بازدید 4715

گاز شهر سل زده معمولان لرستان وصل شد

کد خبر: ۸۸۹۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۳ 03 April 2019
 مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: گاز شهر سیل زده معمولان و ۲۲ روستای تابعه این شهر وصل شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا غلامرضا لطفعلیان شامگاه چهارشنبه در نشست ستاد بحران استان که با حضور وزیر ارتباطات وفناوری و رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: همچنین گاز شهرستان پلدختر وصل شده، اما به دلیل اینکه مردم رگلاتور‌های گاز را دستکاری کرده اند اکنون ۴۰ تیم در حال تعویض آن‌ها هستند.
وی افزود: از ۷۸۰ روستا که گاز آن‌ها قطع شده بود گاز ۶۱۱ روستا وصل شد، اما بیشترین مشکل در انجام این کار از بین رفتن راه‌های دسترسی است.

وی در خصوص گاز شهر معمولان بیان کرد: راه دسترسی به این شهر وجود ندارد و اقدامات انجام شده تاکنون نیز با حمل تجهیزات و ابزار سنگین و نیمه سنگین توسط همکاران شرکت گاز صورت گرفته، اما تلاش می‌شود با راهگشایی مسیر، گاز معمولان به زودی برقرار شود.

لطفعلیان اضافه کرد: خط تغذیه اصلی گاز شهر ' دوره' و روستا‌های اطراف آن نیز حدود ۲۰۰ متر شکسته که با ایجاد راه دسترسی توسط نیرو‌های شرکت گاز، دهیاری‌ها و مردم منطقه راه دسترسی ایجاد شده که انتظار می‌رود تا پایان وقت امروز این خط ز. تعمیر و بازسازی شود.

آغازین روز‌های امسال شدت بارش‌ها و وقوع سیل، نوروز را تحت شعاع قرار داده و مردم و مسئولان این استان به خصوص شهرستان پل دختر را با مشکل مواجه کرد.

۱۲ فروردین رودخانه خرم رود در خرم آباد و رودخانه شهرستان‌های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی طغیان کرده و سد مروک دورود نیز سرریز کرد.

اکنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل‌های بسیاری در مسیر‌های اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستا‌های سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چگنی راه دسترسی ندارند.

مردم شهر‌های پلدختر و معمولان و روستا‌های اطراف حاشیه کشکان از ۱۲ فروردین ۲۴ ساعت لحظات سخت و جدال نفس گیری با ۳ سیلاب داشتند و یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه‌های اطراف گذراندند.

تمامی راه‌های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی‌داد، اما از نخستین ساعات ۱۳ فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.

برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان ۱۵ هزار میلیارد ریال است و بر اساس اعلام پزشکی قانونی تا کنون ۱۴ نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل