بازدید 9527
۱

ترکیه: جنگنده دیگری جایگزین اف ۳۵ می‌کنیم

کد خبر: ۸۹۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ 24 April 2019

وزیر امور خارجه ترکیه در تازه ترین واکنش به اقدام آمریکا برای جلوگیری از فروش جنگنده های رادار گریز «اف 35» به کشورش، گفت: در صورتی که واشنگتن حاضر نشود این جنگنده را در اختیار ما قرار دهد، هواپیمای دیگری جایگزین آن از سایر کشورها خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، «مولود چاووش اوغلو» سه شنبه شب در گفت وگو با خبرگزاری نوفوستی روسیه افزود؛ نیاز مبرم ما به سامانه موشکی اس 400 سبب شده که به دنبال خرید این سامانه باشیم.

آمریکا شرط فروش اف 35 به ترکیه را لغو خرید اس 400 آنکارا از مسکو اعلام کرده است.

رییس دستگاه دیپلماسی ترکیه گفت: در خصوص برنامه ساخت جنگنده های اف 35، ما شریک آمریکا در این طرح هستیم و برای این منظور مبالغ هنگفتی پرداخت کرده ایم.

چاووش اوغلو بدون اشاره به کشوری خاص برای تأمین جنگنده مورد نظر ترکیه در صورت انصراف آمریکا از فروش اف 35 ، گفت: در صورتی که دریافت این جنگنده از آمریکا سخت تر شود، مجبور خواهیم شد نیازمان را از جای دیگری که فناوری های بهتری در اختیار ما قرار می دهند، تأمین کنیم.

این سخنان وزیر امور خارجه ترکیه پس از آن مطرح می شود که رسانه های این کشور پیشتر اعلام کرده بودند؛ در صورتی که آمریکا حاضر به فروش جنگنده های اف 35 نشود، آنکارا می تواند جنگنده های «سو 57» روسیه را خریداری کند.

واشنگتن شرط فروش هواپیماهای نسل پنجم 'اف 35' و سامانه ضد موشکی پاتریوت به آنکارا را انصراف این کشور از خرید سامانه موشکی دفاع هوایی اس 400 روسیه اعلام کردند؛ موضوعی که تاکنون مقام های ترکیه ای آن را نپذیرفته اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
یعنی امریکا از ترکیه پول گرفته و هیچی نداده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل