بازدید 13576

پورشه کیمن؛ سوسمار لاکچری

کد خبر: ۸۹۷۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۵ 06 May 2019

پورشه یک هلدینگ خودروسازی است که در کنار بنز، بی‌ام‌و و آئودی از جاذبه‌های صنعتی کشور آلمان به حساب می‌آید و میراث‌دار بیش از هشت دهه، نوآوری هنرمندانه است. این شرکت تولیدکننده اتوموبیل‌های لوکس، لاکچری و اسپرت است. این برند در طول سالیان حیات خود از سال 1931 که توسط فردیناند پورشه تاسیس شد، به مرور تبدیل به یک نماد از زندگی مجلل و اعیانی شده است که عموماً جوانان مخاطب آن هستند؛ تعداد کمی قدرت خرید آن را دارند و تعداد زیادی در آرزوی داشتن خوردویی ساخت پورشه هستند. یکی از محصولات پرطرفدار این شرکت پورش 911 است که بعدتر برای گسترش طیف محصولات خود از این خودرو دو فرزند به وجود آمد؛ باکستر و کیمن.

تفاوت باکستر و کیمن

اولین نسل باکستر از سال 1996 تولید شد و زمانی که در سال 2005 نسل دوم این خودرو در حال رونمایی و تولید بود، شرکت پورشه برای گسترش بازار خود دست به عرضه کیمن زد که از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به باکستر داشت و فقط چند میلی‌متر از آن کوتاه‌تر بود. همچنین برخلاف باکستر امکان بازشدن سقف را نداشت و جنس سقف آن هم فلزی بود. اما در مجموع شباهت باکستر و کیمن است بیشتر از 40 درصد نیست. کیمن نام نوعی سوسمار آمریکایی است که به دلیل ظاهر این خودرو و عملکردش، به آن اطلاق شده است. بلاخره کیمن در سال 2006 تولید و روانه بازار شد و در همان سال عنوان خودروی سال آلمان را از آن خود کرد.

نگاهی به نسل‌های کیمن

مدل پایه پورشه کیمن دارای موتور 4 سیلندر با حجم پیشرانه 0/2 لیتری است که حداکثر توان تولید 300 اسب بخار نیرو دارد و  380 نیوتن‌متر گشتاور آن است. در مدل کیمن باز هم با موتور چهار سیلندر طرف هستیم که این بار حجم پیشرانه آن 5/2 لیتر دارد و قادر است بیش از 350 اسب بخار نیرو تولید کند و گشتاور آن هم 420 نیوتن‌متر است. این نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه کیمن یک سوپر اسپرت ظریف و سه دره است قدرت و توانایی فنی قابل قبولی هم دارد. بعد از تولید مدل معمولی و اس و هم زمان با تولید نسل سوم باکستر، کیمن 718 که یادآور ماشین افسانه‌ای مسابقات اتومبیل‌رانی پورشه در حوالی سال 1960 میلادی است تولید شد که از قدرت و توانمندی بیشتری برخوردار است. همچنین در سیر پیشرفت این خودرو کیمن GTS، تولید شد که آن هم قدرت بیشتری از نسخه‌های اولیه داشت و لوکس‌ترین نوع این سوپراسپرت آلمانی است.

 

اگر  قیمت انواع پورش را در بازار واقعی خودروی یا از طریق سایت‌هایی مانند دیوار که امکان اطلاع یافتن سریع و صحیح از مشخصات و قیمت خودروها را دارد، جست‌وجو کنیم به نتایجی از لحاظ قیمت می‌رسیم که برای بخش عمده‌ای از جامعه رویایی است.یک دستگاه پورشه خریدن معادل یا بیش از تمام دارایی‌های خیلی از خانواده های ایرانی است. به طور مثال علاقمندان پول‌دار و عاشق یک خودروی سوپر اسپرت در ایران حاضرند، چند صد میلیون بیش از یک میلیارد تومان، هزینه کنند تا یک دستگاه پورشه کایمن داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان