بازدید 7236

حال و روز خوب دریاچه ارومیه در سال جدید

بارش‌های اخیر باعث شد حجم آب دریاچه ارومیه از مرز سه میلیارد مترمکعب عبور کند و تراز سطح آب با رشد ۴۲ سانتیمتری همراه شود.
کد خبر: ۸۸۹۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 05 April 2019

به گزارش میزان، در پی بارش‌های اخیر دریاچه ارومیه با روند روبه رشدی همراه بود به طوری که آخرین وضعیت آن حاکی از آن است که حجم آب دریاچه از مرز سه میلیارد مترمکعب عبور کرده است

خلاصه وضعیت دریاچه ارومیه در ۱۴ فروردین‌ماه ۹۸ نشان می‌دهد که تراز سطح دریاچه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۴۲ سانتیمتری روبرو بوده است.

لازم به ذکر است که با افزایش هر سانتی متر تراز، حدود ۲۰ میلیون مترمکعب آب وارد دریاچه می‌شود.

همچنین تراز سطح آب نسبت به ابتدای سال آبی ۹۷-۹۸ و ورود ۲ میلیارد متر مکعب به دریاچه با افزایش ۸۹ سانتی متری همراه بوده است.

در همین راستا مدیر دفتر ستاد احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه وسعت پهنه آبی دریاچه۲۷۰۰ کیلومتر مربع است تاکید کرد: نسبت به سال گذشته ۴۷۰ کیلومتر بر این وسعت افزوده شده است و حجم آب دریاچه ۳ میلیارد مترمکعب است که شاهد افزایش یک میلیارد مترمکعبی این حجم نسبت به سال قبل هستیم.

فرهاد سرخوش اعلام کرد: با توجه به لایروبی رودخانه‌ها و احداث سایت‌های حفاظتی بارش‌های اخیر در آذربایجان غربی خسارتی به بخش کشاورزی و روستا‌ها وارد کرده است و همه روان آب‌های به پیکره دریاچه منتقل شد.

همچنین  آب سد بوکان و مهاباد که آورده خوبی به دلیل بارش‌ها طی چند روز اخیر داشته است به سمت پیکره دریاچه رهاسازی شدند و طی چند روز  گذشته تراز دریاچه ۶ سانتی متر افزایش یافت و بر وسعت دریاچه افزوده شد.

با این تفاسیر وضعیت دریاچه ارومیه به واسطه بارش‌های مناسب در سال جدید بسیار مطلوب است و افزایش ورود روان آب‌ها به افزایش تراز دریاچه کمک شایانی کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی