بازدید 3599

افزایش قیمت نفت به دلیل تقاضای چین و کاهش ذخایر ایالات متحده

در روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی قیمت نفت خام به علت وجود نشانه های قوی مبنی بر افزایش تقاضا از سوی چین، که دومین مصرف کننده بزرگ نفت خام در جهان است، افزایش یافت. همچنین کاهش میزان عرضه توسط تولیدکنندگان و سقوط غیر منتظره ذخایر نفتی ایالات متحده در این افزایش تأثیرگذار بوده است.
کد خبر: ۸۹۲۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ 17 April 2019

تابناک اقتصادیدر روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی قیمت نفت خام به علت وجود نشانه های قوی مبنی بر افزایش تقاضا از سوی چین، که دومین مصرف کننده بزرگ نفت خام در جهان است، افزایش یافت. همچنین کاهش میزان عرضه توسط تولیدکنندگان و سقوط غیر منتظره ذخایر نفتی ایالات متحده در این افزایش تأثیرگذار بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز؛ هر بشکه نفت خام برنت امروز 29 سنت یا 0.4 درصد افزایش قیمت داشته و به 72.01 دلار به ازای هر بشکه رسیده است. این رقم بیشترین مقدار از تاریخ 8 نوامبر 2018 و همچنین بیشترین میزان در سال 2019 است.

نفت خام WTI ایالات متحده در معاملات آتی به قیمت 64.49 دلار به ازاء هر بشکه معامله شد که 44 سنت یا 0.7 درصد افزایش نسبت به معاملات قبلی افزایش داشته است.

افزایش قیمت نفت به دلیل تقاضای چین و کاهش ذخایر ایالات متحده

بنجامین لو تحلیلگر بازار کالا از سنگاپور در این باره گفت: قیمت نفت در معاملات آتی به دلیل التهابات بازار ناشی از کاهش غیر منتظره ذخایر نفتی ایالات متحده و محدودیت کلی در بازار رو به افزایش رفته است. 

طبق اعلام اداره ملی آمار چین در روز چهارشنبه، میزان مصرفی پالایشگاه های چین در ماه مارس 3.2 درصد نسبت به سال گذشته در همین موقع افزایش داشته و به 53 میلیون تن یا 12.49 میلیون بشکه در روز رسیده است. این داده ها همچنین نشان می دهد که اقتصاد چین در سه ماهه اول سال 2019 نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 6.4 درصد گسترش یافته است.

استیون اینس مدیر و رئیس بخش تجارت شرکت SPI در این باره گفت: قسمت تقاضا در معادله عرضه و تقاضای بازار، تحت تأثیر داده های منتشر شده درباره چین یک تلنگر جدی خورده، چرا که طبق این داده ها به نظر می رسد قیمت ها کماکان افزایش خواهند داشت و منجر به رشد جهانی  و افزایش ریسک پذیری بازار خواهد شد.

افزایش مداوم تقاضا از سوی چین در حالی است که توافق منعقده بین سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه مبنی بر محدود کردن تولید به 1.2 میلیون بشکه در روز، باعث کاهش میزان منابع نفت خام موجود در جهان شده است. 

این منابع همچنین به علت وجود تحریم های ایالات متحده علیه ونزوئلا و ایران با کاهش چشمگیر مواجه شده است.

محدودیت عرضه و افزایش تقاضا منجر به افزایش 40 درصدی نفت WTI آمریکا و همچنین افزایش 30 درصدی نفت خام دریای شمال (برنت) در طول سال جاری شده است.

در ماه ژوئن، اوپک و متحدانش درباره ادامه دادن به محدودیت میزان تولید نفت خام خود، تصمیم خواهند گرفت، این در حالیست که نگرانی هایی مبنی بر عدم تمایل روسیه به ادامه حضور در این توافق وجود دارد.

طبق گفته یکی از مقامات رسمی بخش نفتی شرکت گازپروم روسیه، این شرکت انتظار دارد که توافق بین کشورهای عضو اوپک و متحدان آن در انتهای نیمه اول سال جاری به پایان برسد.

طبق گفته تحلیلگران با توجه به وجود احتمال خروج روسیه از توافق اوپک، افزایش قیمت ها ادامه خواهد داشت.

کاهش غیرمنتظره میزان ذخایر نفتی ایالات متحده نیز تأثیر مستقیم بر افزایش قیمت در بازار نفت خام داشته است.

طبق داده های منتشر شده از سوی مؤسسه نفت آمریکا API ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به 12ام ماه آوریل 3.1 میلیون بشکه کاهش داشته و به 452.7 میلیون بشکه رسید، این در حالی است که تحلیلگران انتظار افزایش 1.7 میلیون بشکه ای این ذخایر را داشتند.

داده های رسمی درباره میزان ذخایر نفتی ایالات متحده، قرار است که در روز چهارشنبه توسط اداره اطلاعات انرژی این کشور EIA منتشر شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر