بازدید 4058

سپاه در خط مقدم مقابله با تروریسم

کد خبر: ۸۹۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲ 10 April 2019

سخنگوی ستاد کل نیرو‌های مسلح: ملت ایران از پاسداران حمایت کردند و این شکست بسیار بزرگی برای امریکایی هاست

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار ابوالفضل شکارچی اقدام خصمانه رژیم آمریکا در تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تصمیمی احمقانه خواند و افزود: سپاه محبوب ملت ایران، کشورهای مظلوم منطقه و کشورهای ازادی خواه جهان است و انتظار بیشتر از این از آمریکایی ها نداریم.

وی گفت: امروز ملت ایران یکپارچه سپاهی شدند و از پاسداران انقلاب اسلامی حمایت کردند که این شکست بسیار بزرگی برای امریکایی هاست.

سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: اقدام خصمانه رژیم آمریکا زمینه سازی برای انتخابات رژیم صهیونیستی، جبران شکست های پی در پی آمریکا در منطقه و کاهش شکاف بین مقامات آمریکایی و مردم این کشور است.

سردار شکارچی با بیان اینکه اکنون ناوها و شناورهای آمریکایی برای تردد در منطقه خلیج فارس از شناورهای سپاه پاسداران اجازه می گیرند گفت: از امروز و بر اساس مصوبه مجلس و بیانیه شورای عالی امنیت ملی همه نیروهای آمریکایی در غرب آسیا و نیروهای منتسب به آنها تروریسم هستند و این ماجراجویی را باید مقامات آمریکایی پاسخ دهند.

سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این برنامه تروریستی نامیدن سپاه به وسیله آمریکایی ها را اقدامی وقیحانه، زشت و خلاف موازین بین المللی خواند و گفت: امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی یکپارچه پاسدار شدند و به آمریکایی ها اعلام کردند همه جریان های سیاسی در انسجام کامل و متحد از سپاه حمایت می کنند.

وی با بیان اینکه ایستادگی ملت ایران الگویی برای ملت های منطقه و آزادی خواهان در سراسر جهان شده است افزود: این موضوع آمریکایی ها را عصبانی کرده و آنها از سر ناچار دست به این اقدام ها می زنند.

نقوی حسینی با بیان اینکه پیش از اقدام متقابل دولت در برابر تصمیم آمریکایی ها کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی دو نشست برگزار و در آن طرح های مناسبی را مطرح کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حاکمیت آمریکا نوکر صهیونیست هاست و ترامپ هر خواسته ای صهیونیست ها داشته اند انجام داده است گفت: در دو روز گذشته مجلس شورای اسلامی 17 عنوان طرح را تهیه کرده است که با هر کدام از آنها می توان یقه آمریکایی ها را گرفت.

وی افزود: دو طرح دو فوریتی و یک طرح سه فوریتی در مجلس مطرح شد که محور همه آنها تروریستی خواندن نیروهای آمریکایی تحت فرماندهی سنت کام است.

نقوی حسینی گفت: در برخی از این طرح ها موضوع ممنوعیت پروازهای هواپیماهای آمریکایی از فراز ایران و عبور کشتی های آنها و اقدام ارتش و سپاه در مقابل نیروهای آمریکایی بود که اکنون طرح ملایم تری مبنی بر تروریست بودن نیروهای نظامی آمریکایی مستقر در غرب آسیا تصویب شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: مجلس شورای اسلامی همپای آنچه که آمریکایی ها انجام دادند تصویب کرده است.

وی با بیان اینکه فقط کمک مستشاری ما در سوریه و عراق دماغ آمریکایی ها را به خاک مالیده است و کاری کرده ایم که رئیس جمهور آمریکا با هواپیمای چراغ خاموش وارد عراق می شود گفت: ظرفیت جمهوری اسلامی ایران بسیار بیشتر از آمریکایی ها در منطقه است و ما هنوز وارد کار عملیاتی در مقابل آمریکایی ها نشده ایم.

نقوی حسینی افزود: هدف اصلی تحریم های آمریکا بهره گیری از شکاف های داخلی و نارضایتی مردم است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تبلیغات گسترده آمریکایی ها بر ضد سپاه در دهه اخیر موجب شد آنها فکر کنند با تروریستی نامیدن سپاه جریان های سیاسی داخلی مقابل هم می ایستند اما نتیجه این اقدام آنها عکس شد و انسجام جدی در کشور ایجاد کرد.

وی افزود: اکنون فرصت مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران است که از شکاف های سیاسی داخلی آمریکا استفاده کند.

محسن محبی استاد دانشگاه نیز در این برنامه با بیان اینکه تروریست در حقوق بین المللی تعریف نشده است گفت: اقدام خصمانه آمریکا بر ضد سپاه به طور مسلم مغایر حقوق بین المللی و نادیده گرفتن حق حاکمیت کشورهاست.
وی افزود:​ این اقدام خصمانه تیر خلاص به حقوق بین المللی است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه حقوق بین الملل در اثر اقدامات آمریکا دچار بحران شده است گفت: تحولات اخیر در حقوق بین المللی موجب شده است جامعه جهانی اقدام های یکجانبه آمریکایی ها را نپذیرد.

ابوذر گوهری مقدم کارشناس مسائل آمریکا نیز در این برنامه گفت: آمریکایی ها می خواهند با افزایش فشار و تحریم نارضایتی های داخلی را افزایش دهند و مسئولان کشورمان برای گرفتن امتیاز پای میز مذاکره بکشانند.
وی گفت: آنها با اقدام خصمانه علیه سپاه می خواهند به کشورهایی که با ایران تعامل دارند نیز بگویند در معرض تحریم های آمریکایی قرار دارند.

این کارشناس افزود: اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه هدیه به صهیونیست هاست زیرا تحریم از گذشته وجود داشت.
گوهری مقدم گفت: آمریکایی ها می خواهند مردم را مخاطب قرار دهند و در کشور دو گانگی ایجاد کنند اما اقدام خبیثانه آنها موجب انسجام بیشتر داخلی شد.

وی افزود: آمریکایی ها در مدت حیات خود سالی یک جنگ راه انداخته اند اما در جنگ های اخیر زمین گیر شده اند و در پی استفاده از ابزار جدیدی به نام تحریم هستند.

این کارشناس مسائل آمریکا گفت: آمریکایی ها می خواهند نهادهای دیگر کشورمان را نیز وارد این فهرست کنند اما مردم همچنان از نهادهای کشور حمایت جدی می کنند.

وی افزود: آمریکایی ها می خواهند با تحریم ها خود را کنار مردم ایران نشان دهند اما در حقیقت به ملت فشار می آورند و این موجب می شود تحریم های آمریکا نتیجه معکوس دهد.

گوهری مقدم گفت: تحریم ها به ضرر خود آمریکایی ها تمام می شود و نتیجه تعامل با آمریکایی ها مانند آخرین آن که برجام بود مشخص است که بد عهدی، قانون شکنی و نقض قوانین بین المللی است.

وی با بیان اینکه کنگره آمریکا یک هفته فرصت دارد تصمیم ترامپ را تصویب کند افزود: به رغم مخالفت های حزبی با ترامپ مخالفت جدی برای ملغا کردن این تصمیم ترامپ در کنگره وجود ندارد.

این کارشناس مسائل آمریکا گفت: نظامیان آمریکایی همیشه مخالف این تصمیم ترامپ بوده اند و اکنون از اقدام متقابل سپاه نگرانی جدی دارند.

گوهری مقدم افزود:​این اقدام خصمانه علیه سپاه موجب می شود آمریکایی ها نتوانند با گروه های مرتبط با ایران نیز ارتباط بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی