داده.
امریکایی ها تحریم های شدید دارند وضع می کنند و هر سری پس از یکسری تحریم های وحشتناک می گویند در دیپلماسی باز است تا در جهان به چهره ای موجه دیده شوند منتهی برای ایران فقط تحریم ها و خطر جنگ زیاد میشود.
سایتهای طرفدار دولت دارند مردم را به ساده انگاری می اندازند که چیزی نیست در حالی که خطر بیخ گوش مان امده و عده ای هنوز در خواب بسر میبرند.
اروپایی ها هم کاری نمی توانند برای وضعیت فعلی برجام انجام دهند بیش از این و میخواهند حالت معلقی از سوی خودشان و ایران‌همچنان ادامه داسته باشد تا ایران بواسطه تحریمهای اقتصادی ضعیف و ضعیف تر گردد.
مواظب باشیم مسخره مان نکنند در برخورد با امریکای جهان خوار.
تیم ترامپ بواسطه تامین مالی سعودی ها کاملا برای جنگ اماده اند.
امسال حج واجب خیلی خطرناکه.
امریکایی ها مانند سال ۶۷ خدای ناکرده یک هواپیمای ما را نزنند ؟؟؟؟
هوسیار باشیم.
اقای لاوروف نامه میدهد به جهان که نفت ایران را بخرید در حالی که خود روسها دارند جای خالی نفت ایران را پر می کنند و واقعا جای تعجب است ....
چرا ایران اجازه ی عبور هواپیماهای مسافربری از مقصد قطر رو در حمایت از قطر در برابر عربستان میده؟!؟!؟ مگر نه اینکه قطر الان شده محل استقرار بمب افکنهای آمریکا برابر ایران!؟!؟
به نظر من نیروهای نظامی ما باید آماده باش باشند
امریکا دنبال مذاکره است وبس .هرگز خیال حمله هم نداره .تحرکاتش هم برای اینه که به کشورهای منطقه پیام بفرسته که ایران ترسید با ما مذاکره کرد.
مطمئن باشید که فقط فیلمه. وگرنه قطر اجازه نمی داد از خاکش برای بمباران ایران استفاده کنند.
آقازاده ها نمیخوان کاری کنند؟ چون قرار نیست مردم عادی جلوی بمبها بروند
انها ناو هواپیمابر و بمب افکن دارند ماهم الله ، امام علی ،امام حسین اینها شعار نیست اعتقاده
صِرف حضور آمریکا در منطقه یعنی تهدید منافع ما؛ اگر پیش نرویم پس می مانیم. ما تا کنون به دنبال بمب اتمی نبودیم اما شاید لازم باشد در این سیاستِ خود به دلیل تهدیدات جدی آمریکا و قدرت بازدارندگی آن تجدید نظر کنیم. افرادی که در داخل گمان میکردند با کوتاه آمدن و مذاکره حداقل حقوق ما پذیرفته خواهد شد دیدند که چنین نیست! اگر کوتاه بیاییم حدافل قدرت دفاعی ما که همان موشکهای بالستیک هستند هم از ما گرفته خواهد شد و احتمالا قدم بعدی این است که امریکا گروهی از نظامیان خود را برای نظارت به مراکز دفاعی و نظامی ما بفرستد و تبعاتش هم این خواهد بود که اگر ناموستان را هم بخواهد دو دستی باید تقدیم کنید! اگر جنایتی در ایران مرتکب شوند شما حق محاکمه ندارید و باید به آمریکا مسترد کنید؛ اینها ادعا نیست اگر مروری داشته باشیم که نظامیان آمریکا در ژاپن چه کرده و چه میکنند و چه تجاوزهایی که مرتکب نمیشوند!
خوب تنگه رو ببندید دیگه. زود باشید
قبلا همه فرصت ها سوزانده شده است در زمان اوبامای ترسو تنش زدایی با آمریکا انجام شود سناریوی آمریکا خیلی روشن و واضح است ابتدا نیروهای نظامی اش را برای یک حمله سنگین هوایی موشکی تقویت می کند سپس پافند موشکی کشورهای منظقه را آماده می کند همزمان افکار عمومی جهانی را برای حمله احتمالی به ایران آماده می کند پس از آن فقط یک جرقه برای حمله نیاز است این جرقه می تواند از برخورد تصادفی نیروهای ایران در خلیج فارس با ناوهای آمریکا یی درست شود یا اینکه گروههای نیابتی در عراق و جاهای دیگر حماقت کنند و جرقه را درست کنند یا اینکه آمریکا این جرقه را خودش درست می کند آمریکا خیلی دقیق همه چیز را محاسبه کرده است و نارضایتی عمومی مردم ایران از وضع موجود کشور نقش مهمی در برنامه آمریکا دارد به نظر من تنها کاری که می شود جلوی حمله آمریکا را گرفت فقط و فقط پذیرش شروط آمریکا هیچ راه دیگری وجود ندارد.
اگر مقامات ایرانی بتوانند با گفتگو مسئله را جمع نمایند خیلی عالی میشود .

به هر حال ارتش آمریکا شوخی بردار نیست . تجهیزات بسیار پیشرفته و ..........اما اگر روسیه متحد ایران باشد آنوقت

چه خواهد شد ؟ جنگ نخواهد شد.

چون روسیه میتواند عامل بازدارند برای آمریکا باشد ..........پس ایران نباید روسیه را از دست بدهد ................
به کشور های منطقه هشدار دهید در صورت استفاده از اب یا خاک آنها برای حمله به ایران، مانند کشور متخاصم عمل کرده و تمام تاسیسات و شهرهای آنها هدف خواهند بود
مقامات امنیتی و اطلاعاتی و اقتصادی و سیاسی آمریکا به خوبی با تبعات و پیامدهای ویرانگرانه هر گونه حماقتی در هر سناریویی برای حمله نظامی بسیار کوتاه در حد چند حمله به منظور وادار نمودن ایران به نشستن در پای میز مذاکره فروپاشی آگاه هستند. دلیل آنهم اینست که آنها سخت دچار اشتباه محاسبه می باشند اگرچه آغازگر جنگ می توانند باشند اما دیگر پایان آن در دست آنها نیست و این کلید به زانو درآوردن دولت و ارتش آمریکا است که در دست ایران است. کمترین تردید و شکی را در صورت چنین خبط و اشتباه محاسبه بزرگی به خود راه ندهید و از این فرصت به غایت استفاده برید و با استراتژی جنگ پیش دستان که قبلا گفته شده چنان هزینه ای به آنها وارد کنید که درس عبرتی برای تمامی متحدین اروپایی و عربی و اسرائیلی در منطقه باشد. کمترین پیامد این جنگ برای آمریکا و متحدین اروپایی این کشور گرفتاری مجدد در بحران و رکود اقتصادی است و این به معنای تکمیل حلقات فروپاشی نظام سرمایداری غرب است.
انتقال این حجم از نیرو و تجهیزات متنوع صرفا بعنوان قدرت نمایی نمی باشد بخصوص با الحاق کشتی آرلینگتون که قابلیت عملیات آبی_ خاکی و پیاده نمودن نفرات را در خشکی دارد احتمال زیاد فکر تصرف و اشغال جزایر ایرانی خلیج فارس و انهدام سکوهای نفتی را در سر دارند
مذاکره ای با دولت ترامپ در کار نیست و آنها بایستی خواب آنرا ببینند. نه ایران نه چین و نه روسیه نبایستی مرتکب اشتباه فاحش صدام حسین نشوند از قضا با فریب و گمراه نمودن آنها اجازه دهید با تمام قوا به درون باتلاق کشیده شوند. آنها از این ماجراجویی های کودکانه بدنبال تثبیت خود برای انتخابات سال ۲۰۲۰ هستند اما غافل از آن می باشند که با این ماجراجویی های کودکانه و شگردهای رسوای نظامی شاید بیش از آغاز این انتخابات به دلیل پیامدهای مرگبار این ماجراجویی ها و هزینه های ملی، منطقه ای و جهانی آن از سوی مردم و هیات حاکمه این کشور مورد استیضاح قرار گیرند و برای اولین بار نام ترامپ به عنوان رئیس جمهوری که پیش پایان دوره چهار ساله رئیس جمهوریش استیضاح شد ثبت گردد.
مذاکره نخواهیم کرد، جنگ هم نخواهد شد
با این 5 حمله متنوع اما بصورت همزمان مطمئن باشید پیروزیم
1. حملات فوجی پهپادی توسط آرکیو 170
2. قایق های تندرو و شلیک موشک های کروز کوچک
3. حملات بالستیک از ساحل
4. حملات زیر دریایی ها یا اژدر و بعد مین ریزی گسترده
5. پرتاب موشک های هایپر سونیک هواپایه با طراحی موشکی بر اساس فونیکس

کل یگان امریکا در خلیج فارس را میشه براحتی نابود کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
ای استراتژیست.. ای ناپلیون.. ای بامادور!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
....آروم


اونا نشسته اند و تو هم نابود می کنی به همین
.
سادگی
کجا بودی تا حالا
پیام واشنگتن کاملا صریح و روشن است. اگر ایران به خواسته های 12 گانه پمپئو تن در دهد، قطعا هیچ جنگی اتفاق نخواهد افتاد و منطقه در صلح و آرامش پایدار خواهد بود اما اگر ایران کوچکترین تحرک نظامی علیه متحدان آمریکا داشته باشد، آنگاه بلاشک ناوگان آنها در خلیج فارس وارد عمل شده و ضربه متقابل را وارد خواهد کرد.
مسئله به همین سادگی است ولی برخی تحلیلگران سعی می کنند که قضیه را پیچیده و مبهم نشان دهند.
امریکا دارد در منطقه کمر بندش را برای یک چالش بزرگ می بندد...
از مردم ميپرسيد؟
چه عجب
قضیه دست چدنی با دستکش مخملی که میگن همینه با این تفاوت که دستکش نخ نما شده است .
آقای ترامپ تحریم یا مذاکره یکی را انتخاب کنید
حال که ترامپ بعد از توافقی که به امضای دولت قبلی این کشور رسیده بود خارج شده و مجددا تحریم های نفتی و بانکی را به مردم ایران تحمیل کرده است نمی تواند مدعی مذاکره با ایران باشد. از انجا که مذاکره بین کشورها از قاعده و اصولی دارد نمی توان از یک سو هم بر تحریم ها و هم بر انجام مذاکرات اصرار داشت. دولت نظام جمهوری اسلامی بایستی به صراحت اعلام کند در صورتی که دولت ترامپ تمامی تحریم های نفتی و بانکی بطور موقت تا زمانیکه مذاکرات بین کشور جاری است بردارد در اینصورت ایران حاضر به مذاکرات جامع بر سر تمامی اختلافات با هدف عادیسازی روابط دو کشور خواهد بود.
هدف ترامپ از ادعای مذاکره امری جز تثبیت موقعیت خود در انتخابات آینده ۲۰۲۰ در این کشور نیست و نمی تواند با گروگان گرفتن تحریم ها و سخت تر کردن معیشت مردم ایران با این ادعاها دست به قمار بزند.
نه برای مردم و نه حکومت ایران مهم نیست که ترامپ و دولت او موافق برجام و یا مخالف آن هستند چرا که این موضوع تنها یکی از اختلافات بین دو کشور می باشد و با صرف گفتگو بر سر این موضوع هم روابط و مناسبات دو کشور عادی نخواهد شد.
مسئله انتخابات سال ۲۰۲۰ یک مسئله داخلی امریکاست و ربطی به مردم ایران ندارد اما اگر واقعا ترامپ و دولت آمریکا خواهان مذاکرات جدی و جامع است تنها راه آن برداشتن تحریم های نفتی و بانکی بصورت موقت و آغاز مذاکرات جامع بین دو کشور به منظور حصول نتایجی در راستای منافع مشترک و جمعی است.
حال اگر دولت ترامپ در انتخابات سال ۲۰۲۰ مجددا رای آورد که گفتگوها بین دو کشور ادامه می یابد و اگر هم رئیس جمهور و دولت در این کشور تغییر کرد باز می تواند این گفتگو با هدف عادیسازی روابط دو کشور ادامه یابد.
من ميييدونننم. ديگه كارمون تمومه
خودشون هم می دانند که هرچه به ما نزدیک تر شوند در تیرس بیشتری قرار می گیرند . اگر قرار به جنگ باشه این ها این مقدار نزدیک نمی شوند .
نکنید این کارارو
پیشنهاد می کنم یکی این شماره رو پیدا کنه زنگ بزنه فوت کنه.... خخخخخخخخخ
بنابر دلایل زیر احتمال جنگ بالاست: 1- مقدمه چنی های مشابه جنگ عراق و امریکا( ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی یا تهدید نیروهای امریکایی در خلیج فارس و ...) 2-ارایش نیروها و ادوات نظامی امریکا در منطقه 3- شروط 12 گانه امریکا برای مذاکره به نحوی طراحی شده که قبول انها توسط تهران عملا غیرممکن می باشد 4-نفوذ و حضور بی سابقه لابی های یهودی در دولت امرریکا 5- حاکمیت چهره های تندرو و ضد ایرانی در همه ارکان تصمیم گیری کاخ سفید 6- عربستان و اسراییل دولت فعلی امریکا را فرصتی طلایی برات کشاندن امریکا به جنگ با ایران میدانند وقصد ندارند درمورد دوره دوم ترامپ ریسک کنند 7- سال بعد جام جهانی در قطر برگزار می شود لذا حمله ا حتمالی باید امسال انجام شود 8- ترامپ برای دور دوم انتخابات باید دستاورد سیاست حارجی ملموسی داشته باشد 9- ضرورت رونق بخشی به صنایع نظامی امریکا همزمان با رونق اقتصادی داخلی 10- انفجار زرادخانه های اسلحه کشورهای منطقه که زمان تخلیه انها فرا رسیده 11-قدرت یابی نضامی ایران که توازن قدرت در منطقه را برهم زده است 12- شخصیت و شیوه انتخاب ترامپ به نحوی است که حتی جمهوری خواهان نیز در صورت وقوع جنگ می توانند از خود سلب مسولیت کنندو البته خود ترامپ هم با زیرکی جوری رفتار میکند که در نهایت بولتون و تندروهای دیگر را مقصر جلوه دهد 13- پیشبرد معامله قرن با وجود ایران قوی ممکن نیست
عین کاری که با کره شمالی کرد. فشار حداکثری برای کشاندن طرف مقابل به میز مذاکره
هر کاری میخواید بکنید بکنید زود باشید دست روی دست نگذارید چه حمله چه جنگ چه مذاکره اصولا هر چی مردم ایران بدبختی دارند دلیلش تعلل در این امور بوده و هست بازم میگم تمومش کنید میخوایم زندگی کنیم یه بار واسه همیشه قبل از مردن الان احیانا زیاده خواهیی که نکردم به عده ای دلواپس برخورده باشه و اگرم برخورده بحث زسیدگی به امورات اینچنینی رو موکول کنند به بعد از رسیدگی به امور قلدر پشت در خونه و خوب دلواپسها کلا با این مدل اون پشت دریه خیلی قرابت و نزدیکی دارند

یا حق
هدف این ها اینه که جلوی عبور نفتکش های ایران را بگیرند با ادعای این که نفت برای تروریست ها منتقل می شود
بهتر است تا دیر تر نشده مسولین رده بالای کشور برای جلوگیری از بروز جنگ نابرابر و از دست رفتن تمام زیر ساختهای کشور تا دیر تر نشده ،
مذاکره مستقیم و تنش زدایی با آمریکا را شروع کنند .
لازم بذکر است که نارضایتی به حد اعلی رسیده و دشمنان کشور را در محاصره دارند
و میزان فساد و ناکارآمدی مسولین در نارضایتی مردم تاثیر اصلی داشته است
عین یه لات می مونه که اومده پشت در معشوقش شماره می ده.. اگه زنگ زد و باقی ماجرا که فبها و گرنه اسید می پاشه رو صورتش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر