بازدید 7171
۱

احتمال به تعویق افتادن کنکور سراسری منتفی شد

کد خبر: ۸۹۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۴ 27 April 2019

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش احتمال به تعویق افتادن کنکور کارشناسی را کاملا منتفی دانست.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر که شامگاه گذشته روی آنتن رفت، درباره الزامات توجه بیشتر دولت به خیرین مدرسه ساز گفت: خوشبختانه جریان خیرین مدرسه ساز به یک جریان بالنده تبدیل شده و تأثیرات مثبت فرهنگی، اجتماعی و تربیتی به همراه دارد. در این سال‌ها آموزش و پرورش تلاش کرده تا زمینه مشارکت حداکثری افراد را فراهم کند.

وی افزود: یک زمینه که قانون آن فراهم است اما از ظرفیت آن به خوبی استفاده نشده است مشارکت خیرین در امر نگه داری و اداره مدارس است که تحت عنوان قانون هیئت امنایی شدن مدارس از آن نام برده می‌شود و به افراد اجازه می‌دهد در فرایند مدیریت و برنامه‌ریزی و ارتقای کیفیت مدرسه نیز مشارکت داشته باشند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه از خیرین دعوت می‌کنم مشارکت را محدود به ساخت مدرسه نکنند و در بخش نرم افزاری و ارتقای کیفیت مدرسه نیز مشارکت کنند گفت: در مدارس هیئت امنایی گزارش‌ها نشان می‌دهد که حضور خیرین بسیار مؤثر بوده است.

وی درباره در اولویت نبودن بانوان خیر مدرسه ساز گفت: به لحاظ قانونی تفاوتی بین خیرین مرد و زن وجود ندارد و این به فرهنگ اجتماعی بر می‌گردد و هیچ منع قانونی برای حضور و مشارکت بانوان وجود ندارد و اگر خودشان بخواهند می‌توانند مشارکت داشته باشند کما اینکه در سال‌های گذشته این مشارکت خوب و بالا بوده است.

نوید درباره احتمال به تعویق افتادن کنکور سراسری با توجه به وقوع سیل گفت: تصمیم گیرنده در این زمینه سازمان سنجش و شورای سنجش و پذیرش دانشجو است. درخواست‌های بسیاری در این زمینه وجود داشت که ما آنها را منتقل کردیم اما با آن‌ها موافقت نشد و به هیچ وجه زمان کنکور تغییر نخواهد کرد. البته زمان کنکور کارشناسی ارشد تغییر زمان داشت اما کنکور کارشناسی خیر.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
تغییر زمان کنکور شاید به نفع سیل زدگان باشد اما قطعا به ضرر کسانی است که به رتبه های خوب می اندیشند چون مرور درس های خواندنی کار سختی است وخیلی ها دوران جمع بندی را برنامه ریزی کرده اند و هر تعویقی می تواند برای ایشان سم مهلک باشد .
بنظرم بهترین کمک بهسیل زدگان اختصاص سهمیه مازاد می باشد .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان