بازدید 74566

جزئیات هلاکت قاتل طلبه همدانی

کد خبر: ۸۹۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱ 29 April 2019

بهروز حاجیلو شرور معروف و نوچه وحید مرادی از اوباش همدان صبح دیروز با شلیک پلیس به هلاکت رسید. بهروز حاجیلو که صبح روز شنبه با شلیک مرگبار به سوی یک روحانی در همدان وی را کشت، لحظاتی بعد در اینستاگرام به این قتل اعتراف کرده بود.

محل اختفای قاتل چگونه شناسایی شد

به گزارش «تابناک» به نقل از رکنا، بعد از وقوع قتل و شناسایی قاتل، پلیس بلافاصله در صحنه وقوع جرم حاضر می‌شود و برادر قاتل را دستگیر می‌کند چرا که خودرویی که از آن در جریان وقوع قتل استفاده شده متعلق به برادر قاتل بوده است.مأموران انتظامی همدان که در تعقیب بهروز حاجیلو بودند و قدم به قدم خود را به محل های تردد این قاتل می رساندند ساعت ۴ صبح دیروز به فردی که در حال تردد در یکی از محله‌ها بوده مشکوک می شوند و به او دستور ایست می‌دهند اما وی به جای تسلیم شدن، سلاح کلاشینکف را که در زیر کاپشن مخفی کرده بود، خارج و شروع به تیراندازی به پلیس می‌کند و با حرکت به سمت کوچه پس کوچه‌ها و شلیک تیر به مأموران قصد فرار داشته که با ضرب گلوله کشته می‌شود.قاتل یک عدد اسلحه و چند خشاب پر همراه داشته است . در همین حال به گزارش ایسنا، سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده انتظامی استان همدان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: خوشبختانه قاتل روحانی ۴۶ ساله ساعت ۴ بامداد روز یک شنبه (دیروز) در یکی از مناطق حاشیه شهر به دام افتاد.وی ادامه داد: طی درگیری پلیس با قاتل طلبه، وی طی مدتی کوتاه توسط مأموران محاصره شد و سپس به هلاکت رسید. کامرانی صالح با اشاره به چگونگی شناسایی مجرم تصریح کرد: در روز گذشته پس از وقوع قتل، در اسرع وقت محل پاتوق مجرم شناسایی و خودروی وی کشف شد.وی خاطرنشان کرد: همه نقاطی که امکان داشت مجرم در آن پنهان شود تحت نظر پلیس قرار گرفته بود و سرانجام قاتل ساعت ۴ بامداد در یک درگیری مسلحانه در مخفیگاه خود به هلاکت رسید. کامرانی صالح با بیان این‌که عملیات دستگیری مجرم بیش از ۲۰ دقیقه به طول انجامید، یادآور شد: در این درگیری مسلحانه دو تن از مأموران دچار جراحت سطحی شدند که خوشبختانه اکنون در وضعیت خوبی قرار دارند و جراحت‌شان سطحی است.کامرانی با بیان این که پس از کشته شدن قاتل، ماموران علاوه بر سلاح کلاشینکف چند خشاب پر از فشنگ کشف کردند، تاکید کرد: مجرم سوابق کیفری بسیاری داشته ضمن این که قبلا نیز در زندان بوده است.فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اهداف و انگیزه مجرم گفت: با توجه به این‌که محل زندگی قاتل و مرحوم در یک منطقه بوده، این موضوع و یافتن انگیزه جرم در دست بررسی و تحقیق است.

جزئیاتی از زندگی طلبه همدانی

معاون تبلیغ حوزه علمیه همدان با بیان این که حجت‌الاسلام قاسمی یک روحانی محجوب، خوش‌برخورد و آرام بود افزود: این شهید بزرگوار امام جماعت مسجد حاج کربعلی بود و چندی پیش هم در حوزه علمیه دامغانی به عنوان مسئول کتابخانه فعالیت می‌کرد. منزل ایشان در قاسم‌آباد یکی از مناطق حاشیه همدان است ضمن این که زندگی ایشان نیز بسیار ساده بود. ارتقایی با بیان این که شهیدقاسمی سه فرزند دارد اظهار کرد: دختر بزرگ ایشان سه ماهی است که ازدواج کرده است .همچنین از ایشان یک دختر ۹ ساله و یک پسر کوچک به یادگار مانده است.

واکنش آذری جهرمی به انتقادها

در این میان درپی انتشار تصاویر این قاتل در صفحه اینستاگرامش با سلاح های مختلف برخی از کاربران فضای مجازی به سیاست وزارت ارتباطات درباره کنترل فضای مجازی و فیلتر نکردن اینستاگرام انتقاد کردند که واکنش آذری جهرمی را به دنبال داشت .به گزارش ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به قتل یک طلبه جوان همدانی در صفحه اینستاگرامش نوشت:آزادی و امنیت هر دو از حق الناس است.یک جنایت وحشیانه و غیر انسانی رخ داده است، هر انسانی با شنیدن چنین خبری، متاثر می‌شود.در دیگر کشورها هم هر ازگاهی اخباری از این گونه جنایات منتشر می‌شود، اما عموما بررسی می‌کنند که عوامل ریشه‌ای چه بوده است. مثلا اسلحه چگونه به این راحتی در دسترس این فرد بوده؟ انگیزه‌اش چه بوده؟ و سپس در آن مواضع اصلاحاتی انجام می‌دهند. اگر نگاهی به صفحه این جنایتکار بیندازید، نژادپرستی در آن موج می‌زند. ساده انگارانه است همه علل ریشه‌ای را رها کنیم و صرفا انتشار خبر جنایت در شبکه‌های اجتماعی را معادل همه علل بدانیم.همین که امروز، شما مطالبه می‌کنید و من مسئول پاسخ می‌دهم و افکار عمومی قضاوت می‌کند، از دستاوردهای شبکه‌های اجتماعی است، اسمش گزارش به مردم است نه شوآف و البته مردم فرق این دو را خوب می‌دانند.صدالبته ما باید پلیس را در کار امنیت در فضای مجازی، یاری کنیم. از ابتدای سال تدوین برنامه تقویت توان فنی پلیس را آغاز کرده‌ایم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر