بازدید 7595

افتتاح نخستین مقر «ائتلاف معارضان» در داخل سوریه

کد خبر: ۸۹۴۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 25 April 2019

ائتلاف معارضان سوریه در مناطق شمال استان حلب که در تسلط نیروهای وابسته به ترکیه قرار دارد، نخستین مقر خود را داخل خاک سوریه افتتاح کرد.

به گزارش تابناک به نقل از فارس، نهاد موسوم به «الائتلاف الوطنی لقوى الثورة والمعارضة السوریة» (ائتلاف ملی نیروهای انقلاب و معارض سوریه) دست به تحرکات تازه‌ای در شمال سوریه زده است.

این ائتلاف با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نخستین مقر خود در داخل خاک سوریه را افتتاح کرده و در منطقه تحت تسلط نیروهای وابسته به ترکیه در سوریه قرار دارد.

اولین مقر این ائتلاف سال 2012 در ترکیه و در شهر استانبول قرار داشت؛ زمانیکه در حمایت از مخالفان دولت سوریه میان ریاض، ابوظی و واشنگتن با آنکارا و دوحه اختلافی وجود نداشت.

در جریان افتتاح این مقر، «عبد الرحمن مصطفى» رئیس ائتلاف، «جواد أبو حطب» رئیس «دولت موقت [معارض] سوریه»، «نصر الحریری» رئیس «هیئت مذاکره کننده [معارض] سوریه»، فرماندهان «ارتش ملی [معارض] سوریه» و چند نماینده از قبایل و عشایر سوریه و سازمانهای «جامعه مدنی» حضور داشتند.

شبکه خبری «روسیا الیوم» گزارش داد که مراسم افتتاحیه، با برافراشتن پرچم معارضان در این مقر واقع در منطقه «الراعی» در استان حلب آغاز شد و عناصر ترویستی حاضر در ارتش ملی نیز رژه رفتند؛ این ارتش دراواخر سال 2017 با نظارت ترکیه تشکیل شد.

مصطفی در این مراسم سخنرانی و ادعا کرد که این مراسم، بسیار مهم و یک «رخداد مهم و کلیدی» است و ابراز امیدواری کرد که سوریه به «یک کشور آزاد دموکرات» بدل شود.

رئیس ائتلاف معارضان با بیان اینکه افتتاح این مقر، آرزوی آنان بوده، مدعی شد که این مقر «به ما اجازه خواهد داد که در خاک [سوریه] حضور داشته باشیم».

وی با اشاره به سایر نهادهای وابسته به معارضان در این منطقه، ادعا کرد که «اهداف ائتلاف ملی ثابت بوده و قانون اساسی ما، مطالبات و حقوق ملت سوریه است».

نهاد موسوم به دولت موقت سوریه نیز توسط ائتلاف معارضان و چند گروه معارض دیگر تشکیل شد و مقر آن در شهر «غازی عینتاب» (جنوب شرق ترکیه) قرار دارد.

ترکیه با کمک تروریست‌های تحت حمایت خود که بیشتر آنان از معارضان سوری هستند، در جریان عملیات‌های «سپر فرات و شاخه زیتون» توانست بر مناطق گسترده‌ای از شمال استان حلب تسلط یابد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل