بازدید 3877

دستور رهبر کره شمالی به تقویت ارتش

کد خبر: ۸۹۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ 11 May 2019

به دنبال آزمایش دو موشک کوتاه برد، رهبر کره شمالی به ارتش این کشور دستور داد خود را برای تمرین پرتاب یک موشک دوربرد آماده کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، تنش در شبه جزیره کره از دیروز پنجشنبه و پس از آن تشدید شد که آمریکا یک فروند کشتی باری کره شمالی را توقیف کرد و کره شمالی نیز در مرزهای غربی خود دو موشک کوتاه برد بالستیک آزمایش کرد. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی شخصاً بر پرتاب این دو موشک نظارت داشت.

به گزارش بی بی سی، به دنبال این دو آزمایش، رهبر کره شمالی اعلام کرد صلح و امنیت واقعی این کشور فقط با تقویت توان دفاعی و رزمی ارتش به منظور محافظت از تمامیت ارضی کره شمالی امکان پذیر است. کیم همچنین از ارتش کره شمالی خواست خود را برای آزمایش یک موشک دوربرد بالستیک آماده کند.

گفتنی است کره شمالی از پارسال و به نشانه حسن نیت، آزمایش های هسته ای و موشکی خود را به حال تعلیق در آورد ولی دومین اجلاس سران کره شمالی و آمریکا، به علت دخالت های جان بولتون مشاور امنیت ملی و مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و مخالفت کاخ سفید با درخواست پیونگ یانگ مبنی بر لغو تحریم های آمریکا علیه کره شمالی در قبال برچیدن برنامه هسته ای این کشور، ناکام ماند و شکست خورد.

با این حال دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اصرار دارد که او همچنان روابط شخصی خوبی با کیم جونگ اون دارد و امیدوار است که به زودی مذاکرات دو طرف از سر گرفته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان