بازدید 3559
۱

استخرقهرمانی مجموعه آزادی، به بخش خصوصی واگذارشد!

کد خبر: ۸۸۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 31 March 2019

محسن سمیع‌زاده مدیر تیم‌های ملی و دبیر سابق فدراسیون شنا نسبت به واگذاری استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی به بخش خصوصی واکنش تندی نشان داد و از گرفته شدن این تصمیم انتقاد کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، رشته‌های آبی از جمله رشته‌هایی هستند که برخلاف ارزش زیادشان در ورزش جهان، در ایران مورد بی مهری قرار می‌گیرند. تا جایی که در این روزها خبرهای واگذاری استخر قهرمانی مجموعه ورزشی آزادی به بخش خصوصی نیز بیش از پیش به گوش می‌رسد. اتفاقی که به دلیل نبود استخرهای استاندارد به تعداد کافی در کشور، کار را برای فدراسیون شنا سخت‌تر از پیش می‌کند. مسئله‌ای که می‌تواند به گونه‌ای حکم نابودی شنای قهرمانی ایران را با یک سو مدیریت امضا کند.

محسن سمیع‌زاده مدیر تیم‌های ملی شنای ایران نیز در خصوص این تصمیم مدیریت مجموعه ورزشی آزادی نیز به ایسنا گفت: نمی‌دانم با چه پیش زمینه فکری این صحبت‌ها مطرح می‌شود. از نظر من دوستان مطلع نیستند که در یک استخر به عمق ۷ متر نمی‌توان درآمدزایی کرد چون خطرات زیادی برای افراد مبتدی دارد. این استخر از سال ۱۳۵۳ برای توسعه شنای قهرمانی ساخته شده است و دوستانی که چنین تصمیماتی را می‌گیرند، قطعاً ورزشی نیستند.

او افزود: وقتی که مدیران مردمی و ورزشی مانند فرهاد نیکوخصال را برکنار می‌کنیم و افرادی که خارج از خانواده ورزش هستند را روی کار می‌آوریم، قطعاً باید منتظر چنین تصمیم‌های عجیبی باشیم. بنیامین قره‌حسنلو شناگر ملی‌پوش ما که در استخر غیر استاندارد کرج تمرین می‌کند با ثبت رکورد ۲۲ ثانیه در شنای ۵۰ متر رکورد ورود به مسابقات جهانی را در تمرین کسب کرد که یک اتفاق بسیار بزرگ است. قطعاً مدیری که چنین صحبتی را در خصوص واگذاری استخر قهرمانی آزادی مطرح می‌کند نمی‌داند رکورد ۲۲ ثانیه برای شنای ۵۰ متر چیست!

دبیر سابق فدراسیون شنا گفت: استخر بین‌المللی ۹ دی ورزشگاه شیرودی بعد از ۲۰ سال هنوز بهره برداری نشده است که جای تأسف دارد. این دوستان هم به جای اینکه بخواهند بدون شناخت از مکان‌هایی مانند استخر قهرمانی آزادی نسبت به واگذاری آن تصمیم بگیرند، بهتر است چنین استخرهایی را به بهره برداری برسانند. البته شاید دوستان بتوانند در استخر آزادی یک تالار عروسی مجلل راه اندازی کنند و چند دلفین را هم داخل آب بیاندازند تا مکان شادی را فراهم کنند چون عمق ۷ متری استخر آزادی برای شناگران مبتدی امنیت کافی را ندارد و به نظرم این آقایان از روی بی اطلاعی چنین صحبت‌هایی را به زبان می‌آورند.

سمیع‌زاده با بیان اینکه نباید مدیران غیر ورزشی و غیر مردمی را در ورزش به روی کار آورد، توضیح داد: ما همیشه از سو مدیریت‌ها ضربه می‌خوریم و با این حال باید این مهمانان بدانند نباید در خانه ما که ورزش است چنین تصمیمات نادرستی را بگیرند. این افراد قطعاً با چنین صحبت‌هایی بی اطلاعی خود را نشان می‌دهند و به نظر من بهتر است چندین بار قوانین و اساس‌نامه‌های ورزش کشور را بخوانند. با این حال آقای داورزنی و وزیر ورزش بارها در صحبت‌های خود مطرح کرده‌اند که اماکن ملی مانند استخر آزادی باید در اختیار فدراسیون‌ها باشند تا ورزش قهرمانی را توسعه دهند. امیدوارم این اتفاق رخ ندهد چون در غیر این صورت بنده اولین نفر هستم که از شنا کناره گیری می‌کنم.

او در مورد شرایط شنای ایران نیز گفت: نزدیک به ۷ ماه است که یک برنامه جدید را برای توسعه شنا در کشور برنامه‌ریزی و اجرا کرده‌ایم که خوشبختانه تا کنون بازدهی خوبی داشته است. این طرح کوچک شده برنامه‌های شنای ایالات متحده آمریکا است. بنده از طریق ارتباطاتی که با مربیان درجه یک آمریکایی داشتم این طرح را تدوین کرده‌ام که خوشبختانه نتایج در این مدت زمان کم رضایت بخش بوده است. با این طرح شناگران به صورت غیر متمرکز در استان‌ها و شهرهای خود تمرین می‌کنند و در زمان مقرر برای مسابقه آماده می‌شوند. هر شناگری که بتواند زمان و رکورد مورد نظر فدراسیون برای حضور در یک مسابقه بین‌المللی را ثبت کند به تیم ملی دعوت و اعزام می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آقای سمیع زاده با تشکر از حس مسئولیت پذیری شما . برای شما و سایرهمکاران پر تلاش شما بخصوص آقای خشیایار حضرتی آرزوی توفیق روز افزون دارم .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر