بازدید 5648

«ترزا می» پس از تصویب طرح برگزیت استعفا می‌دهد

کد خبر: ۸۸۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ 27 March 2019

منابع انگلیسی روز چهارشنبه گزارش دادند که نخست وزیر انگلیس به هم حزبی های خود اعلام کرد در صورت موافقت پارلمان با طرح مورد نظر دولت درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا از مقام خود کناره گیری خواهد کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وی این اظهارات را پس از آن مطرح کرد که استیون بارکلی وزیر برگزیت ساعاتی پیش اعلام کرد که دولت قصد دارد تا برای سومین بار طرح برگزیت را روز جمعه دوباره به رای بگذارد.

اتحادیه اروپا تا پایان این هفته به ترزا می فرصت داده تا طرح برگزیت را در پارلمان به تصویب برساند. اگر این طرح رای نیاورد بروکسل فقط دو هفته (12 آوریل) به لندن فرصت اضافه خواهد داد که طرح متفاوتی پیشنهاد کند یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود.
بر اساس گزارش هایی که از داخل نشست حزب محافظه کار به رسانه ها درز کرده، ترزا می گفته است: می دانم این تمایل وجود دارد که برای مرحله بعدی مذاکرات برگزیت رهبر جدیدی روی کار باشد و من هم مقاومتی نخواهم کرد. اما پیش از آن نیاز است که طرح موجود به تائید پارلمان رسیده و برگزیت را اجرا کنیم.
وی افزود: من آمادگی دارم تا برای منافع کشور زودتر از موعد از مقام خود کناره گیری کنم. اما از حضار تقاضا دارم از طرح دولت حمایت کنید تا وظیفه تاریخی خود را به پایان برسانیم.
به این ترتیب اگر طرح برگزیت «ترزا می» روز جمعه به تائید پارلمان برسد، انتظار می رود او 22 ماه می، مصادف با آخرین ضرب الاجل اتحادیه اروپا برای جدایی انگلیس، از مقام خود کناره گیری کند. با این حال رسانه های انگلیسی می گویند نخست وزیر هنوز تاریخ دقیق استعفای خود را اعلام نکرده است.
این تحولات در حالی صورت می گیرد که نمایندگان مجلس عوام انگلیس، دوشنبه گذشته به طرحی رای دادند که قدرت تصمیم گیری درباره برگزیت از دولت به پارلمان منتقل شود. آنها یک ساعت دیگر قرار است در چند طرح مختلف درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا رای گیری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل