بازدید 2831

صاحبان امضاهای طلایی مخالف توسعه دولت الکترونیک

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس گفت: برخی از دستگاه‌ها تمایلی به اجرای دولت الکترونیک ندارند چرا که هر چه این بخش فعال‌تر شود محدودیت دستگاه‌ها به ویژه محدودیت امضاهای طلایی بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۸۸۹۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ 05 April 2019

رمضانعلی سبحانی‌فر  رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره نحوه اجرای دولت الکترونیک، گفت: برخی از دستگاه‌ها تمایلی به اجرای دولت الکترونیک ندارند چرا که هر چه این بخش فعال‌تر شود محدودیت دستگاه‌ها به ویژه محدودیت امضاهای طلایی بیشتر می‌شود.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی افزود: سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها برای جلوگیری از ایجاد محدودیت زیر بار ارائه اطلاعات و اجرای دولت الکترونیک نمی رود به همین دلیل تنها اطلاعات پایانه

را در سامانه قرار می‌دهند که از این اطلاعات استفاده چندانی نمی‌شود.

اجرای دولت الکترونیک غول فساد و رانت را شکست می‌دهد

وی با بیان اینکه اجرای دولت الکترونیک از فساد و رانت جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: علیرغم اینکه راه اندازی این دولت به فضای کسب و کار سرعت می‌بخشد اما سازمان‌ها از همکاری برای اجرای این دولت خودداری می‌کنند.
بر اساس گزارش داده شده برخی از دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و به مرکز ملی اطلاعات متصل نشده‌اند، قطعا شفاف‌سازی اطلاعات می‌تواند به کاهش چشمگیر فسادها و سوء استفاده‌های موجود کمک کند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس گزارش داده شده برخی از دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنند و به مرکز ملی اطلاعات متصل نشده‌اند، تصریح کرد: قطعا شفاف‌سازی اطلاعات می‌تواند به کاهش چشمگیر فسادها و سوء استفاده‌های موجود کمک کند.

وی گفت: در قانون قانون برنامه ششم توسعه، بر اشتراک گذاری پایگاه های داده دستگاه های دولتی تاکید شده اما این اقدام، آنگونه که باید انجام نمی شود و دستگاه های مختلف هنوز همکاری مناسبی در مورد شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک ندارند.

سبحانی فر خاطرنشان کرد: وظیفه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز برای اجرای دولت الکترونیک است که در حال حاضر این زیرساخت‌ها کاملا فراهم است و تنها دستگاه‌ها باید اطلاعات خود را در سامانه به اشتراک بگذارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای اجرای دولت الکترونیک کافی است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل