بازدید 6022

خطر رژیم‌های خودسرانه برای سلامتی ما

علی طهرانی استاد علوم تغذیه
کد خبر: ۸۹۶۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 05 May 2019

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی و انجمن متخصصان تغذیه‌ای آمریکا فقط ۵ درصد از افرادی که رژیم لاغری خودسرانه می‌گیرند موفق به کاهش وزن می‌شوند و بیش از ۷۰ درصد افراد دچار عوارض ناشی از این رژیم‌ها خواهند شد.

در این مطلب سعی کردیم شما مخاطبان را از خطرات ناشی از رژیم خودسر آگاه کنیم و شما را با انواع رژیم ها آشنا نماییم. دیروز به پنج نوع رژیم نادرست اشاره کردیم که در اینترنت در دسترس عموم قراردارند. ۱. رژیم آلکالین ۲. رژیم پالئو  ۳. رژیم خام گیاهخواری ۴. رژیم اتکینز ۵. رژیم کتوژنیک ... امروز به دو نوع دیگر رژیم های نادرست اشاره می کنیم.

۶. رژیم غذایی کیتی پری
بسیاری از افرادی که اهل موسیقی پاپ هستند کیتی پری خواننده مشهور آمریکایی را می‌شناسند. زمانی که این خواننده جوان درباره راز‌های تناسب اندام خود با رسانه‌ها صحبت می‌کرد بسیاری از خانم‌ها تمایل به پیروی از رژیم روزانه او برای کاهش وزن پیدا کردند. بر اساس الگوی خانم پری، نوشیدنی‌ها باید به عنوان جایگزین صبحانه، ناهار یا شام برای رساندن آب به بدن در برنامه غذایی جای بگیرد. کیتی پری در سایت رسمی خود از نوشیدنی‌های خاصی که باعث تقویت عضلات و کاهش ولع خوردن می‌شود نام برد. بر اساس اعلام انجمن غذایی بریتانیا، شاید روش این خواننده در کوتاه مدت موجبات لاغری و کاهش وزن سریع را ایجاد کند، اما این کاهش وزن به دلیل سرکوب اشتها به هیچ عنوان باثبات نخواهد بود و به مرور زمان سلامت فرد را به شکل جدی به خطر خواهد انداخت.

Image result for ‫رژیم غذایی‬‎

۷. رژیم پیوپی
کسانی که رژیم پیوپی را برای اولین بار در سطح جهان مطرح کردند و با معرفی آن طرفداران زیادی را برای خود به دست آوردند، مدعی هستند برنامه غذایی آن‌ها علاوه بر کاهش وزن، کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را هم ایجاد می‌کند. جالب است بدانید نام رژیم پیویی از سالم‌ترین دهکده دنیا در ایتالیا گرفته شده که بیشتر مردم آن بالای ۱۰۰ سال عمر می‌کنند. بر اساس رژیم پیویی مصرف ماهی‌های چرب، سبزیها، مغز‌ها و دانه‌های خام بسیار زیاد است. در این رژیم غذایی نیز از کربوهیدرات‌ها بسیار کم استفاده می‌شود و در دوره‌هایی ممنوعیت استفاده از گوشت، برنج، شیرینی، نان و سیب زمینی وجود دارد. بر اساس این رژیم غذایی مصرف بالای چربی‌ها و استفاده از روغن نارگیل هیچ مانعی ندارد. از این رو متخصصان تغذیه کلیت این رژیم را قبول ندارند و معتقدند که این نوع رژیم می‌تواند کلسترول بد بدن را افزایش دهد و مردم نواحی دیگر را دچار عارضه‌های شدید جسمانی گرداند.

علی طهرانی؛ مدرس رسمی تغذیه فدراسیون همگانی

خطر رژیم‌های خودسرانه برای سلامتی ما

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی