بازدید 9570
۳

جلسه غیرمعمول مقامات ارشد کاخ سفید درباره ایران

کد خبر: ۸۹۸۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ 10 May 2019

برخی مقامات آمریکایی گزارش داده‌اند که مقامات ارشد دیپلماتیک، اطلاعاتی و نظامی این کشور جلسه‌ای "غیرمعمول" در مقر سازمان سیا برای گفت‌وگو درباره ایران تشکیل دادند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه ان‌بی‌سی، طبق گفته شش مقام آمریکایی، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا هفته گذشته با مشاوران ارشد اطلاعاتی، دیپلماتیک و نظامی دولت دونالد ترامپ در مقر سازمان سیا جلسه‌ای غیرمعمول برای گفت‌وگو درباره ایران تشکیل داد.

پنج تن از این مقامات گفته‌اند که جلسه هفت صبح روز دوشنبه ۲۹ آوریل با حضور جینا هاسپل، رئیس سازمان سیا، پاتریک شاناهان، وزیر موقت دفاع، جن جو دانفورد، رئیس ستاد مشترک کارکنان ارتش و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا تشکیل شد.

جلسات امنیت ملی معمولاً در سالن کنفرانس جان‌اف کندی کاخ سفید تشکیل می‌شوند و به گفته این شش مقام آمریکایی و چند تن دیگر از مقامات سابق این رویدادی بسیار نادر است که مقامات ارشد کاخ سفید یا اعضای کابینه دولت در مقر سازمان سیا جلسه‌ای تشکیل دهند.

این مقامات گفتند که جلسه درباره اطلاعاتی که به تصمیم اعزام ناو هواپیمابر و بمب‌افکن به خاورمیانه منتهی شد، ارتباطی نداشت اما توضیحی نداند که این جلسه درباره چه چیزی بود.

پنج نفر از افسران عملیات‌های پیشین سیا و مقامات نظامی در این باره گفتند: پیش از این، چنین نشست‌هایی در سازمان سیا برای اطلاع‌رسانی به مقامات ارشد درباره اقدامات سری بسیار حساس برگزار می‌شدند که یا نتایج عملیات‌های موجود و یا گزینه‌های انتخاب برای موارد جدید بودند.

به گفته جان مک‌لافلین، از رؤسای سابق در سیا، یک احتمال دیگر برای برگزاری نشست مقامات ارشد کاخ سفید در این محل وجود دارد و آن بروز اختلافی درباره اطلاعات موجود درباره موضوعی بخصوص بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
فردابورس ده هزارواحدمیره بالا !!!!
این یک هشدار است
احتمالا این جلسه برای برنامه ریزی برای یک حمله ساختگی به نیرو های آمریکایی و سپس در بوق و کرنا کردن آن شکل گرفته.
و چون ریس جمهور آمریکا حضور نداشته در نتیجه بعدا کسی نمی تواند وی را به دلیل تصمیم حمله اشتباهی استیضاح کند.
نیروهای مسلح کشور باید در اوج آمادگی خود قرار بگیرند. یک رزمایش هماهنک با ارتش و سپاه در تنگه هرمز در این مقطع زمانی مورد نیاز است
این جلسه برای بررسی طرح گوایدوو برای حمله آمریکا به ونزوئلا شکل گرفته است
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی