بازدید 5208

ترامپ اجازه انتشار گزارش کامل مولر را نداد

کد خبر: ۸۹۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶ 08 May 2019

رئیس جمهور آمریکا از قدرت اجرایی خود استفاده کرده و اجازه انتشار گزارش کامل مولر را نداد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از امتیاز اجرایی خود استفاده کرده و اجازه انتشار گزارش کامل «رابرت مولر» بازپرس ویژه دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را نداد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا در رای گیری اعلام کردند که اقدام «بیل بار» دادستان کل برای عدم ارائه گزارش کامل مولر، تحقیر کنگره به شمار می‌آید.

«جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا نیز از این اقدام ترامپ انتقاد کرده و آن را تشدید آشکار اقدامات دولت ترامپ علیه کنگره توصیف کرد.

گزارش خلاصه شده رابرت مولر درباره تبانی ادعایی تیم ترامپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا سه هفته پیش منتشر شد.

این گزارش به این جمع‌بندی رسیده که اعضای تیم ترامپ با دولت روسیه تبانی نکرده‌اند. مولر علی‌رغم این، در این گزارش از ۱۰ اقدام توسط ترامپ نام برده که می‌توان آنها را مصداق «مانع‌تراشی در اجرای عدالت» دانست.

پس از آن دموکرات‌های کنگره با انتقاد از وزیر دادگستری به خاطر سانسور گزارش مولر خواستار انتشار گزارش کامل وی شدند.

به عقیده «جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، در صورتی که ثابت شود ترامپ مبادرت به جلوگیری از اجرای عدالت و سنگ‌اندازی در روند تحقیقات مولر داشته است، می‌توان وی را مورد پیگرد قرار داد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر