بازدید 2854

درخواست اتحادیه اروپا از امارات برای برخورد انسانی با زندانیان

به دنبال درگذشت یک زندانی زن در زندانی در امارات به دلیل عدم مداوای پزشکی، اتحادیه اروپا خواستار برخورد انسانی مقامات این کشور با تمامی زندانیان شد.
کد خبر: ۸۹۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱ 07 May 2019

به دنبال درگذشت یک زندانی زن در زندانی در امارات به دلیل عدم مداوای پزشکی، اتحادیه اروپا خواستار برخورد انسانی مقامات این کشور با تمامی زندانیان شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، اتحادیه اروپا به دنبال درگذشت علیاء عبدالنور، از فعالان زن بازداشت شده در زندانی در امارات با صدور بیانیه‌ای از بی‌توجهی مقامات این کشور نسبت به درخواست‌ها برای آزادی و مداوای این زن فعال انتقاد کرد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد: اصول بین‌المللی حقوق بشر از امارات می‌خواهد که با تمامی زندانیان و افراد بازداشت شده برخورد انسانی داشته باشد.

علیاء که از سرطان رنج می‌برد، به علت تعلل در درمان در زندانی در ابوظبی درگذشت. مقامات اماراتی حاضر نشدند عبدالنور را برای درمان آزاد کنند. پیشتر فعالان حقوق بشر از مقامات امارات خواسته بودند این فعال زن را با توجه به وخامت حال او آزاد کنند.

این زن فعال اماراتی که تا مدت‌ها خانواده‌اش از محل نگهداری او آگاهی نداشتند، در تماس تلفنی با خانواده‌اش فاش کرده بود که یکسال است در زندان انفرادی نگهداری می‌شود و از ساده‌ترین حقوق انسانی محروم است.

در مقابل امارات امروز (سه‌شنبه) و سه روز پس از فوت علیاء عبدالنور نسبت به اخبار منتشر شده درباره این اتفاق واکنش نشان داد.

در همین راستا، احمد عبدالله الحمادی، سخنگوی دادستانی کل امارات در سخنانی اخبار منتشر شده درباره کم کاری مقامات این کشور برای مداوای این زن فعال را رد کرد.

وی در این باره گفت: علیاء عبدالنور سابقه سرطان سینه داشت و در سال ۲۰۰۸ به هزینه دولت درمان شده بود اما طی دوره محکومیت بار دیگر علایم بیماری در وی ظاهر شد و به دنبال این موضوع اداره زندان وی را به مرکز درمان منتقل کرد اما وی معاینه و درمان را نمی‌پذیرفت.

سخنگوی دادستانی کل امارات در ادامه تأکید کرد: در نهایت و بنا بر درخواست وزارت بهداشت و درمان و نیاز علیاء به مراقبت‌های پزشکی ویژه، دادستانی دستور انتقال وی به بیمارستان "المفرق" را صادر و نوع درمان وی را نیز مشخص کرد اما علیاء حاضر به پذیرش این دستور نشد و بارها اقدام به اعتصاب غذا کرد.

این مقام اماراتی در ادامه مدعی شد که این زن فعال اماراتی به اتهام عامل ارتباطی میان اعضای گروه تروریستی القاعده و تأمین مالی این گروه از طریق ایجاد حساب‌های متعدد در شبکه‌های مجازی بازداشت شده بود.

این در حالی است که حقوقدانان و فعالان مقام‌های اماراتی را به بی‌توجهی و کم کاری در معالجه علیاء متهم کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی