بازدید 26813
مرور روزنامه‌های یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه؛

جنگ می‌شود یا نه؟ /نسبت به نقض برجام چه واکنشی نشان بدهیم؟ /کیهان: بخشی از جریان رسانه‌ای نزدیک به دولت صد در صد غربگراست

گزینه‌های روی میز ایران، ادامه غنی‌سازی طبق برجام، طعنه تند دادستان کل به وزیر جوان، تصمیم با کیست؛ سیاستمداران یا نظامیان؟، خون فروشی در بطری نوشابه!، سهمیه‌بندی و آشفتگی بیشتر حقوقی اقتصادی، اختیارات هسته‌ای برجام هم زیر تیغ، پرچم اصلاحات در دست روحانیت باشد، کالا‌های اساسی در ماه رمضان گران نمی‌شود، بازی بودارِ بنزینی، اعتماد را می‌پراند!، کوپنی‏ شدن راه علاج اقتصاد؟ و دو راهی انتخاب اقتصاد آزاد یا دولتی؟ از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۸۹۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۴ 05 May 2019

گزینه‌های روی میز ایران، ادامه غنی‌سازی طبق برجام، طعنه تند دادستان کل به وزیر جوان، تصمیم با کیست؛ سیاستمداران یا نظامیان؟، خون فروشی در بطری نوشابه!، سهمیه‌بندی و آشفتگی بیشتر حقوقی اقتصادی، اختیارات هسته‌ای برجام هم زیر تیغ، پرچم اصلاحات در دست روحانیت باشد، کالا‌های اساسی در ماه رمضان گران نمی‌شود، بازی بودارِ بنزینی، اعتماد را می‌پراند!، کوپنی‏ شدن راه علاج اقتصاد؟ و دو راهی انتخاب اقتصاد آزاد یا دولتی؟ از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که تأکید لاریجانی بر ادامه غنی‌سازی طبق برجام و فشار غیرقانونی آمریکا بر برنامه هسته‌ای ایران از یک سو و گزارش‌هایی درباره سهمیه بندی و یارانه‌های پنهان و وضعیت تورم و آشفتگی در بازار از دیگر سو در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.
روزنامه شرق و اعتماد با چاپ تصویری از علی لاریجانی، تأکید او بر ادامه غنی سازی اورانیوم طبق برجام را تیتر یک کردند و کیهان نیز مردم گرفتار گرانی دولت سرگرم رؤیای سیب و گلابی برجام را از گزارش اصلی امروزش تیتر یک کرد. ابتکار عنوان آمریکا به دنبال محدود کردن منابع ارزی ماست را به نقل از رئیس جمهور تیتر کرد و گزارشی دیگر با عنوان قمار تلخ دموکرات‌ها با «روسیه گیت» در صفحه نخست خود چاپ کرد. وطن امروز عنوان حکم حبس برای فریدون را در مرکز صفحه نخست شماره امروزش برجسته کرد و روزنامه ایران ضمن قرار دادن تصویری از معاون اول رئیس جمهور، نظر صاحب‌نظران اقتصادی را در رابطه با فراخوان جهانگیری با عنوان دو راهی انتخاب اقتصاد آزاد یا دولتی؟ را در گزارشی منتشر کرد.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

جنگ می‌شود یا نه؟
حسین علایی، تحلیلگر مسائل استراتژیک در سرمقاله امروز روزنامه شرق در مطلبی با عنوان جنگ می‌شود یا نه؟ حرف‌های مطرح درباره احتمال آغاز جنگ بین ایران و آمریکا را موضوع قرار داد و نوشت: از زمان روی‌ کار‌ آمدن ترامپ، هر روز بر میزان تضاد‌ها و تنش‌های میان آمریکا و ایران افزوده شده است. خروج از برجام، بررسی مجموعه اقداماتی که ترامپ علیه ایران انجام داده و تلاش برای به‌صفر‌رساندن صادرات نفتی ایران، همه بیانگر آن است که آمریکا قصد دارد با فروپاشی اقتصاد ایران، فشار عظیمی را بر عموم مردم وارد کند تا آن‌ها تنها راه چاره را «تسلیم» شدن در برابر خواسته‌های آمریکا بدانند. با‌این‌حال، این مطرح می‌شود که آیا آمریکا فقط به تنگ‌تر‌کردن «محاصره اقتصادی و سیاسی» ایران اکتفا خواهد کرد یا اینکه ترامپ قصد دارد به‌تدریج و با بهره‌گیری از «راهبرد نمد‌مالی»، زمینه‌ها و بستر‌های لازم را برای جنگ محدود و ضربتی آمریکا با ایران فراهم کند؟ تجربه تاریخی نشان داده آمریکا همیشه از ظرفیت نیرو‌های مسلح خود برای نیل به اهداف سیاست خارجی استفاده کرده است و در صورتی که احساس کند با به‌کارگیری قوای نظامی خود به مقصود مطلوب می‌رسد، تردیدی در برپایی جنگ و به‌کارگیری ارتش نخواهد کرد؛ اما آیا آرزوی آمریکا در «براندازی» جمهوری اسلامی و روی‌کار‌آوردن حکومت و دولتی همسو با منافع ایالات متحده با کمک اسرائیل، سلطنت‌طلب‌ها و منافقین در ایران، تحقق خواهد یافت؟

جنگ می‌شود یا نه؟ /نسبت به نقض برجام چه واکنشی نشان بدهیم؟ /کیهان: بخشی از جریان رسانه‌ای نزدیک به دولت صد در صد غربگراست

از دیدگاه نظری (تئوریک)، در چهار حالت امکان وقوع «جنگ محدود» آمریکا با ایران بسیار جدی می‌شود:
۱- تضعیف «قدرت دفاعی» و کاهش ظرفیت «پاسخ‌گویی مؤثر» جمهوری اسلامی؛ به‌گونه‌ای که امکان «پیروزی سریع» را برای ارتش آمریکا فراهم کند.
۲- قدرت‌گرفتن بیش از حد ایران؛ به‌گونه‌ای که توانمندی‌های جمهوری اسلامی برای آمریکا و اسرائیل به صورت «تهدیدی بالفعل»، جدی تلقی شده و با جنگیدن با ایران، این نگرانی برای همیشه برطرف شود.
۳- اراده جدی ترامپ برای نشان‌دادن ابراز قدرت و به‌دست‌گیری رهبری و مدیریت منطقه خاورمیانه و بهره‌گیری از جنگ برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری.
۴- ترکیبی از عواملی که در بالا یاد شد.
اگر نگاهی به روحیه ترامپ بیندازیم، او بسیار علاقه‌مند است تا چند مسأله مهم جهانی ازجمله «مسأله ایران» را در دوران ریاست‌جمهوری خود حل کند. او معتقد است ایران با افزایش توانمندی‌های موشکی بومی خود، به «قدرت بازدارندگی» مؤثر رسیده است. با همین نگاه است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که ستون‌فقرات قدرت دفاعی ایران است، در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد تا ایران را تضعیف کند. آمریکا بر این باور است که سیاست‌های جمهوری اسلامی امنیت، بقا و موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کند و امکان اجرائی‌شدن «معامله قرن» را برای مسلط‌کردن اسرائیل بر فلسطینیان و کشور‌های منطقه به محاق می‌برد؛ در‌حالی‌که سیاست ترامپ، توسعه سرزمینی اسرائیل با اعلام الحاق جولان سوریه به اسرائیل و تضمین بقای رژیم اسرائیل با انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس است.


از طرفی، ایران با «نفوذ منطقه‌ای» خود توانسته است نه‌تن‌ها تهدیدات نظامی را از مرز‌های خود دور کند، بلکه حالا نیرو‌های وفادار و علاقه‌مند به انقلاب اسلامی، آرام‌آرام به مرز‌های اسرائیل نزدیک می‌شوند تا مراقب تهدیدات صهیونیست‌ها باشند. از دید همراهان ضدایرانی ترامپ، علت اصلی ظهور چنین وضعیتی، درآمد‌های نفتی و توانمندی‌های مالی ایران است که می‌تواند برنامه توسعه «توان موشکی» و «نفوذ منطقه‌ای» جمهوری اسلامی را تغذیه کند؛ بنابراین باید ظرفیت، قدرت اقتصادی و نیز مراودات و تعاملات بین‌المللی ایران به‌طور مرتب تضعیف شود تا نه‌تن‌ها این کشور رفتار و سیاست‌های خود را تغییر دهد، بلکه این «ضعف اقتصادی» موجب ناپایداری جمهوری اسلامی شود. پس می‌توان گفت: همه اقدامات دولت آمریکا بر مبنای تضعیف ظرفیت و توان اقتصادی و نیز کاهش روابط بین‌المللی ایران تمرکز یافته است تا با سرریزشدن صبر مردم و افزایش تنگنا‌های معیشتی، امکان حرکت سریع اعتراضی از درون کشور فراهم شده و آنگاه با فشار بیرونی، نظم سیاسی در ایران بر هم بریزد.

البته آمریکا دنبال «پیروزی بدون جنگ» است و می‌داند که شروع هر جنگی با ایران، به‌سادگی و راحتی به پیروزی یک‌طرفه منجر نخواهد شد، بلکه وضعیت «بازنده- بازنده» را برای طرفین درگیر و کشور‌های منطقه به ارمغان خواهد آورد. بر همین اساس است که ایران استراتژی «اجتناب از جنگ» را در برابر استراتژی «قورباغه‌پز» آمریکا اتخاذ کرده است و تمایلی به درگیرشدن با آمریکا ندارد و برای جلوگیری از وقوع منازعه و جنگ تلاش می‌کند. در این میان، آمریکا می‌داند که دفاع ملت ایران جدی خواهد بود. باید به‌هوش بود و در راستای «مقاوم‌سازی ملی» با اصلاح سیاست‌های داخلی برای افزایش ضریب «وحدت ملی» و نیز سعی در «توسعه اقتصادی» با ازبین‌بردن موانع ماندگار در برابر پیشرفت کشور و همچنین ایجاد «فضای کسب‌وکار» مناسب گام برداشت تا آمریکا به اهداف خود نرسد. فاعتبروا یا اولی‌الابصار

نسبت به نقض برجام چه واکنشی نشان بدهیم؟
رحمن قهرمان‌پور کارشناس مسائل استراتژیک در یادداشتی که در شماره امروز ایران منتشر شد، نوشت: سیاست فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران در حالی به تدریج ابعاد گسترده‌تری می‌یابد که امریکا تلاش می‌کند عملاً توان ایران برای اجرای تعهداتش در چارچوب توافق هسته‌ای را به حداقل برساند. رویکردی که به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی در مواجهه با آن و با هدف تعدیل تبعات اقدامات هزینه ساز امریکا خود را برای ارسال یک پیام مشخص و روشن آماده می‌کند. آنچه در نوع مواجهه ایران ضرورت دارد، در نظر گرفتن این نکته است که پیام روشن آن باید در چارچوب تدابیر فنی برجام تعریف شده باشد. یعنی چنان که بند ۳۷ برجام امکان تعدیل متناسب تعهدات ایران در برابر نقض پاره‌ای از تعهدات کشور‌های طرف مقابل را در نظر گرفته است، اقدام تلافی‌جویانه ایران باید در قالب تدابیر اندیشیده شده در برجام صورت گیرد. زمینه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان و تعهداتی که در این چارچوب پذیرا شده، فضای مانور خوبی را برای آن فراهم کرده تا تعهداتش را گام به گام کاهش دهد.
جنگ می‌شود یا نه؟ /نسبت به نقض برجام چه واکنشی نشان بدهیم؟ /کیهان: بخشی از جریان رسانه‌ای نزدیک به دولت صد در صد غربگراست
بخش تحقیق و توسعه فناوری هسته‌ای ایران یکی از حوزه‌هایی است که ایران می‌تواند دامنه اقداماتش را وسعت ببخشد و با راه‌اندازی سانتریفیوژ‌های «آی آر ۸» و تزریق گاز «UF۶» اقدام حائز اهمیتی انجام دهد. همچنین بر اساس برجام مقرر شده بود که ذخایر اضافی آب سنگین راکتور آب سنگین اراک در عمان ذخیره و به فروش برسد که این روند در دوره ترامپ متوقف شد. ایران می‌تواند در واکنش به این اقدام آب سنگین را به این دلیل که امریکا به تعهد خود مبنی بر خرید آن عمل نکرده است، در کشور خود ذخیره کند. از سوی دیگر ایران در برابر تأخیر در روند اجرای سازوکار مالی اروپا موسوم به «اینستکس» و تعلیقی که به موجب این تأخیر در مناسبات تجاری ایران و سایر کشور‌ها به وجود آمده است، می‌تواند اجرای بخش‌هایی از تعهدات هسته‌ای‌اش را منوط به پیشرفت پروسه اجرایی «اینستکس» کند. به عنوان مثال اعلام کند ارسال مازاد اورانیوم غنی شده ایران به خارج از کشور را تا زمان عملیاتی شدن این کانال مالی متوقف می‌کند. چنین اقدامی باید بر پایه یک برنامه طراحی شده و منظم باشد به این ترتیب که اعلام کند در چارچوب برجام چه کار‌هایی می‌تواند انجام دهد که در عین عبور نکردن از مرز‌های حقوقی آن، پاسخ مؤثری هم به طرف مقابل داده شده باشد و محرکی باشد تا آن‌ها جهت تأمین منافع مورد نظر تهران فراتر از مواضع شفاهی اقدام کنند. ناگفته پیداست مقام‌های جمهوری اسلامی در شرایط سخت کنونی باید عوامل و فاکتور‌های متعددی از جمله شرایط بازار و اقتصاد کشور و فضای افکار عمومی را در تصمیم‌گیری خود لحاظ کنند، اما این سیاستمداران بزرگ هستند که در شرایط سخت، تصمیم‌های سخت و تأثیرگذار می‌گیرند. امریکا از طریق افزایش فشار‌های همه‌جانبه تلاش می‌کند ایران را در چنان تنگنایی قرار دهد که عملاً چیزی برای از دست دادن نداشته باشد. از این رو طراحی یک برنامه هوشمندانه فنی در چارچوب برجام از سوی ایران می‌تواند پیام روشنی به سایر شرکای این توافق ارسال کند تا اگر یک بار برای همیشه می‌خواهند اقدامی برای جلب رضایت تهران انجام دهند، وقت آن اکنون است.

کیهان: بخشی از جریان رسانه‌ای نزدیک به دولت صد در صد غربگراست
جعفر بلوری در بخشی از یادداشت روز امروز کیهان با عنوان چرا به هر ساز دشمن می‌رقصند، نوشت: برخی رسانه‌ها و تریبون‌های نزدیک به دولت خودمان این روز‌ها درباره کارنامه خالی‌شان و شرایطی که بر کشور در حوزه‌های مختلف تحمیل کرده‌اند، چه می‌نویسند و چه می‌گویند؟ وضعیت اقتصادی را می‌بینند، آرایش نظامی دشمن را که حاصل انفعال عده‌ای در کشور بوده شاهدند اما، نه تنها حاضر نیستند تغییری در راه و برنامه‌های شکست‌خورده‌شان ایجاد کنند بلکه، آسمان را به زمین می‌بافند تا القاء کنند، همه مقصرند جز خودشان! دشمن علنا از براندازی می‌گوید این عده با همان دست‌فرمان «دیپلماسی لبخند در برابر دیپلماسی تهاجمی» ادامه می‌دهند! این عده کار را به جایی رساندند که واشنگتن پست نتیجه گرفت، علت هجمه‌های پی‌در‌پی ترامپ علیه ایران این است که پاسخ محکمی از سوی ایران نمی‌بیند.


اینجا پاسخ چیست؟ چرا برخی به رغم مشاهده بازخورد سیاست‌های غلط در حوزه‌های خارجی، اقتصادی و فرهنگی، باز هم بر ادامه راه غلط اصرار دارند؟ چرا به رغم جری شدن دشمن باز هم تلاش می‌کنند در قالب استاندارد‌های فکری مضحک و ساخته‌شده برای جهان سومی‌ها حرف بزنند؟ آیا اینجا هم مشکل در تیپ شخصیتی آنهاست؟ یا نه باید در منظومه فکری این طیف کاوش کرد و دید در کلاس درس چه کسانی نشسته و چه آموخته‌اند. شاید هم در این بین نفوذی یا احمق‌هایی وجود دارند که گاهی به تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور آدرس غلط می‌دهند. (درست مثل اطلاعات غلطی که در شورش اخیر مسلحانه کودتاچیان، درباره ونزوئلا به ترامپ داده می‌شد.)
جنگ می‌شود یا نه؟ /نسبت به نقض برجام چه واکنشی نشان بدهیم؟ /کیهان: بخشی از جریان رسانه‌ای نزدیک به دولت صد در صد غربگراست
به جز تیپ شخصیتی که به آن اشاره شد، شناسایی نوع تفکرات سیاسی و اعتقادی فرد یا جریان سیاسی که به آن تعلق خاطر دارند نیز می‌تواند در یافتن پاسخ سؤال این وجیزه به ما کمک کند. یعنی، چون به یک جناح سیاسی خاص تعلق خاطر دارد، ترجیح می‌دهد، «نفهمد». اظهارات لیدر جریان رسانه‌ای نزدیک به دولت را بگذارید کنار عملکرد و اظهارات برخی دولتمردان (آخوندی و...)، بخشی از جریانی که ۶ سال سکان هدایت کشور را به دست گرفته‌اند (بودند) «لیبرال‌ها» هستند. حالا برای رد گم کنی هم که شده پسوند «مسلمان» را گاهی به آن اضافه می‌کنند و می‌گویند: «ما لیبرال مسلمانیم.»


این نکته از آنجا حائز اهمیت است که در صورت شناخت منظومه فکری یک جریان، می‌توان بهتر رفتارها، برنامه‌ها و اظهاراتشان را تحلیل کرد و به پاسخ سؤال نزدیک شد. حس رهاشدگی این روز‌های بازار (خودرو، مسکن، دلار، سکه و...) که در همه ما وجود دارد به نوعی تداعی‌کننده تفکرات اقتصادی این جریان است که معتقد به نظریه «بازار آزاد» و «دست نامرئی» آدام اسمیت است: در هیچ چیز دخالت نکن، دست نامرئی خود به خود بازار را کنترل می‌کند! اما نه. به نظر می‌رسد این جریان «لیبرال» هم نیستند که اگر بودند لااقل، به نتایج اقتصادی که آن‌ها رسیده‌اند، می‌رسیدند! همین آدام اسمیت معتقد است، دست نامرئی در جامعه‌ای کارایی خواهد داشت که از شرایط رقابت کامل برخوردار باشد! فرض بگیریم این نظریه بی‌نقص است. آیا چنین شرایطی در کشور وجود دارد؟ اگر ندارد، چرا بدون برنامه و بی‌مطالعه به دنبال کپی‌برداری ناشیانه از غرب هستند؟ پاسخ روشن است. بخشی از این جریان، صد درصد غربگراست. همین! فقط غربگراست. بدون اینکه حتی از غرب چیزی بداند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳۶
اگه آقازاده ها برگردند به ایران جنگ نمیشود
اگه آقازاده ها برنگشتند حتما جنگ میشود
بشود یا نشود من بدون آقازاده ها دست به هیچ اقدامی نمی زنم.
از کیهان به همان اندازه ای که از اصلاحطلبان خوشم نمیاد از اونم همینطور
مردم دلسوز ندارند.
جنگ امید ؟؟
جنگ امید با کدام امید ؟

شما همه امیدهای مردم را ناامید کردید ؟؟؟

خودتان بجنگید.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
هیچکس حق ندارد جنگ را تبلیغ کند که شکست بزرگی را همراه دارد!
آقای جعفر بلوری : جنابعالی که صد در صد شرق گرا شدید چه گلی به سر کشور و ملت زدید؟ لطفا این مرزبندی رو جمع کنید!
سازمان انرژی هسته ای و اختیارات مذاکرات را از دولت سلب کنید و به سپاه بسپارید همه چیز حل می شود راه دوم هم که بهتر است تغییر دولت با ریاست فردی انقلابی
جنگ نمیشه برا چی جنگ بشه مسئولین خوش و خرم دارن بپیش میرن چرا بخوان جنگ کنن
آقا جنگ می شود، شما موقعی تنگه رو ببندید!
هنوز امید هست
این اقای شریعتمداری و دوستان و نزدیکانش رو راهی تنگه هرمز کنید، برن اونجا یه کم ناامنی ایجاد کنن. بلکه امریکا نیروهاشو بفرسته و باهمدیگه حسابی درگیر بشن و دلی از عزای جنگ با هم دربیارن.
جنگ هم می شود ان شالله صبر داشته باشید
عاقبت شرق گرایی را هم دیدیم! این وضع فلاکت
اقای بلوری کاری که میتوانید،"انجام دهید".حتی اگر ان کار بستن تنگه ها یا نبرد نظامی باشد.اطلاعات پنتاگون مسلما از اطلاعات من نوعی در باره قدرت کشورمان کمتر نیست .لذا این جمله را بار دیگر میگویم "یا تنگه را ببندید یا سکوت ".فقط عمل کنید به انچه میگویید که حرف زدن بدون عمل تاثیر منفیش بیش از هر کاریست که ما غربگراها انجام میدهیم
با این روندی که داریم جنگ حتمی است
دولت به جای گرفتن حالت دفاعی و جنگ اقتصادی، طوری عمل می کند که انگار دنبال سیاستهای بازار آزاد است و همه چیز را به حال خود رها کرده است. در حالیکه به علت وجود فضای غیر رقابتی و انحصاری و همچنین اعمال تحریم ها، چنین سیاستی به شکست می انجامد.
در صدر آن سیاست 5 درصد زیر قیمت بازار وزارت صمت است که نمی دانم چرا شجاعت پذیرش شکست و تغییر سیاست را ندارند و در مقابل حوادث بازار فقط سکوت می کنند تا بلکه اوضاع خود به خود درست بشود.
برجام از اولش بازی دادن ایران بود باید برگه های برجام رو اتش زد
برجام از اولش بازی دادن ایران بود باید برگه های برجام رو اتش زد
سیاست ما آن هم این است که عربستان سعودی وکشورهای کوچک اطرافش موی دماغ مانشوند
اگر بخشی از دولت صد در صد غرب‌گرا است مطمئنا" کیهانی هم صد در صد طرفدار روسیه هستند
امريكا پس از شكست از ويتگونگها دروتنام تقريبا درهرجنگى كه برپا كرده است شكست خورده است واين شكست ها تا پايان امپراطورى ادامه خواهدداشت كشور ما بخاطر اينكه گلوى مركز فرماندهى را دردستان خود دارد تا زمانيكه انرا وهانكندحتما جنگ نمى شود
انچنان رونق اقتصادی ایجاد میکنم که دیگرکسی محتاج یارانه نباشد علی برکت الله !!!
کیهان از مرحله حرف و فحش ناسازا به این و آن گذشته است وقت عمل است بیا جلو امریکا با قدرت مقابله کن!!!!!!!!
معلوم نیست چرا اقای شریعتمداری وحرفهای خود را بنام دیگران منتشر میکند ؟
علی رغم میل باطنیمان جنگ بشود بهتر است. بالاخره تکلیفمان روشن میشود.
جنگ جنگ تا پیروزی. نه شرقی نه غربی جمهوری الزامی. یاد امام و شهدا دلو میبره کربلابوی خاک ریز و شهادت میاد خدایا قسمت کن
یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۱:۱۵
دلار ۱۵۰۰۰
یورو ۱۶۹۰۰
سکه ۵۱۷۰۰۰۰
همین آقاین و وابستگانشان یک روز با نجوی کردن قیمت خودرو ، یک روز با نجومی کردن قیمت دلار و روز دیگر با بازی بر روی قیمت مسکن آه بیچارگان را در میاورند
یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۱:۵۰
دلار ۱۵۱۰۰
یورو ۱۷۰۰۰
سکه ۵۱۹۰۰۰۰
قیمتها نه ساعتی بلکه دقیقه ای داره میره بالا !!!
جنگ نمیشه
در کیهان را ببندین و شریعتمداری را بازنشسته،
مشکل جنگ با ایران فقط با موشک حل می شود
یارومی روم،یازنگی زنگ.
جنگ نخواهد شد.جریانی که از احتمال جنگ حرف می زند در واقع می خواهد زمینه مذاکره مجدد با کدخدا و تحمیل برجام های بعدی به ایران را فراهم نماید.
اینقدر بر طبل جنگ نکوبید. که اگه خدا نخواسته جنگ شود تو که بر طبل میکوبی در جنگلهای شمال سیر و سپری مکنی. پس دلخوش جنگ نباشید. ترامپ احمق و توهم میزنه و. هیچ جنگی در پیش نیست بلکه این تبلیغاتی بیش نیست و و همانند اسمان بهاری رعد و برقش فراوانه وغرشش هم زباد. مرد باید سنگ زیرین اسیاب باشه. نه بهر غرشی استرس سراپایش بگیره
اقایون دولتی و مدیران. مگر شما در این کشور زندگی نمیکنید ؟ایا این تورم لحظه ای دلالان بی دین را نمی بینید یا چشماتان بستید چرا تعزیرات کاری نمیکند شغل پرسنل تعزیرات چیه اینقدر سختی شغل دارن که نمیتونن یک قلم جنس تو بازار ثابت نگهدارن. این حقوقی که میگیرید درست نیست . تورم به ثانیه است مثل قیمت خودرو عزیزو ناز مثل طیلا و هر گلی دیگر. از دفترها تون بیایید بیرکن مردم ببینند تون دفترت هم سرر جاشه کسی نمیبرش
جنگ با شیطان بزرگ وعده آخرالزمانی و از مقدمات ظهور است. بدون بطلان کشیدن بر آمریکا و عیادی داخلی آنها ظهور آقا محال است
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر