بازدید 10975

چرا ماکارونی و خرما گران شد؟

کد خبر: ۸۹۶۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ 06 May 2019

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران از برنامه‌های این سازمان برای مقابله با گرانفروشی در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش «تابناک»، محمدعلی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفتگو با تسنیم، درباره برنامه‌های تعزیرات برای مبارزه با گرانفروشی و احتکار در ماه مبارک رمضان، گفت: ما هرساله طرحی برای ماه رمضان داریم و امسال هم به‌همان وضعیت اجرا می‌شود اما امسال شرایط اقتصادی خاص است و شاهد افزایش قیمت برخی کالاها بودیم. برخی کالاها را از قبل عید کنترل کردیم مانند مرغ و گوشت و تا پایان ماه رمضان هم شاهد افزایش قیمت این کالاها نخواهیم بود.

اسفنانی درباره علت افزایش قیمت ماکارونی و خرما، اظهار داشت: هرکدام اینها باید موردی برسی شود، قرار بود اتحادیه برای خرما یک قیمتی را مشخص کند و اگر آن قیمت اعلام شد، مبنا همان خواهد بود وگرنه فاکتور خرید فروشنده‌ها مبنای ما است که حداکثر باید با ده درصد سود بفروشند و مازادش گرانفروشی است و باید برخورد شود.

وی افزود: در مورد ماکارونی هم چون امسال قیمت خرید تضمینی گندم تا 1900 تومان افزایش یافته، کارخانه‌هایی که مستقیم آرد مصرف می‌کردند تا 36 درصد به قیمت کالاهایشان اضافه کردند. این قیمتی است که سازمان حمایت اعلام کرده و امیدواریم تا ماه رمضان موضوع خاصی نداشته باشیم، نظارتمان بر مراکز فروش اقلام مانند فروشندگان حلیم و آش، کبابی‌ها و فروشندگان گوشت و مرغ و قنادی‌ها را ادامه می‌دهیم. قیمت زولبیا و بامیه هم کیلویی 20 هزارتومان اعلام شده و بالاتر از این قیمت گرانفروشی است و برخورد می‌شود.

اسفنانی درباره اینکه آیا گزارشی مبنی بر احتکار کالا گزارش شده یا خیر، گفت: گزارشی داشتیم که دو انبار حبوبات احتکار شده و بعد از اعزام نیروهای سازمان تعزیرات مشاهده شد که در سامانه انبارها موجوی‌شان اعلام شده و چیزی تحت عنوان احتکار نداشتیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۰
به همون دلیل که همه چی گرون شده. بی ارزش شدن پول کشور. از خوب بیدار شید. فکری به حال مردم کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
سقوط تاریخی و بی سابق بورس
شاخص کل تنهادریک روز ۸۳۰۰ واحدفروریخت
تخلیه حباب بزرگ بورس باشدت ادامه خواهدداشت
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
هر موقع مسئولی از سازمان حمایت صحبت می کنه در حقیقت مردم رو به تمسخر گرفته چون همه می دونند این سازمانها دقیقا برعکس رسالتشون عمل می کنند یعنی جلوی گرونی رو که نمی گیرند هیچ اگه نباشند حداقل قیمت بعضی از اقلام گرون شده رو رسانه ای نمی کنند و شاید مردم چند روزی بتوانند به همان قیمت سابق تهیه کنند....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
اینها فکری به حال مردم بکنند ؟ تو چهل سال گذشته مگر فکری کردند ؟ خود مردم باید فکری بحال اینها بکنند .
اینو از بچه هم بچرسی جواب میده .تیتر نمیخواد
چرا داره ؟؟ روی کدوم جنس و مایحتاج مردم نظارت وجود داره ؟
دلیلش بی لیاقتی اکثر مسئولین در کنترل همه قیمتها من جمله خرما و ماکارانی و تن ماهیست...تا کی و کجا این گرونی ادامه داره؟کسی جوابگو هست کلا؟؟؟؟؟؟چیزهایی که خودمون تولید کننده اش هستیم باید به این وضعیت گرون بشه؟؟؟؟؟
متاسفانه توی کشور اول قیمت همه چیز بالا میره و بعد توجیحش میکنن که چرا گرون شده....اون از وضعیت خودرو...اون از وضعیت تلویزیون و یخچال و قالی و کالاهای اساسی دیگه....اون از وضعیت گوشت....حتی دوران دفاع مقدس هم اینهمه گرونی نبود...
پیاز را صادرات گران کرد.
لوازم خانگی را احتکار
کاغذ را رانت و سلطان
سکه را حباب
ماکارانی را گندم
و تن ماهی را ماهی تن گران کرد.

یعنی مسئولین محترم و مدیران دلسوز ما و تصمیماتشان هیچ اثر یا تقصیری در این گرانیها ندارند.

چقدر خوبیم ما....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
بیچاره ها خودشون عذاب وجدان گرفتن که همش دارن توجیه میکنن !!!!! گزارش رسیده یکی از مسئولین از فرط ناراحتی برای نهار اوروزش کباب رو بدون برنج و خالی خورده که در غم مردم شریک باشه .
دوشنبه ۱۶ اردیبهشت
سقوط تاریخی بورس اغازشد
۷۰۰۰ واحد ریزش فقط در۲ ساعت
تخلیه حباب بزرگ بورس باشدت ادامه دارد
يواش يواش همه چي قانوني ميشه حريف گرانفروشي و احتكار نميشيد چرا چون قانوني عمل نميكنيد! خيلي مسخرست گزارش ناياب شدن و گران شدن ماكاروني از رسانه ملي پخش ميشه بعد آخرش ميگه قيمت جديد را سازمان حمايت از مصرف كننده داده!
به شتر گفتند چرا پشتت کجه گفت کجام راسته. حالا چی گرون نشده که این دو قلم گرون نشه
همانطور که گوشت ،مرغ،برنج،.........گرون شد.
علت گرانی اقلام بی کفایتی مسئولین است. فقط مردم هستند که با اتحاد و نخریدن کالاهای گران شده درس عبرتی به سودجویان و سوداگران بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
ارزش پول ملی کم شده ، همین سودجویان و سوداگران که گفتید براحتی از این دولت مجوز صادرات میگیرن و با سود خیلی بیشتر تو کشورهای همسایه کالاهاشونو میفروشن .
نکته ای که تابناک تابحال بهش نپرداخته شاید هم نمیخواد درباره ش چیزی بنویسه ، بی کفایتی و بیخیالی وزیر جهاد کشاورزی هست . براحتی از زیر بار کوچکترین مسئولیت هاش شانه خالی میکنه و به هیچ کس جوابگو نیست . شاید پشتش به جای خوبی گرمه !!!
پارسال قیمت زولبیا بامیه چقدر بود؟ فکر کنم حدود هشت هزار یعنی زیر قیمت مصوب میفروختند
علت افزایش قیمت ماکارانی وخرما احساس تحقیری بود که به این دو بعد از افزایش همه چیز دست داده بود.
چون اینجا ایران است /.اگر چیزی گران نشود باید شک کرد؟/...
«وی افزود: در مورد ماکارونی هم چون امسال قیمت خرید تضمینی گندم تا 1900 تومان افزایش یافته، کارخانه‌هایی که مستقیم آرد مصرف می‌کردند تا 36 درصد به قیمت کالاهایشان اضافه کردند. این قیمتی است که سازمان حمایت اعلام کرده و امیدواریم تا ماه رمضان موضوع خاصی نداشته باشیم»
حداقل اجازه بفرمایید گندم ها درو بشه و به کارخانه ها برسه بعد ماکارونی را گرون بکنید.آرد ماکارونی امروز مربوط به گندم پارساله.
نظریه جالبیه « امروز گرون میفروشم چون قراره فردا گرون بخرم»
دلیل اینه که حتما صادرات داشته. جدیدا دلیل گرانی کلیه اقلام صادرات اعلام میشه
یه جوری میگن چرا انگاربجزاین اقلام هیچی تغییر نکرده . سرکاریم ها
ماکارونی میگن آرد گرون شده اما خرما چی ؟ درخت خرما گرون شده یا کشاورز گرون شده؟ افزایش معقول خوبه . باید از خشم خدا غافل نشد و به بندگان خدا نعمت خدا را گرون نداد. تعاونی ها باید دلال را حذف کنند و خودشان از کشاورزان خرید کنند . با افزایش گرونی اعتقاد مردم به اسلام کمتر میشه اینو باید مراجع در قم خوب حس کنند . ما که به کمپین # نه به خرما در رمضان می رویم . # نه به خرما
علتش این هست که شرکت ها قصد دارند قیمت صادراتی را روی قیمت داخلی بگذارند و به مردم بفروشند
چرا برنج .گوشت .مرغ .تخ.مرغ.حبوبات.شکر.چای گران شد بآن خاطر
عجب کنترلی کردند مرغ و گوشت را ..چه طور با شعور مردم بازی می کنند..مرغ پرکنده الان خنده اش گرفته
شما چطور نحندیدید جناب خبرنگار..
حقوق کارمند بدبخت کمتر از ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده قمت متوسط کالاها ۵۰۰درصد .خدایا این کلید روحانی جوری تو چشم و قلبش فرو بره که هیچ دکتری قادر به دراوردنش نباشه
اخه اين چرا داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هر وقت مردم ما به چيزي نياز داشته باشند وضعيت همين هست.اصلا نياز به توجيه ندارد!!!!!!!!! شب عيد ميوه ،ماه رمضان خرما و مرغ .......
این سازمان هیچ نقشی در کنترل بازار ندارد و دلالها هر کاری که بخواهند می کنند بهتر است این سازمان را منحل کنند تا در هزینه های بیهوده کشور صرفه جویی شود. این سازمان شده است محلی برای توجیه گرانی و اعلام علت گرانی انگار مردم وقتی علت گرانی را بدانند کمتر پول می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
امروز برای همدردی با مردم همراه نهارشان نوشابه و دوغ نخورده اند . از این بیشتر توقع دارید ؟
چون مجموعه دولت در این موضوع سود میبرد و کسی و سازمان و نهادی و ..... به فکر مردم نیست و هیچ شکی در این نیست
تابی جون اخه این سواله می پرسی؟ باید بگی چرا همه چی گران شد؟
چون ما ملت بی غیرتی شده ایم .
زبان حال قیصر:
احمدی نژاد کجاییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی... که پوست مارو کندنددددددددددددددددددددددددددد.
اقتصادی که نه تابع علم باشد نه عقل و نه شرع همین می شود که می بینیم. عده ای از دلالان محترم از حدود 2 ماه پیش با خرید کلی خرمای مناطق تولید خرما مثل بهبهان به پیشواز ماه مبارک رمضان رفته اند تا با سود هابی 40 تا 100 درصد ثروت های حرام و معاف از مالیات خود را افزایش دهند. این مطلب در اغلب موارد گرانی ها صادق است. اصناف هم که (به اشتباه) گمان می کنند افزایش قیمت محصولاتشان باعث افزایش درآمدشان می شود با عذر و بهانه های واهی برای گرانی ها دلیل تراشی می کنند. دولت محترم هم که (احتمالا) نه از علم اقتصاد سردر میآورد و نه باوری به اقتصاد شرعی دارد و فقط نظاره گر است. مردم عوام و برخی از خواص هم که خود را به امواج ساختگی سود جویان حرامخوار سپرده اند. تنها راه، برگشت همگانی (دولت و مردم) به اقتصادی برخواسته از علم و شرع و عقل است. حرام و حلال خدا را با لفاظی نمی توان جابجا کرد
چون قند و شکر و گوشت و تن ماهی و خودرو و مسکن و ماکارونی و .......... و................. گران شدند
دیدن که مردم نمی میرن روکردن به گران کردن این اقلام
گرون شدن اینا منطقیه
چون ارزش پول ملی ۱/۴ شده
با توجه به تداوم تحریم ها باید به این تورم عادت کرد
خرما و ماکارونی خوا ستند خودی بشن و شمال نشین و بالا نشین و از پایین نشینی و خاکی بودن چیزی عایدشان نشده بود.
آقاي روحاني برنامه براي مقابله با تحريمهاي آمريكا سرجاي خود. يك برنامه براي مقابله با مسوولان و مديران بي لياقت حوزه اقتصادي داخل بگذار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل