بازدید 5513
۱

زنگ خطر برای نفت شیل آمریکا به صدا در آمد

علیرغم روند افزایش قیمت نفت در بازار جهانی اما بسیاری از شرکت‌های نفت شیل در آمریکا هم با مشکل عملیاتی روبرو شده و هم صدها نفر از کارمندان خود را اخراج کردند.
کد خبر: ۸۹۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۷ 15 April 2019

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، قیمت نفت در بازار جهانی روندی افزایش را در پیش گرفته اما این مسئله هم نتوانسته بسیاری از مشکلات شرکت‌های نفت شیل در آمریکا را حل کند.

این شرکت‌ها نه تنها با مشکل عملیاتی روبرو هستند بلکه صدها نفر از کارکنان خود را نیز تعدیل کرده‌اند.

شرکت‌های نفت شیل آمریکا با چندین مشکل مواجه هستند که آنها را مجبور کرده است تا فعالیت‌های خود را با دقت بیشتری زیر ذره‌بین ببرد.

مشکلات تولید، مشکل در تامین منابع مالی مورد نیاز و استقبال کم در وال استریت از جمله مهمترین موانعی است که این شرکت‌ها با آن ها مواجه هستند.

علیرغم آنکه قیمت نفت آمریکا از 60 دلار عبور کرده است صنعت نفت شیل آمریکا در تلاش است تا راهی پیدا کند تا از ورشکستگی نجات پیدا کند.

به گزارش رویترز هم اکنون چندین شرکت آمریکایی، حتی شرکت‌های بزرگ، فعال در حفاری نفت شیل اقدام به تعدیل نیرو کرده‌اند. 

به عنوان مثال دو شرکت بزرگ «پایونیر نچرال ریسورسز» و «لاردو پترولیوم» که از جمله شرکت‌های برجسته در این زمینه شناخته می‌شوند این هفته اعلام کردند که بسیاری از نیروهای خود را اخراج خواهند کرد.

بر اساس گزارش‌های موجود شرکت پایونیر حدود 20 سال بود تعدیل نیرو نکرده بود و از طرف دیگر شرکت دوون انرژی 200 کارمند خود را اخراج کرده است.

به گزارش مؤسسه طودور پیکرینگ هولت اخراج اخیر کارگران توسط شرکت‌های نفت شیل احتمالا پایان ماجرا نخواهد بود و همه باید منتظر اخراج کارگران بیشتر طی سه ماهه جاری باشند چرا که شرکت‌ها در حال بازبینی در ساختار هزینه‌های خود هستند.

علیرغم این مسئله اما انتظار می‌رود تولید نفت شیل آمریکا طی سال جاری افزایش پیدا کند اما این افزایش با سرعت کمتر اتفاق خواهد افتاد.

با توجه به آنکه طی هفته گذشته شاهد بالا رفتن تعداد دکل‌های نفتی فعال در آمریکا بوده‌ایم به نظر می‌رسد روند کاهشی تعداد این دکل‌ها پایان یافته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اخیرا پیش‌بینی کرده است تولید نفت آمریکا طی سال جاری 1.43 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به متوسط 12.4 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

به گزارش کامرز بنک آلمان کاهش قابل توجه فعالیت حفاری از ابتدای سال جاری تاکنون در آمریکا و کاهش هزینه‌کرد شرکت‌های نفت شیل تنها در تولید نفت آمریکا در سال آینده تاثیرگذار خواهد بود که قرار است نصف میزان امسال افزایش یابد.

این بانک پیش‌بینی کرده است که رسیدن تولید نفت آمریکا به 13 میلیون بشکه در روز در نیمه دوم سال 2019 همچنان محتمل خواهد بود.

شرکت ریستاد انرژی در تلاش است تا تاثیر محدود کردن هزینه‌ها را بر فعالیت و سوددهی مورد ارزیابی قرار دهد.

این مؤسسه پیش‌بینی کرده است که سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در اکتشاف و تولید نفت در آمریکا طی سال جاری نسبت به سال گذشته میلادی 6 درصد کاهش خواهد یافت که این مسئله می تواند دو نتیجه در بر داشته باشد.

یکی اینکه یا چاه‌های بیشتری با هزینه کمتر حفر خواهند شد و یا اینکه چاه‌های کمتر با چشم‌انداز سرمایه‌گذاری بلندمدت و تولید بیشتر ایجاد می‌شوند.

مؤسسه ریستاد می‌گوید البته اکتفا کردن به میزان هزینه‌کرد شرکت‌ها گمراه کننده است چرا که این صنعت روز به روز در حال بهینه‌تر شدن است و با بزرگتر شدن هر پروژه  منابع مورد نیاز آنها نیز از مکان‌های نزدیک‌تر تامین می‌شوند و به هزینه کمتری نیاز دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آمریکا رو به افول است . نفتش تمام شده رو آورده به نفت شیل که زلزله و برای محیط زیست زیان آور و باعث شده مردمش معترض باشن و بسیار بسیار پر هزینه .ولی ایران تا ۱۵۰ سال دیگه نفت داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر